У ІІ кварталі 2025 року структура інвестиційного інтересу у світі змістилася: опитування VC Lab показало зростання пріоритету секторів Deep Tech, ШI та Cybersecurity.
Цей глобальний тренд частково простежується й на українському венчурному ринку, де найбільша зацікавленість інвесторів зберігається у сферах штучного інтелекту й оборонних технологій.
У ІІ кварталі український венчурний ринок показав ознаки відновлення після досить стриманого старту року. За підрахунками Mind, за цей період обсяг публічно оголошених інвестицій в українські стартапи зріс більш ніж у 45 разів проти І кварталу.
Якщо за січень – березень загальний обсяг угод ледь перевищив $9 млн, то за квітень – червень він підскочив до $420 млн. Втім основну частку сформувала одна масштабна угода (на $405 млн), яка включає як інвестиційний компонент, так і кредитну лінію для розвитку бізнесу. Решта ринку продовжує функціонувати переважно в сегменті pre-seed і seed.
А от кількість угод, навпаки, незначно зменшилася: з 19 – у І кварталі до 18 – у ІІ. Хоча ці публічні дані – можуть бути лише верхівкою айсберга: останніми роками десятки, якщо не сотні Defence-стартапів залучають інвестиції. У переважній більшості випадків обсяг фінансування та сама подія не розголошуються.
Також ІІ квартал відзначився ширшою географією залучених інвесторів. У раундах брали участь як міжнародні фонди (Pracuj Ventures, Specialist VC, Inovo VC, Darkstar, Beamline Accelerator, BSV Ventures тощо), так і локальні гравці (TA Ventures, u.ventures, Dnipro VC, SID Venture Partners).
Характер угод теж трохи змінився: якщо в І кварталі більша частка фінансування припадала на ранні pre-seed і seed-раунди з чеками в межах $0,1-1,6 млн, то у ІІ кварталі з’явилися кілька середніх і навіть великих угод.
Mind зібрав найпомітніші інвестиційні угоди ІІ кварталу 2025 року. Всього ми дослідили 25 публічних угод (їх повний перелік – наприкінці тексту).
У першу п’ятірку щоквартального рейтингу потрапили 5 стартапів. Ми включили до рейтингу та підсумували загальний обсяг інвестицій лише тих компаній, які мають офіси / команди в Україні та наших співвітчизників серед засновників. Тому за бортом залишилися проєкти, у яких немає команд в Україні: CAST AI підняв $108 млн, Wordsmith AI – $25 млн, Infisical – $16 млн, Portal AI – $5 млн, Sizl – $3,5 млн.
5-те місце: memoryOS
Обсяг залучених інвестицій у II кварталі 2025 року: понад $1 млн
Рік заснування: 2019
Засновники: Олексій Ружицький, Йонас фон Ессен
Офіси: США, R&D-команда в Україні та Швеції
Кількість співробітників: 20–50
Команда memoryOS. Фото: Linkedin компанії
memoryOS – стартап у сфері EdTech, який створив мобільний застосунок для тренування пам’яті за методом Mind Palace, поєднавши гейміфікацію, наукові техніки та власну запатентовану 3D-технологію. Застосунок містить понад 130 інтерактивних уроків, що подані у форматі мініігор.
На кінець першого півріччя 2025 року застосунок має понад 500 тис. завантажень у App Store та Google Play із середнім рейтингом 4,8 зірки.
Після заснування у 2019 році memoryOS пройшов шлях від прототипу до одного з найуспішніших освітніх застосунків для розвитку пам’яті. Поворотним моментом стала кампанія на Kickstarter у 2021 році: менш ніж за місяць стартап залучив понад $642 тис. від більш ніж 2800 бекерів зі всього світу. Це стало рекордом у його ніші та дало memoryOS титул «найуспішнішого застосунку в історії Kickstarter» за обсягом зібраних коштів в EdTech.
Також раніше memoryOS залучив кілька сотень тисяч доларів від венчурних фондів та ангельських інвесторів. На ранніх етапах його підтримали Flyer One Ventures, SID Venture Partners, Vesna Capital і бізнес-ангел Ентоні Бреннінкмаєр. Ці інвестиції допомогли запустити першу версію продукту на ринок і масштабувати користувацьку базу.
У 2024 році український венчурний фонд SID Venture Partners інвестував в memoryOS у рамках seed-раунду. Сума угоди не розголошувалася. Відомо, що середній чек фонду становить $200–250 тис.
У ІІ кварталі 2025 року до інвесторів memoryOS приєднався Angel One Fund. Раунд у травні 2025-го приніс стартапу понад $1 млн інвестицій при оцінці компанії близько $20 млн.
4-те місце: Pleso
Обсяг залучених інвестицій у II кварталі 2025 року: $1,2 млн
Рік заснування: 2020
Засновники: Олександр Бондарєв, Анна Ліссова, Олексій Якубенко, Віталій Марченко
Офіси: Київ, Варшава
Кількість співробітників: 11–50
Команда Pleso. Фото: Linkedin компанії
Pleso – стартап у сфері Mental Health Tech, який створив платформу психологічного здоров’я з використанням ШІ. Сервіс поєднує підбір терапевтів, онлайн-сеанси, ШI алгоритми персоналізації та інструменти для поліпшення користувацького досвіду.
Платформа вже працює у Польщі, Румунії та Україні. Проведено понад 150 тис. сеансів для більш ніж 20 тис. користувачів. Понад 80% продажів припадає на клієнтів із країн ЄС, обсяг продажів за останній рік зріс утричі (точніші дані не розголошуються).
На ранніх етапах Pleso мав підтримку від бізнес-ангелів і фондів, серед них – Олег Оксюк (AllRight), Петро Чернишов (екс-CEO Kyivstar), Валерій Решетняк (Robota.ua), United Angel Network, Вадим Синжерецький (BUKI).
У ІІ кварталі 2025 року Pleso залучив $1,2 млн інвестицій для масштабування на європейському ринку. Ключовими інвесторами стали Vchasno Group і TA Ventures. Кошти будуть спрямовані на розвиток ШI-функцій для вдосконалення алгоритмів підбору терапевтів, наймання маркетингових і продуктових фахівців, посилення B2B‑напряму та масштабування клієнтської бази у країнах ЄС.
Загальний обсяг залучених інвестицій у Pleso станом на середину 2025 року оцінюється приблизно в $1,5 млн.
3-тє місце: Trypillian
Обсяг залучених інвестицій у II кварталі 2025 року: $5 млн
Рік заснування: 2024
Засновники: Іван Матвієченко, Олег Бондаренко, Роберт Сіллі
Офіси: Лондон, є в Україні (Mind не публікує локації Defence-компаній)
Кількість співробітників: 11–50
Співзасновники Trypillian Іван Матвейченко (зліва) та Брукс Ньюмарк (справа). Фото: надано компанією
Trypillian – DefenceTech-стартап, що розробляє автономні системи глибокого ураження (deep-strike), безпечні засоби бойового зв’язку та інші технології для підвищення ефективності й безпеки військових операцій.
Компанія має офіси в Лондоні та Україні, причому українська команда складається майже виключно з ветеранів війни. Окрім CEO до засновників входять також оперативний менеджер Олег Бондаренко і стратег Роберт Сіллі, колишній депутат британського парламенту.
У ІІ кварталі 2025 року стартап залучив $5 млн у seed-раунді. Головним інвестором виступив колишній британський міністр Брукс Ньюмарк, який також приєднався до ради директорів компанії. Залучені кошти будуть спрямовані на масштабування виробництва, розвиток R&D‑команди, вдосконалення автономних систем і вихід на ринки країн НАТО.
2-ге місце: PeopleForce
Обсяг залучених інвестицій у II кварталі 2025 року: $5,38 млн
Рік заснування: 2018
Засновник: Андрій Сетінік
Офіси: Київ, Варшава, Лондон
Кількість співробітників: 65–200
Команда PeopleForce. Фото: Linkedin компанії
PeopleForce – стартап у сфері HRTech, який створив all-in-one-платформу для автоматизації всіх етапів життєвого циклу співробітника: від рекрутингу й онбордингу до оцінки ефективності та управління талантами. Система дозволяє компаніям централізовано керувати найманням, адаптацією, відпустками, performance-менеджментом і HR-аналітикою. Продукт локалізовано під різні ринки з урахуванням юридичних норм і мов.
На початок 2025 року PeopleForce використовували понад 1300 компаній у 30 країнах світу. Серед клієнтів – Autenti, eSky Group, Brand24, TestDevLabs, Paysera, Ajax Systems, GoITeens, Tickets.ua, Kasta, Room8 Studio.
За останні 12 місяців компанія досягла 80% зростання ARR (щорічного повторюваного доходу), а в ключових регіонах – Польщі та Латинській Америці – показники сягнули 2,5-кратного зростання. Загальний обсяг залучених інвестицій у PeopleForce станом на середину 2025 року оцінюється приблизно у $7,4 млн.
У 2024 році PeopleForce залучила $2 млн у seed-раунді від Pracuj Ventures для пришвидшення росту в Польщі та Латинській Америці.
У ІІ кварталі 2025 року стартап закрив рre-series A на $5,38 млн. Раунд очолили Pracuj Ventures (провідний фонд Центральної Європи з фокусом на HR‑технологіях) та u.ventures (фонд з українським корінням у Чикаго). Також інвестували Dnipro VC і Sturgeon Capital.
Залучені кошти команда спрямує на масштабування Go-To-Market команд у Польщі, Мексиці та Колумбії, локалізацію продукту під кожен ринок, розвиток ШI-аналітики та інтеграцій, а також посилення сервісної підтримки для клієнтської бази, що зростає.
1-ше місце: Carmoola
Обсяг залучених інвестицій у II кварталі 2025 року: $405 млн
Рік заснування: 2022
Засновники: Роман Сумніков, Ігор Гордійчук, Айден Рашбі, Емі Маккечні
Офіси: Львів, Лондон
Кількість співробітників: 43
Команда Carmoola. Фото: Linkedin компанії
Carmoola – це фінтех стартап, який створив мобільний застосунок для швидкого автокредитування. Сервіс дозволяє отримати рішення щодо фінансування за 60 секунд, верифікувати автомобіль онлайн, підписати документи й оплатити покупку через віртуальну карту Mastercard.
На 2025 рік застосунок обробив понад 2 млн заявок і допоміг одержати понад $57,5 млн кредитів. Компанія працює на британському ринку, який оцінюється приблизно у 100 млрд фунтів стерлінгів із прогнозом зростання до 190 млрд до 2027 року. Штаб-квартира розташована в Лондоні, але значна частина інженерної команди працює з України.
У 2022 році Carmoola залучила близько $33 млн у seed‑раунді, 2023 року – понад $10 млн інвестицій і майже $115 млн позики. На початку 2024-го компанія отримала ще $19,6 млн акційного капіталу. Восени 2024 року стартап уклав додаткову боргову угоду на $136 млн із банком NatWest.
У травні 2025 року Carmoola залучила найбільшу суму – $405 млн у форматі asset-backed facility в партнерстві з банком NatWest та інвесткомпанією Chenavari Investment Managers.
Сумарно до середини 2025 року обсяг залученого фінансування Carmoola перевищує $700 млн – більшість цієї суми припадає на боргові лінії та ABS‑фінансування, що використовуються безпосередньо для кредитування клієнтів.