Чеки в друкованому вигляді заважають розвитку e-commerce в Україні – експерти

Виходом може стати дозвіл надавати фіскальні чеки в електронній формі

Фото: Shutterstock

Зобов’язання продавця надавати фіскальний чек у друкованому вигляді в момент надходження коштів за товар є суттєвою проблемою для розвитку ринку електронної комерції (e-commerce), повідомляє прес-служба BRDO.

Про це йшлося у середу в Києві під час Круглого столу «E-commerce: розумне регулювання для прогресивного ринку», організатором якого виступив BRDO за підтримки EU4Business/FORBIZ в рамках Публічного діалогу #PROДіалог.

Як зазначається, експерти BRDO провели системний аналіз ринку е-комерції та виявили низку додаткових бар’єрів, що перешкоджають розвитку ринку.

«Суттєвою проблемою для ринку є зобов’язання продавця надавати фіскальний чек у друкованому вигляді в момент надходження коштів за товар. Це практично унеможливлює інтернет-еквайринг з обсягом платежів понад 7,5 млрд грн на рік і оплату накладеним платежем обсягом більше 12 млрд грн на рік. Виходом може стати дозвіл надавати фіскальні чеки в електронній формі», – відзначає керівник сектору IT&Telecom BRDO Олександр Кубраков.

За даними експертів, інша проблема пов’язана із захистом прав споживачів. Йдеться про те, що деякі продавці не вказують реквізитів суб’єкта господарської діяльності при торгівлі онлайн.

«У разі продажу такими продавцями неякісних товарів, неможливо визначити суб’єкта, перевірити факт покупки, і, відповідно, захистити права споживача», – пояснюють експерти.

Ще одним суттєвим аспектом для онлайн-торгівлі є необхідність визначення принципу вичерпання авторських прав. Так, експерти пропонують запровадити вимоги до маркетплейсів щодо розміщення інформації для ідентифікації продавця, або надавати електронні чеки з необхідними реквізитами.

Так, на думку експертів внесення відповідних змін в українське законодавство і впровадження міжнародного принципу вичерпання прав інтелектуальної власності закріпить підстави для легальної діяльності на ринку як офіційних дистриб’юторів, що представляють власника певної торгової марки в Україні, так і можливості для паралельного імпорту іншими постачальниками на ринку.

При цьому також необхідно вирішити питання запровадження сучасних технологій реєстрації розрахункових операцій (РРО, касових апаратів), а також спрощення вимог законодавства щодо адміністрування та використання касових апаратів.

Нагадаємо, ВРУ прийняла в першому читанні законопроект №4117, що передбачає можливість використовувати смартфони, ноутбуки та планшети в якості касових апаратів та надавати електронні чеки, що дозволить підприємцям спростити здійснення розрахунків та створити  передумови  для  демонополізації  ринку РРО.

Раніше, Державна фіскальна служба (ДФС) запровадила пілотний проект E-Receipt, до якого станом на початок листопада приєдналось вже близько 100 компаній, які передають дані в ДФС за допомогою електронної системи РРО (касових апаратів). Пізніше ДФС запровадила сервіс перегляду чеків, надісланих касовими апаратами до ДФС, у відкритій частині Електронного кабінету на сайті фіскальної служби.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS