В США кур’єри доставки об’єдналися в рух, який дозволяє їм вимагати вищої оплати праці

Кур’єри сервісу доставки використовують проти компанії її власний алгоритм

фото DR

Кур'єри американського сервісу доставки їжі DoorDash Дейв Лівай і Нікос Канелопулос організували рух з метою добитися від автоматичної системи призначення замовлень підвищення оплати праці. Для цього вони використали проти компанії її ж власний алгоритм. Про це розповів Bloomberg, який назвав дії кур'єрів «прикладом трудового активізму» в умовах гіг-економіки – або, іншими словами, фрілансу, пише Forbes.

Лівай і Канелопулос помітили, що, коли один кур'єр відхиляє замовлення, система пропонує його іншому з трохи вищим цінником. Оскільки кур'єри працюють за контрактом, вони не зобов'язані приймати замовлення. Тоді два партнери вирішили переконати інших кур'єрів в окрузі об'єднатися. У жовтні 2019 року ці фірми запустили в Facebook групу #DeclineNow – «відхили зараз» – і закликають відмовлятися від роботи, поки не буде запропоновано гідну оплату, описує Bloomberg.

Лівай і Канелопулос поставили за мету добитися мінімуму в $7 – це більш ніж удвіщі вище за нинішній поріг в $3, зазначає агентство.

«Мета кожної компанії, що працює через додаток – постійно забирати прибуток у водіїв на користь компанії. Наша мета – прямо протилежна», – пояснив Bloomberg Лівай.

Кур'єри стверджують, що вони змогли добитися підвищення мінімальних ставок. Але Bloomberg вказав, що реальний вплив цього руху неможливо оцінити. Агентство також сумнівається, що стратегія використання софта DoorDash проти неї самої буде ефективною протягом тривалого часу. До того ж не всі кур'єри сервісу підтримують ініціативу. Деякі з них вважають групу токсичною через те, що одні кур'єри висміюють інших, незгодних відмовлятися від замовлень, пише Bloomberg.

DoorDash заявила Bloomberg, що кур'єри завжди можуть відмовитися від замовлень, але скоординовані відмови призводять до уповільнення процесу доставки. Компанія мотивує водіїв приймати не менше 70% замовлень статусом Top Dasher, який допомагає знаходити замовлення і працювати в будь-якій зоні, а не в тій, яку вимагає додаток. Крім того, компанія приховує повну вартість замовлення. Через це працівники прозвали її «казино Тоні» – на імʼя гендиректора Тоні Сю.

Нагадаємо, у Франції сервісу доставки Deliveroo довелося вибачатися за розіграш клієнтів на 1 квітня.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS