Референдум щодо виходу Великобританії зі складу ЄС було виграно завдяки шахрайству. Про це заявив екс-співробітник компанії Cambridge Analytica Крістофер Вайлі під час виступу перед британськими парламентарями. Про це повідомляє The Guardian.
Вайлі повідомив комітету, що на референдумі міг би бути «інший результат, якщо б не було шахрайства».
«Дуже злить те, що багато людей підтримали вихід (з ЄС), бо вірять у британське законодавство та британський суверенітет. А безповоротну зміну конституційного регулювання щодо шахрайства вони вважають спотворенням цього конституційного регулювання країни», – вважає він.
Вайлі також повідомив, що, на його думку, є дивним, що прихильники виходу, зокрема і міжпартійна організація Vote Leave, наполягли на використанні послуг маловідомої компанії Aggregate IQ для допомоги їм у впливі на виборців.
Міжпартійну організацію Vote Leave було засновано у 2015 році. Виборча комісія Британії призначила її офіційною компанією, яка закликала країну покинути ЄС.
Вайлі розповів, що Aggregate IQ фактично є канадським підрозділом Cambridge Analytica та основні прибутки отримує, виступаючи в ролі субпідрядника «материнської» компанії. Вайлі додав, що Aggregate IQ також співпрацював з Cambridge Analytica над дискредитацією кандидата на пост президента Нігерії Мухаммада Бухарі та розповсюджував дезінформацію.
«Таким чином, перше питання, яке є маю: чому? Чому раптом ця компанія, яка ніколи не працювала ні з ким, окрім проектів Cambridge Analytica, якимось чином стала основним постачальником послуг для усіх цих нібито незалежних груп компаній», – дивується Вайлі.
Він виступив після того, як стало відомо, що Vote Leave порушила виборчий закон, пожертвувавши 625 000 фунтів компанії BeLeave, яка, у свою чергу, витратила гроші на Aggregate IQ. Загалом Vote Leave витратила 6,77 млн фунтів, що не перевищує дозволений ліміт у 7 млн, але ніхто не враховував витрати BeLeave.
Нагадаємо: нещодавно навколо компанії Facebook розгорівся скандал, пов’язаний із витоком персональних даних 50 млн користувачів соціальної мережі. Джерелом скандалу стала Cambridge Analytica, компанія, що позиціонує себе як розробника рішень з інтернет-маркетингу та дослідницьке бюро із 25-річним стажем.
Більше про скандальну Cambridge Analytica та справу про витік даних можна дізнатись із матеріалу Mind «Обережно, Facebook: чому виник скандал з використанням персональних даних».