Французька комісія оштрафувала Facebook на 150 000 євро за збір персональних даних користувачів мережі. Про це повідомляє The Guardian.
Прес-служба Національної комісії з інформаційних технологій і свободи Франції (CNIL) повідомила: «Зокрема, було відзначено, що Facebook масово збирав персональні дані користувачів для показу цільової реклами. Також було помічено, що Facebook збирав дані щодо активності перегляду інтернет-користувачів на сторонніх сайтах через cookie (спеціальні відмітки, які сайти залишають у браузері користувача, з метою запам’ятати про нього певну інформацію) без їх відома».
В свою чергу Facebook відповів: «Ми приймаємо рішення CNIL, з яким ми шанобливо не погоджуємось. У Facebook, приватне життя користувачів лежить у центрі всього, що ми робимо. За останні роки ми спростили правила, щоб людям було зрозуміло, як ми використовуємо інформацію, для того щоб покращити Facebook».
Занепокоєні діяльністю Facebook і в інших країнах. Так, Нідерланди встановили, що компанія порушила голландський закон про захист даних для 9,6 млн користувачів. Німеччина зіштовхнулась з проблемою об’єднання даних Facebook з даними месенжера WhatsApp, а іспанський орган захисту даних відкрив два провадження проти соціальної мережі.
Французький штраф, хоч і порівняно невеликий, став першим кроком проти компанії, яка передає дані європейських користувачів до США. За рішенням суду ЄС, був підписаний трансатлантичний догорів передачі даних, який гарантував захист даних громадян ЄС, що передаються до США. В червні 2016 його замінили на угоду «Конфіденційний щит ЄС-США» (угода про обмін комерційними даними), майбутнє якого ще достеменно не відоме.
Через численні проблеми, від порушення недоторканості даних до наявності екстремістського і неприйнятного контенту, Facebook опинився у центрі скандалу між ЄС та США, який, вірогідно, буде тривати не один рік.
Новий закон про захист даних ЄС вступить в силу у 2018 році, що дозволить накладати штрафи на компанії у розмірі 4% від їх глобального прибутку.
Як повідомляв Mind, перед виборами у Франції Facebook розпочала справжнє «полювання» на акаунти, які поширювали фейкові новини. Нагадаємо, у соціальній мережі із грудня зявилась нова функція – позначення матеріалів як сумнівних. Матеріали із позначкою перевірятиме адміністрація сайту.
Раніше повідомлялось також, що соцмережу критикують за розміщення забороненого контенту. Уряд Німеччини розробив законопроект, який погрожує соціальним медіа-гігантам штрафом у розмірі до 50 млн євро, якщо вони не зможуть видаляти образливі повідомлення негайно. Для боротьби з таким контентом, Facebook вирішив найняти понад 3000 людей, які б пришвидшили процес видалення відео, яке показує вбивства, самогубства та інші акти насильства.