Рейтинг венчурних угод: яким українським стартапам вдалося підняти мільйони інвестицій у II кварталі 2025 року
За останні три місяці команди залучили в 45 разів більше коштів, ніж у І кварталі

У ІІ кварталі 2025 року структура інвестиційного інтересу у світі змістилася: опитування VC Lab показало зростання пріоритету секторів Deep Tech, ШI та Cybersecurity.
Цей глобальний тренд частково простежується й на українському венчурному ринку, де найбільша зацікавленість інвесторів зберігається у сферах штучного інтелекту й оборонних технологій.
У ІІ кварталі український венчурний ринок показав ознаки відновлення після досить стриманого старту року. За підрахунками Mind, за цей період обсяг публічно оголошених інвестицій в українські стартапи зріс більш ніж у 45 разів проти І кварталу.
Якщо за січень – березень загальний обсяг угод ледь перевищив $9 млн, то за квітень – червень він підскочив до $420 млн. Втім основну частку сформувала одна масштабна угода (на $405 млн), яка включає як інвестиційний компонент, так і кредитну лінію для розвитку бізнесу. Решта ринку продовжує функціонувати переважно в сегменті pre-seed і seed.
А от кількість угод, навпаки, незначно зменшилася: з 19 – у І кварталі до 18 – у ІІ. Хоча ці публічні дані – можуть бути лише верхівкою айсберга: останніми роками десятки, якщо не сотні Defence-стартапів залучають інвестиції. У переважній більшості випадків обсяг фінансування та сама подія не розголошуються.
Також ІІ квартал відзначився ширшою географією залучених інвесторів. У раундах брали участь як міжнародні фонди (Pracuj Ventures, Specialist VC, Inovo VC, Darkstar, Beamline Accelerator, BSV Ventures тощо), так і локальні гравці (TA Ventures, u.ventures, Dnipro VC, SID Venture Partners).
Характер угод теж трохи змінився: якщо в І кварталі більша частка фінансування припадала на ранні pre-seed і seed-раунди з чеками в межах $0,1-1,6 млн, то у ІІ кварталі з’явилися кілька середніх і навіть великих угод.
Mind зібрав найпомітніші інвестиційні угоди ІІ кварталу 2025 року. Всього ми дослідили 25 публічних угод (їх повний перелік – наприкінці тексту).
У першу п’ятірку щоквартального рейтингу потрапили 5 стартапів. Ми включили до рейтингу та підсумували загальний обсяг інвестицій лише тих компаній, які мають офіси / команди в Україні та наших співвітчизників серед засновників. Тому за бортом залишилися проєкти, у яких немає команд в Україні: CAST AI підняв $108 млн, Wordsmith AI – $25 млн, Infisical – $16 млн, Portal AI – $5 млн, Sizl – $3,5 млн.
5-те місце: memoryOS
Обсяг залучених інвестицій у II кварталі 2025 року: понад $1 млн
Рік заснування: 2019
Засновники: Олексій Ружицький, Йонас фон Ессен
Офіси: США, R&D-команда в Україні та Швеції
Кількість співробітників: 20–50

Команда memoryOS. Фото: Linkedin компанії
memoryOS – стартап у сфері EdTech, який створив мобільний застосунок для тренування пам’яті за методом Mind Palace, поєднавши гейміфікацію, наукові техніки та власну запатентовану 3D-технологію. Застосунок містить понад 130 інтерактивних уроків, що подані у форматі мініігор.
На кінець першого півріччя 2025 року застосунок має понад 500 тис. завантажень у App Store та Google Play із середнім рейтингом 4,8 зірки.
Після заснування у 2019 році memoryOS пройшов шлях від прототипу до одного з найуспішніших освітніх застосунків для розвитку пам’яті. Поворотним моментом стала кампанія на Kickstarter у 2021 році: менш ніж за місяць стартап залучив понад $642 тис. від більш ніж 2800 бекерів зі всього світу. Це стало рекордом у його ніші та дало memoryOS титул «найуспішнішого застосунку в історії Kickstarter» за обсягом зібраних коштів в EdTech.
Також раніше memoryOS залучив кілька сотень тисяч доларів від венчурних фондів та ангельських інвесторів. На ранніх етапах його підтримали Flyer One Ventures, SID Venture Partners, Vesna Capital і бізнес-ангел Ентоні Бреннінкмаєр. Ці інвестиції допомогли запустити першу версію продукту на ринок і масштабувати користувацьку базу.
У 2024 році український венчурний фонд SID Venture Partners інвестував в memoryOS у рамках seed-раунду. Сума угоди не розголошувалася. Відомо, що середній чек фонду становить $200–250 тис.
У ІІ кварталі 2025 року до інвесторів memoryOS приєднався Angel One Fund. Раунд у травні 2025-го приніс стартапу понад $1 млн інвестицій при оцінці компанії близько $20 млн.
4-те місце: Pleso
Обсяг залучених інвестицій у II кварталі 2025 року: $1,2 млн
Рік заснування: 2020
Засновники: Олександр Бондарєв, Анна Ліссова, Олексій Якубенко, Віталій Марченко
Офіси: Київ, Варшава
Кількість співробітників: 11–50

Команда Pleso. Фото: Linkedin компанії
Pleso – стартап у сфері Mental Health Tech, який створив платформу психологічного здоров’я з використанням ШІ. Сервіс поєднує підбір терапевтів, онлайн-сеанси, ШI алгоритми персоналізації та інструменти для поліпшення користувацького досвіду.
Платформа вже працює у Польщі, Румунії та Україні. Проведено понад 150 тис. сеансів для більш ніж 20 тис. користувачів. Понад 80% продажів припадає на клієнтів із країн ЄС, обсяг продажів за останній рік зріс утричі (точніші дані не розголошуються).
На ранніх етапах Pleso мав підтримку від бізнес-ангелів і фондів, серед них – Олег Оксюк (AllRight), Петро Чернишов (екс-CEO Kyivstar), Валерій Решетняк (Robota.ua), United Angel Network, Вадим Синжерецький (BUKI).
У ІІ кварталі 2025 року Pleso залучив $1,2 млн інвестицій для масштабування на європейському ринку. Ключовими інвесторами стали Vchasno Group і TA Ventures. Кошти будуть спрямовані на розвиток ШI-функцій для вдосконалення алгоритмів підбору терапевтів, наймання маркетингових і продуктових фахівців, посилення B2B‑напряму та масштабування клієнтської бази у країнах ЄС.
Загальний обсяг залучених інвестицій у Pleso станом на середину 2025 року оцінюється приблизно в $1,5 млн.
3-тє місце: Trypillian
Обсяг залучених інвестицій у II кварталі 2025 року: $5 млн
Рік заснування: 2024
Засновники: Іван Матвієченко, Олег Бондаренко, Роберт Сіллі
Офіси: Лондон, є в Україні (Mind не публікує локації Defence-компаній)
Кількість співробітників: 11–50

Співзасновники Trypillian Іван Матвейченко (зліва) та Брукс Ньюмарк (справа). Фото: надано компанією
Trypillian – DefenceTech-стартап, що розробляє автономні системи глибокого ураження (deep-strike), безпечні засоби бойового зв’язку та інші технології для підвищення ефективності й безпеки військових операцій.
Компанія має офіси в Лондоні та Україні, причому українська команда складається майже виключно з ветеранів війни. Окрім CEO до засновників входять також оперативний менеджер Олег Бондаренко і стратег Роберт Сіллі, колишній депутат британського парламенту.
У ІІ кварталі 2025 року стартап залучив $5 млн у seed-раунді. Головним інвестором виступив колишній британський міністр Брукс Ньюмарк, який також приєднався до ради директорів компанії. Залучені кошти будуть спрямовані на масштабування виробництва, розвиток R&D‑команди, вдосконалення автономних систем і вихід на ринки країн НАТО.
2-ге місце: PeopleForce
Обсяг залучених інвестицій у II кварталі 2025 року: $5,38 млн
Рік заснування: 2018
Засновник: Андрій Сетінік
Офіси: Київ, Варшава, Лондон
Кількість співробітників: 65–200

Команда PeopleForce. Фото: Linkedin компанії
PeopleForce – стартап у сфері HRTech, який створив all-in-one-платформу для автоматизації всіх етапів життєвого циклу співробітника: від рекрутингу й онбордингу до оцінки ефективності та управління талантами. Система дозволяє компаніям централізовано керувати найманням, адаптацією, відпустками, performance-менеджментом і HR-аналітикою. Продукт локалізовано під різні ринки з урахуванням юридичних норм і мов.
На початок 2025 року PeopleForce використовували понад 1300 компаній у 30 країнах світу. Серед клієнтів – Autenti, eSky Group, Brand24, TestDevLabs, Paysera, Ajax Systems, GoITeens, Tickets.ua, Kasta, Room8 Studio.
За останні 12 місяців компанія досягла 80% зростання ARR (щорічного повторюваного доходу), а в ключових регіонах – Польщі та Латинській Америці – показники сягнули 2,5-кратного зростання. Загальний обсяг залучених інвестицій у PeopleForce станом на середину 2025 року оцінюється приблизно у $7,4 млн.
У 2024 році PeopleForce залучила $2 млн у seed-раунді від Pracuj Ventures для пришвидшення росту в Польщі та Латинській Америці.
У ІІ кварталі 2025 року стартап закрив рre-series A на $5,38 млн. Раунд очолили Pracuj Ventures (провідний фонд Центральної Європи з фокусом на HR‑технологіях) та u.ventures (фонд з українським корінням у Чикаго). Також інвестували Dnipro VC і Sturgeon Capital.
Залучені кошти команда спрямує на масштабування Go-To-Market команд у Польщі, Мексиці та Колумбії, локалізацію продукту під кожен ринок, розвиток ШI-аналітики та інтеграцій, а також посилення сервісної підтримки для клієнтської бази, що зростає.
1-ше місце: Carmoola
Обсяг залучених інвестицій у II кварталі 2025 року: $405 млн
Рік заснування: 2022
Засновники: Роман Сумніков, Ігор Гордійчук, Айден Рашбі, Емі Маккечні
Офіси: Львів, Лондон
Кількість співробітників: 43

Команда Carmoola. Фото: Linkedin компанії
Carmoola – це фінтех стартап, який створив мобільний застосунок для швидкого автокредитування. Сервіс дозволяє отримати рішення щодо фінансування за 60 секунд, верифікувати автомобіль онлайн, підписати документи й оплатити покупку через віртуальну карту Mastercard.
На 2025 рік застосунок обробив понад 2 млн заявок і допоміг одержати понад $57,5 млн кредитів. Компанія працює на британському ринку, який оцінюється приблизно у 100 млрд фунтів стерлінгів із прогнозом зростання до 190 млрд до 2027 року. Штаб-квартира розташована в Лондоні, але значна частина інженерної команди працює з України.
У 2022 році Carmoola залучила близько $33 млн у seed‑раунді, 2023 року – понад $10 млн інвестицій і майже $115 млн позики. На початку 2024-го компанія отримала ще $19,6 млн акційного капіталу. Восени 2024 року стартап уклав додаткову боргову угоду на $136 млн із банком NatWest.
У травні 2025 року Carmoola залучила найбільшу суму – $405 млн у форматі asset-backed facility в партнерстві з банком NatWest та інвесткомпанією Chenavari Investment Managers.
Сумарно до середини 2025 року обсяг залученого фінансування Carmoola перевищує $700 млн – більшість цієї суми припадає на боргові лінії та ABS‑фінансування, що використовуються безпосередньо для кредитування клієнтів.

Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].