Не кожен рік випадає шанс показати всьому світові, на що в напрямі інновацій здатна Україна. У жовтні в Дубай відкрилася всесвітня виставка Експо-2020, на якій наша країна демонструє свої технологічні кейси. Українські стенди розміщені у власному павільйоні, що насправді вже є великим кроком у визнанні ІТ-потужностей країни міжнародною спільнотою. Україну представляють 38 компаній-учасниць. Серед них є і стенд Європейської асоціації програмної інженерії. Як відбувалася підготовка до заходу і як презентують себе в Дубаї українські IT-спеціалісти, розповів Mind президент Європейської асоціації програмної інженерії Владислав Савченко.
Що ще показує Україна на виставці і чим дивують інші країни Mind розповідав у матеріалах «Усі технології там: що варто побачити на Expo 2020 Dubai», «Наші на Expo-2020: топ-7 технопродуктів українського павільйону в Дубаї» та «Технології світу: чим дивують учасники Expo Dubai 2020».
Підготовка до виставки такого масштабу потребувала багато часу, грошей та людських ресурсів. Взагалі, участь в Експо-2020 стала викликом для всієї команди. Заявку на участь ми подавали за пів року до початку виставки, ще не розуміючи, скільки часу нам знадобиться для створення власного стенду.
EASE – єдине ІТ-ком’юніті на Експо-2020. Ми представляємо відразу декілька компаній-резидентів, які входять до нашої спільноти: Foodex24, Binaryx, Powercode та Kolisar. Разом ми почали підготовку до виставки, яка була поділена на кілька етапів.
Отже, ми стикнулися з чотирма питаннями, які вимагали розв'язання за короткий строк: демонстрація софту у фізичній формі, гроші, розмір стенду та час.
Але просто вчасно виготовити стенд для Експо-2020 недостатньо. До стендів є певні вимоги: серед великої кількості різних представників і різноманіття площадок треба мати сильну модернову ідею, щоб виділятися серед інших. Бажано з використанням інтерактивних чи VR-технологій.
Ми вирішили всі вищезазначені питання, і на виставці наразі стоїть наш технологічний майданчик, який весь час працює автономно – без допомоги асистентів: він демонструє можливості резидентів асоціації EASE у відеоформаті. Окрім цього, конструкція має інтерактивну гру, яка пропонує пройти тестування та перевірити свої знання про світову ІТ-галузь. Так ми, по-перше, показуємо потенціал українського ІТ-сектору, по-друге – просуваємо резидентів асоціації на міжнародному рівні, і, по-третє – у форматі гри допомагаємо гостям дізнатися більше про історичне підґрунтя інформаційних технологій.
Уже у березні ми в EASE плануємо провести ІТ-день. Такий захід відбудеться в центральному павільйоні виставки із залученням найуспішніших представників IT-ринку України, представників влади та українських стартаперів, які зараз проживають в інших країнах світу.
Очікується, що Експо-2020 побачать понад 28 млн відвідувачів. Близько 2 млн – це люди, що мають бізнес-інтереси. За перші кілька місяців до українського павільйону вже завітали 300 000 відвідувачів. У нас немає великих очікувань від виставки з огляду на просту математику. Але, якщо завдяки ІТ-дню чи нашому стенду хоча б одна компанія – резидент EASE отримає комерційну пропозицію – це буде наша перемога.
За час роботи стенду ми не загубилися серед інших учасників і не відстаємо за технологічними показниками. І це не може не тішити.
У новинах про виставку дуже часто лунають слова про важливу роль заходу для України. Звучить доволі пафосно, але насправді значення участі в Експо-2020 розглядають із погляду внеску в майбутнє країни загалом та її ІТ-бренд зокрема.
Ми, як одні з учасників, не просто пишаємося своїми ІТ-досягненнями, ми намагаємося показати, що українські айтішники здатні створювати продукти не гірші за закордонних фахівців. Ми хочемо, щоб світ запам’ятав Україну як сильний ІТ-бренд.
На міжнародних виставках кожна країна прагне підняти свій імідж перед світовою аудиторією. І Експо-2020 не виняток. Майже 200 країн змагаються за увагу глядачів та гаманці бізнесменів. Завдання EASE – вивести розмови про потенційність і прогресивність українського ІТ з внутрішнього ринку на зовнішній. Глобальна задача участі України – розпочати двосторонню співпрацю з іншими країнами, зміцнити старі та встановити нові зв’язки між представниками різних галузей.
Головна мета нашого перебування як асоціації на виставці – просунути ІТ-продукт українського виробництва на світовий ринок. Стенд EASE, який ми створили разом із нашими резидентами, березневий ІТ-день – усе це зроблено заради того, щоб обговорити більш релевантні можливості для українського IT-ринку, перспективу виходу на міжнародний ринок і можливість заявити про себе на світовій арені ІТ.