Віртуальні тури, психологи та корпоративні спортивні змагання – як український бізнес підтримує співробітників з родинами

Центр «Розвиток КСВ» зробив перший в Україні рейтинг компаній, дружніх до родин

Фото: pixabay.com

Як соціально відповідальні українські компанії підтримують своїх співробітників, які мають родини, дізнавалися експерти Центру «Розвиток КСВ». Опитування та рейтинг компаній, дружніх до родин, вперше в Україні проведено Центром «Розвиток КСВ» на замовлення Фонду ООН у галузі народонаселення (UNFPA Україна) в рамках проєкту «Трамплін до рівності: Проєкт зі зміни соціальних норм та викорінення гендерних стереотипів задля сталого розвитку та добробуту жінок та чоловіків в Україні», що реалізується за фінансової підтримки Швеції. 50 компаній з 16 галузей економіки продемонстрували свої політики й практики підтримки працівників, які мають родини. Здебільшого це виявились великі компанії з кількістю працюючих понад 250 осіб. Лідерами рейтингу стали: StarLightMedia – у номінації «Великий бізнес» (понад 250 працівників), Польфарма ЮА – у номінації «Середній бізнес» (від 50 до 250 працівників), Nota Group – у номінації «Малий бізнес» (від 10 до 50 працівників).

Найбільш поширеними практиками соціальної підтримки працівників, які мають родини в компаніях-учасницях Рейтингу є:  проведення спільних спортивних, культурних, освітніх заходів для працівників та їхніх родин (96% компаній); програми медичного страхування працівника та членів родини (90% компаній); надання допомоги при переїзді (relocation assistance)  – 84% компанії. Серед форм допомоги при переїзді найчастіше надається: повна або часткова компенсація витрат на оренду житла; відшкодування транспортних витрат на перевезення майна; консультація і допомога у пошуку школи, дитячого садочку; юридична підтримка в оформленні документів; одноразові виплати для підтримки переїзду та декілька днів оплачуваної відпустки для переїзду.

Деякі компанії також надають допомогу у працевлаштуванні дружини/чоловіка, підтримують працівників у процесі інтеграції на новому місці (одна з компаній забезпечує навіть коуча/психолога для адаптації на новій локації); знайомство дітей працівників з компанією проводиться у 82% компаній. Здебільшого для дітей організовують свята (день захисту дітей, новорічні і різдвяні свята тощо) День відкритих дверей, в рамках якого не тільки вітають дітей, а і знайомлять з офісом компанії і робочими місцями батьків. Деякі компанії проводять конкурси дитячого малюнку «Місце, де працюють мої батьки», віртуальні тури, корпоративні  спортивні змагання, участь в яких можуть взяти й діти.

Так, компанія ELEKS проводить Kids month (зустрічі з дітьми та батьками з різних тематик); KPMG – Kids Day. В офісах компанії Тева Україна та Ашан Рітейл Україна проводять Family Day з різноманітними активностями; Данон Україна організовує екскурсії для дітей та родин на завод (до пандемії), «День самоуправління в Данон» та різноманітні активності на відкритому повітрі (в умовах карантину); Київстар залучає дітей працівників до профорієнтаційних курсів, які вони проводять для дітей старшого шкільного віку, Vodafone Україна залучає дітей до зйомок корпоративного серіалу для співробітників; система компаній Кока-Кола в Україні щороку проводять «День сім’ї Кока Кола» (до пандемії проводився у форматі сімейного пікніка зі змаганнями та розвагами для дітей і дорослих), в рамках якого проводяться екскурсії виробництвом; ЕРАМ Україна реалізує програму еKids, де діти знайомляться з основами програмування (до пандемії заняття відбувалися на території компанії), StarLightMedia – проект StarLight.Next.

Практично всі учасники Рейтингу відзначили, що до пандемії COVID-19 ці свята й екскурсії для дітей були постійними, а зараз більшість з них переходить у онлайн формат.

Програми для гармонійного (поступового) повернення співробітниць з декрету впроваджує 76% компаній. Це програми наставництва або менторства (наприклад, Програму менторства має ІТ Інтегратор) або політики скороченого робочого дня для працівниць, які повертаються з декрету. Наприклад, Лореаль Україна реалізує програму slow start для жінок, які повертаються з декретної відпустки. Програма передбачає можливість працювати протягом 2 перших місяців після декрету за більш гнучким графіком, який працівниця погоджує зі своїм керівництвом.
64% компаній проводить різноманітні заходи за участі лікарів, дієтологів, психологів тощо для працівників, які мають дітей. Здебільшого, це онлайн зустрічі, робота з психологом або коучем. Менш поширеною практикою для українських компаній є створення дитячих кімнат в офісі компанії (про їх існування зазначили 24% компаній, які беруть участь у Рейтингу). Дитячі кімнати в офісах мають компанії Intellias, ВФ Україна (Vodafone Україна), МЕТРО Кеш енд Кері Україна, StarLightMedia та інші компанії. 32% компаній пропонують «родинні абонементи» у спортклуби, басейни та інш. Зазначається, що про існування корпоративного дитячого садка (власного або за угодою із закладом дошкільної освіти громади, іншої компанії) повідомила тільки DataArt.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS