Модний марафон сезону осінь-зима 2017/18 стартував у лютому в Нью-Йорку і завершився у березні в Парижі. Після показу Хайдера Акерманна у Парижі всі обговорювали зовнішній вигляд і оголені груди співачки Нікі Мінаж, а не прекрасну роботу дизайнера. На показі Dolce&Gabbana увага була зосереджена на гостях показу, а не на самому показі. Шоу, безумовно, є важливою складовою моди, однак чи не зловживають бренди маркетинговими ходами?
Ми подивилися найцікавіші колекції чотирьох головних Тижнів моди й обрали ті, дизайнери яких приділили увагу своєму основному заняттю – створенню одягу.
Нью-Йорк
Складна і неймовірно красива колекція Jil Sander Navy в прес-релізі бренду описана як «історія молодої парижанки, яка їде до Венеції в епоху бароко». Але насправді ніяким бароко там і не пахне. Широкі складки і драпірування, елементи кімоно, строгі лінії, закладені в м'які силуети “пісочного годинника”, барвисті художні плями, заховані в клинах спідниць, і точна гра з кольором – колекція знаходиться поза часом і простором.
Презентація See by Chloé для сезону осінь-зима 2017/18 стала останньою для Клер Уейт Келлер (на її місце вже призначено Наташу Рамсей-Леві, яка залишила свій пост в Louis Vuitton). І це справжня лебедина пісня дизайнера. Джинси з потертими швами і магічні гранжеві сукні, які прямо цитують стиль 1990-х, плюшеві пальто і жакардові пончо, високі черевики на шнурівці і сумки-матрьошки – це одна з найсильніших робіт на Тижні моди в Нью-Йорку.
Лондон
Цього разу Туманний альбіон переплюнув Нью-Йорк: в столиці Британії було показано більше цікавих колекцій. Показ Topshop Unique відкривала Лілі Дональдсон у футболці з написом HAPPY WKNDR FOREVER – і це знову чітке посилання на 1990-ті. Останнім часом це найсильніший тренд. Смугасті штани, “кислотні” міні-спідниці, сукні в дрібну квіточку в комплекті з овчиною, значки та об'ємні светри – все дуже схоже на те, що робив Марк Джейкобс на початку своєї кар'єри, але сильно осучаснене. Чудово ще й те, що у випадку Topshop Unique схема see now buy now була добре відпрацьована. Керівництво бренду пообіцяло, що 50% речей з шоу потраплять до магазиныв одразу. І вже за кілька днів після показу на телефони київських любителів британської марки прийшло повідомлення, що колекція, показана в Лондоні, приїхала до шоурумів.
Моделі на шоу Chalayan виглядали як протест проти безлічі строкатих і безглуздих колекцій. У гонитві за гаманцем середньостатистичного мілленіала дизайнери забули, що їх завдання – робити одяг, а не змагатися один з одним в колабораціях і політичних заявах. Складні конструкції пальто і суконь, трохи приправлені тріпотливими блискучим мерехтінням – як зізнався Чалаян, він “багато розмірковував про індивідуальність і її ерозії в епоху цифрових корпорацій”.
На показі Simone Rocha моделі були такими ж ціками, як і колекція, яку вони демонстрували. Уже не юні зірки подіумів минулих років, від 1960-х до 1990-х, виходили у мілітаристських нарядах бренду. “Я створювала цю ідентичність, і я хочу, щоб вона була інклюзивної”, – заявила Симон. Саме тому у цьому сезоні вона обрала нетрадиційний кастинг. Колекція в цілому – про м'яку жіночу силу, мир і спокій. На думку Роша, навіть червоні ромашки, примули і мережива повинні діяти як обладунки і талісмани, котрі захищають від того, що може бути попереду.
Мілан
Пальто over size, щедро відміряні плечі, довгі рукави, гіпертрофовані лацкани – колекція Родольфо Пагліалунге для Jil Sander нагадувала інтелігентні ігри з об'ємами і формами. В середині шоу дизайнер немов включив колір: гірчичний, охра, колір яєчного жовтка, фуксія, винний, вершковий, мідний. Робота з кольором – завжди найскладніша частина будь-якої колекції, але в цьому випадку вона виконана фантастично.
На минулому Тижні чоловічої моди в Мілані Седрік Шарлье представив свою першу колекцію. Тоді він надихався картиною Казимира Малевича “Спортсмени”. Чоловічі образи з того показу перекочували у жіночу колекцію Cédric Charlier. Втім, спортивна стилістика лише частково торкнулася жіночого одягу. Оксамитові сукні, спідниці, щедро прикрашені люрексом – від спорту залишилися капюшони та люверси, а також вражаючий жовтий колір.
Париж
Показ Dries van Notten став епічним міжнародним возз'єднанням 54 моделей, які “ходили” на показах цього бренду з 1993 року. “Ці жінки є уособленням філософії бренду”, – пояснив сам дизайнер. І хоча раніше Ноттен запевняв, що великого шоу він робити не буде, супермоделі Надя Ауерманн, Цецилія Канцлер, Емма Бальфур, Гвиневра ван Сіенус, Кірстен Оуен, Тріш Гофф, Еліза Кромбез, Еріка Уолл, Естер де Йонг, Алек Век, Мішель Хікс, Керолін Мерфі і Лія Кебеде показали на собі повноцінну ретроспективу бренду. Цитати різних років творчості ванн Ноттена – англійські троянди, китайські кімоно, Пейслі та графіка 1960-х років – склалися в одну гармонійну колекцію.
Після кількох років експериментів Рафа Сімонса (якого після звільнення миттєво забрали в Calvin Klein), здається, Dior перестало трусити і з'явилася надія на світле майбутнє. Нова колекція Марії Грації Кьюрі обійшлася без гасел (минулого разу були футболки з написами We Should Аll Вe Feminists), та це й на краще. Дивовижні чорні шкіряні берети від Стівена Джонса, море синього кольору, денім та мілітаристські акценти – чиста робота без спекуляцій. “Синій у всіх нюансах показав головні джерела натхнення Кьюрі – жіноча уніформа часів Другої світової війни, фабричний робочий одяг, “сині” періоди Пікассо і Шагала, а також джазові блюзи і духовні смисли, які людство знаходить в спогляданні всесвіту”, – так описала колекцію критик Сара Мауер.
“Саме ця паризька дівчина, яка носить кутюр, закохується в цигана на півдні Франції. Вона намагається бути схожою на цигана, але вона не може – вона занадто від кутюр!” – таку казку відразу після показу Jacquemus розповів дизайнер Саймон Понт. Його роботи від сезону до сезону стають цікавішими і самобутнішими. Він – незалежний молодий дизайнер, який віддається справі з незвичайною сьогодні пристрастю і не вираховує комерційні ходи, саме тому його колекції зараз особливо цінні.