Застосунок для Real Estate: що варто передбачити 2023 року

Фічі для користувачів ринку нерухомості

Фото: depositphotos

Користувачів та їхні запити розробники все частіше перенаправляють не на сайти, а до застосунків із спеціальними функціями. Головне, щоб користувач мав додаткове місце на смартфоні – і рішення буде знайдено. Такий підхід наявний у майже всіх галузях господарства, одна з яких – нерухомість. Якими є можливості застосунків цієї сфери і на що звертати увагу розробникам у 2023 році, розповів Mind CEO of WEZOM Сергій Гузенко

Що ви робитимете, коли зіткнетеся з потребою орендувати житло, чи захочете обміркувати можливості іпотеки? Імовірно, вашим першим несвідомим імпульсом буде взяти до рук смартфон, адже такі питання сьогодні вирішуються передусім онлайн.

Цей очевидний факт підтверджує статистика: нині 96% користувачів шукають нерухомість онлайн, а 60% роблять це через мобільні пристрої. Технологічний сегмент Proptech зараз перетворився на індустрію, ринковий обсяг якої оцінюють у $18–20 млрд. А до 2032 року вона може сягнути позначки у $86 млрд, тобто збільшитися щонайменше вчетверо.

Галузь стрімко рухається в диджитал, тож застосунки для Real Estate нині потрібні як бізнесу, так і кінцевим користувачам. Нижче ми проаналізуємо, яким має бути такий застосунок, відповідно до трендів і технологічних вимог сучасності. Ми також торкнемося питання про те, як отримати такий продукт і зробити його максимально цінним для ринку.

Читайте також: АІ-божевілля: 5 підсумків «золотої лихоманки» у сфері штучного інтелекту

Чому ми говоримо саме про застосунок?

Звісно, застосунок – не єдиний доступний диджитал-інструмент. 95% агентств нерухомості давно покладаються на власні вебсайти, які надають портфоліо або лістинг об’єктів. Однак сьогодні можливостей традиційного сайту вже недостатньо, адже конкуренція стає жорсткішою, а запити користувачів рік у рік зростають.

Сучасні цифрові продукти для Real Estate потребують доволі складного функціонала: від геолокації та картографії, до інтерактивних елементів, електронних підписів, засобів відеодемонстрації, роботи з 3D та імерсивними технологіями. Ефективно реалізувати всі ці можливості можна лише у форматі мобільного чи вебзастосунку. Така платформа за потреби може працювати з браузера як сайт. Однак «під капотом» у неї буде складний бекенд.

Переваги застосунку для нерухомості

Прискорення процесу закриття угоди. Завдяки застосункам агенти отримають можливості на кшталт віртуальних турів, електронного документообігу та зручної роботи з мультилістингом. Отже, демонстрацію об’єкта та закриття угоди іноді можна прискорити з кількох днів до кількох годин.

Комунікація в режимі 24/7. Застосунок дозволяє надавати користувачам постійний зворотний зв'язок і підтримку, поліпшуючи рівень клієнтського досвіду. Користувачі можуть, наприклад, миттєво отримувати сповіщення про нові об’єкти в лістингу, щоб не пропускати цінні пропозиції.

Зручність пошуку. Користувачі застосунків для нерухомості прагнуть отримати найзручніший і найінформативніший досвід пошуку об’єктів: з наочною інформацією про розташування, переваги та недоліки району, відео або 3D-туром, іпотечним калькулятором тощо.

Автоматизація робочих завдань. Будь-який бізнес у сфері Real Estate виграє від можливостей на кшталт часткового автозаповнення бази даних нерухомості, автоматизованих чат-ботів та упорядкування менеджменту через пайплайни CRM.

Перспективи впровадження новітніх технологій. Proptech дуже стрімко розвивається, тож за декілька років «екзотичні» технології на кшталт генеративного ШІ та VR можуть стати для сфери нерухомості абсолютно необхідними. Сьогодні вже не важко уявити собі алгоритм, який може повністю замінити рієлтора майже на всіх етапах роботи з лістингом і клієнтами.

Читайте також: Технології для людей: як компанії розвинути інженерну культуру

Застосунки розробляють під аудиторію 

Втім говорити про переваги застосунків можна набагато довше, адже вони можуть створюватися під цілком різні завдання ринку нерухомості. Назвімо деякі ключові різновиди таких інструментів.

Варто сказати, що типовий застосунок для Real Estate зазвичай можна віднести одразу до декількох таких категорій. Наприклад, застосунки для рієлторів часто наділені функціоналом 3D-турів і мультилістингу. Професійні платформи для лістингу розширюють свій функціонал засобами аналізу ринку та прогнозування цін на нерухомість, зокрема за допомогою ШІ.

Сьогодні девелопери все частіше прагнуть перетворити власні застосунки для мешканців ЖК на супераппи з максимально широким функціоналом.

Можливості застосунків для нерухомості

Отже, застосунки для ринку нерухомості можуть бути дуже різними й дуже комплексними. Однак загалом можна виокремити низку фіч, без яких уявити такий застосунок сьогодні важко.

Це ті ключові елементи, про які варто говорити просто зараз, у 2023 році. Та в майбутньому їх, імовірно, стане ще більше. Зокрема, Proptech зараз робить лише перші кроки до наближення з Fintech, але потенціал тут очевидний.

Можливості проводити фінансові операції з нерухомістю в єдиній платформі видається дуже перспективною та затребуваною. Просто уявіть собі, що можете абсолютно безпечно орендувати об’єкт без посередників, у декілька кліків на смартфоні. Наприклад, за допомогою блокчейну та смартконтрактів.

Водночас усе вказує на те, що безліч функцій на ринку нерухомості може взяти на себе штучний інтелект. Про широкі можливості ChatGPT уже й без нас сказано неймовірно багато – такий чат-бот із доступом до мультилістингу зможе за секунди підібрати оптимальну пропозицію для користувача, спілкуючись з ним у форматі «живого» діалогу. 

Читайте також: Скласти бізнес-план за допомогою штучного інтелекту: коли бот ChatGPT може бути корисним, а коли здатен «підманути»

Уникаємо фокапів

На ринку є готові рішення від вендорів, які працюють «з полиці» або за моделлю SaaS (за передплатою). Однак функціонал і можливості таких рішень підходять далеко не всім, адже ринок нерухомості вкрай широкий і має безліч векторів. Як показує практика, забудовники й великі агенції нерухомості часто йдуть шляхом індивідуальної розробки.

З технічного погляду створення застосунків для real estate – не найпростіше та не найдешевше завдання. Така розробка потребує потужного бекенду, вдалої архітектури й численних інтеграцій із зовнішніми службами та сервісами. Тому її створення командою без відповідного досвіду й експертизи може обернутися зірваними дедлайнами та втраченими бюджетами.

Ми знаємо випадки, коли великі гравці ринку нерухомості створювали внутрішні IT-підрозділи та розробляли власний застосунок самостійно, однак зазнавали невдачі через брак досвіду й відсутність цілісного технічного бачення продукту. Водночас цих помилок можна було б уникнути, звернувшись до профільної команди розробників.

Головні вимоги для розробника

Де взяти досвідчених розробників? IT-ринок дуже великий, на ньому знайдуться десятки команд, що можуть допомогти з розробленням такого рівня складності. Втім зверніть увагу на декілька моментів.

Подивіться на портфоліо вашого партнера. Буде дуже добре, якщо компанія, до якої ви звернулися, може показати реалізовані проєкти необхідного вам рівня складності. Іноді одного погляду на портфоліо достатньо, щоб зрозуміти, чи сумісні рішення вендора з вашими ідеями та стилем ведення бізнесу.

Обміркуйте пропозиції вендора. Команда розробників готова без вагань виконувати ваше технічне завдання? Це поганий знак. Відповідальні розробники почнуть з аналізу ваших ідей та, імовірно, запропонують рецепти їх поліпшення, поділяться власним досвідом.

Переконайтеся, що ваш вендор має досвід у real estate. Розуміння розробниками всіх особливостей і підводних каміннів галузі нерухомості спростить вашу комунікацію, допоможе на всіх етапах проєкту і знизить імовірність помилок.

Шукайте рекомендації. Звернення за рекомендаціями до колишніх клієнтів вашого потенційного партнера – цілком нормальна практика ведення бізнесу в усьому світі. Такий фідбек може відігравати ключову роль у вашому рішенні про співпрацю.

Зверніть увагу на внутрішню культуру комунікації. Як в компанії розробника влаштована звітність? На яких підходах ґрунтується розробка? Наскільки прозорою та недвозначною є комерційна пропозиція? Наскільки оперативно та якісно менеджери відповідають на ваші запити? Приділіть увагу всім цим моментам, щоб уникнути неприємних несподіванок у майбутньому.

Інакше кажучи, будьте уважними, шукайте досвідчених і відповідальних партнерів із досвідом створення продуктів для бізнесу, передусім в Real Estate. Це найкоротший шлях до успіху – до створення продукту, який зможе послужити цілям та стратегії вашого бізнесу в цифровому світі.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS