Правозахисна організація Amnesty International опублікувала доповідь, у якій розкритикувала технологічних гігантів, зокрема, Google і Facebook. Правозахисники вимагають від них відмовитися від їхньої бізнес-моделі, яка базується на стеженні за своїми користувачами. Про це пише DW.
За словами Amnesty International, такі дії інтернет-гігантів «абсолютно несумісні з правом на приватне життя».
Крім того, за твердженнями правозахисників, Google та Facebook обмежують низку інших прав – на свободу вираження поглядів, на рівність та недискримінацію. У звіті зазначається, що практика компаній збирати і накопичувати особисті дані з метою використання для рекламних компаній є «безпрецедентним посяганням на право на приватне життя».
У звіті наголошується, що технологічні гіганти змушують користувачів погоджуватися на «фаустівську угоду» – дати згоду на надання своїх даних, щоб отримати доступ до сервісів Google та Facebook.
«Цей повсюдний нагляд підірвав саму суть права на приватне життя», – наголошується у звіті.
Крім того, правозахисники закликали уряди країн світу юридично гарантувати право людей на невідслідковування рекламодавців чи інших третіх сторін.
У Facebook не погодилися із звинуваченнями правозахисників і заперечили, що їхня бізнес-модель базується на стеженні за користувачами.
«Вибір особи користуватися послугами Facebook, а також способи, у який ми збираємо, отримуємо або використовуємо дані, чітко викладені та визнані користувачами і не можуть уподібнюватися до недобровільного (а часто і незаконного) стеження уряду», – написав у своєму зверненні директор з питань публічної політики Facebook Стів Саттерфілд.
У свою чергу, в Google не надали офіційної відповіді на звіт Amnesty International, але також не погодилися з його висновками.
Нагадаємо: Федеральна влада США почала розслідування стосовно Facebook більше року тому в зв'язку з появою інформації про те, що Cambridge Analytica незаконно отримала дані 87 млн користувачів соцмережі. Передбачається, що ці дані могли бути використані в ході виборчої кампанії в США в 2016 році і референдуму про вихід Великобританії з Євросоюзу (Brexit).
Cambridge Analytica заперечувала свою провину, стверджуючи, що це був звичайний і законний збір даних для онлайн-реклами. Через скандал компанія позбулася клієнтів і оголосила про банкрутство.
Як повідомлялось, раніше цього місяця Facebook повідомила подробиці про незалежний наглядовий орган, якому користувачі зможуть поскаржитися на неправомірне видалення контенту.
Наприкінці жовтня Facebook погодилася заплатити штраф в розмірі 500 000 фунтів ($644 000) через скандал з консалтинговою компанією Cambridge Analytica.