В Україні фінансова незалежність ЗМІ напряму впливає на їхню інформаційну незалежність та незаангажованість матеріалів. Тому Mind переорієнтовується на підписну модель розвитку. Це крок, про який ми дуже довго говорили, але ніяк не наважувалися зробити. Відсьогодні на Mind почнуть з’являтися матеріали, що будуть доступні лише платним підписникам – членам Mind Club.
Рекламні доходи медіа у світі стрімко падають. У гонитві за кількістю читачів перемагають таблоїди та ресурси, що маніпулюють фактами та женуться за сенсаціями. На відміну від них, ми прагнемо робити дійсно корисний та якісний продукт для того, аби створювати справжню додану цінність для наших читачів.
Ми розуміємо, що в сучасних медіа на кшталт The Economist, Financial Times, The New York Times, Chicago Tribune підписка є дуже важливим джерелом доходів. До сьогодні в Україні ще не сформована культура передплати на електроні ЗМІ, до того ж ми хочемо робити наш продукт доступним для максимально широкого кола читачів, незалежно від їхньої можливості та бажання платити за нього.
З іншого боку, справжня якісна журналістика потребує багато часу, зусиль та витрат, це дійсно не дешево. Але ми віримо в перспективи якісної журналістики в Україні, тому що віримо в перспективу України.
Тому ми не закриватимемо наявний контент на Mind, але створюємо нові формати для підписників. Щомісяця ми готуватимемо від 4 до 6 матеріалів, які протягом 4 тижнів будуть доступні лише нашим підписникам – членам Mind Club.
Щотижня ми готуватимемо аналітичні підсумки тижня, цей матеріал також буде доступний лише за підпискою. А ще в наших планах – багато проектів, оглядів, аналітичних матеріалів. Ми дуже розраховуємо на вашу підтримку і на те, що зможемо динамічно розвивати редакцію та наші журналістські продукти.
Але це ще не все. Ми плануємо надавати багато корисного для наших постійних читачів. Оформивши підписку на Mind, ви матимете змогу не лише читати всі «закриті» матеріали на сайті, а й підтримаєте розвиток справді незалежного та професійного ділового ЗМІ в Україні.
Також ви отримаєте:
Не вважаю за потрібне хитрувати: від бізнес-моделі видання залежить те, на чому будуть зосереджені зусилля редакції.
Якщо медіа в онлайні орієнтується на продаж прямої реклами – то воно ганятиметься за гучними заголовками і мінімізуватиме витрати на виробництво кожного елементу контенту.
Якщо видання орієнтується на спецпроекти та нативну рекламу (як Mind до сьогодні), то ви зможете знайти на його сторінках багато контенту, створеного в партнерстві з бізнес-рекламодавцями та орієнтованого на їхню аудиторію.
Якщо видання працює за підписною моделлю – в її фокусі лише інтереси читачів.
Reuters Institue разом з Oxford Univercity у травні цього року провели ґрунтовне дослідження щодо впровадження paywall у світових онлайн-медіа. Великі технологічні компанії – Google та Facebook монополізують канали продажу прямої реклами (Google Adsense, Facebook Instant Articles) та самі стають найбільшим майданчиком. Тому ця модель вже не дає достатньо прибутків онлайн-ЗМІ.
Серед опитаних видавців 81% виділяють продажі прямої реклами як одне з ключових джерел доходу, 78% – підписку і 75% – нативну рекламу. Тут неважко зробити висновок, що більшість поєднує всі три моделі. Але 52% вважають, що підписка у 2019 році стає головним фокусом для їхнього видання. Mind приєднується до цих 52%.
Глобально існує три моделі впровадження платного контенту: freemium (поєднання безкоштовного та платного контенту) – те, що впроваджує Mind, metered paywalls (ліміт безкоштовних матеріалів на певний строк), и hard paywalls (повний закритий матеріал).
Дослідження охопило понад 212 топ-видань у семи країнах світу: Фінляндії, Франції, Німеччині, Італії, Польщі, Британії та США. 69% з них використовують платну модель, по 30–33% metered paywalls та freemium, і лише 3% – hard paywalls.
Паралельно простежується ще одна тенденція – новини стають відкритими. 94% видань, які мають лише онлайн-версію, надають вільний доступ до новинних стрічок. В Україні платний доступ до них надають лише інформагентства – «Інтерфакс» та «Українські новини».
Середня вартість підписки складає $15,5. Найнижча межа – $2,25, найвища – $48. Підписка на Mind коштуватиме $7. Але вартість залежить від моделі, яку використовує видання. Freemium коштує від $9,3 (Британія) до $17 (Франція), тоді як hard paywalls може коштувати від $9,7 у Польщі до $40 у Британії.
Найактивніше впроваджують paywall у США. Кількість видань, що використовують цю модель, за останні два роки зросла на чверть.
Mind, окрім доступу для платного контенту, також пропонуватиме спеціальні сервіси для своїх підписників. Проект Smart Power аналізуватиме зловживання з боку контролюючих органів, судів та конкурентів – редакція вже працює над першими кейсами, після їхньої публікації ми відкриємо спеціальний розділ. Але якщо ви стали нашим підписником, то ви вже може звертатися до нас – на адресу smart_power@mind.ua.
Дякуємо за те, що цінуєте нашу працю і допомагаєте робити її результати досконалішими.