Вікно в ЄС: путівник для українських підприємців – де і як краще виходити на європейський ринок

Вікно в ЄС: путівник для українських підприємців – де і як краще виходити на європейський ринок

Особливості виходу українського бізнесу на ринки Польщі, Чехії, Словаччини, Угорщини та Естонії

Цей матеріал також доступний російською
Вікно в ЄС: путівник для українських підприємців – де і як краще виходити на європейський ринок
Фото unsplash

Незважаючи на підписання AA/DCFTA (Україна приєдналась до зони вільної торгівлі з ЄС 1 січня 2016 року), українські підприємці не отримали вільного доступу до європейського ринку та джерел фінансування.

Навіть більше, формальні бар’єри та фізичні кордони між економіками ЄС і України зберігатимуться навіть у довгостроковій перспективі, тому українські підприємці повинні випрацювати для себе оптимальну стратегію входу в ЄС залежно від своїх цілей, географічних і галузевих пріоритетів.

Після підписання AA/DCFTA український бізнес почав активно цікавитись можливостями розвитку бізнесу в ЄС. Одні досліджують потенціал європейських ринків для збільшення власного експорту, другі – налагоджують імпорт європейських товарів в Україну, треті – мають достатньо капіталу для придбання та здійснення інвестицій у європейські активи, четверті – шукають джерела фінансування для розвитку діяльності в Україні.

На жаль, угода про асоціацію для українських підприємців лише розширює можливості, а не ліквідує бар’єри для вільного руху товарів, послуг та капіталу. До певної міри вона дуже асиметрична, оскільки європейські підприємства автоматично отримали доступ до українського ринку, натомість українські компанії мають пройти досить затратний і тривалий шлях модернізації і адаптації, щоб мати можливість вийти на єдиний європейський ринок.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті