Технології спілкування B2B: як працює CRM-система інтегрована з Gmail

Електронна пошта все ще не здає позиції щодо допомоги у комунікаціями з клієнтами

Фото: depositphotos

Електронна пошта все ще залишається ефективним інструментом для комунікації з клієнтами та інформування людей про продукти або послуги компанії. Хоча інтеграція CRM із Gmail поширена у багатьох країнах, в Україні вона поки що не набула такої популярності. Натомість підприємці активно використовують альтернативні канали комунікації, такі як месенджери та телефонні дзвінки. Але інтеграція CRM із Gmail має свої переваги та потенціал. Вона здатна прискорити процес додавання нових контактів до системи, синхронізувати дані в режимі реального часу та оптимізувати процес продажів, що сприятиме успішному підписанню угод із клієнтами. Чому інтеграція CRM-системи з Gmail крок уперед для комунікації бізнесу з клієнтом розповіла Mind контент менеджерка NetHunt Карина Манченко.

За прогнозами Statista, у 2025 році кількість користувачів електронної пошти у світі зросте до 4,6 млрд, що становитиме більше половини населення планети. Вражаюча кількість, чи не так? Не дарма email-marketing демонструє високий показник ROI, а один електронний лист має потенціал покращити клієнтський досвід і взаємини з людьми, забезпечити релевантну взаємодію з ними та залучити потенційних клієнтів.

Читайте також: Бізнес під час війни: як брендам залучати нових клієнтів

Що таке інтегрована з Gmail CRM?

Gmail CRM – це хмарне програмне забезпечення, яке допомагає керувати базою даних, процесами продажів та іншими поточними справами прямо з поштової скриньки Gmail. Така інтеграція значно спрощує роботу відділу продажів. Фахівці більше не витрачатимуть свій дорогоцінний час на пошук, перегляд і фільтрацію вхідних листів, аби знайти важливі деталі про клієнтів. Вони, навпаки, можуть зосередити увагу на своїх основних обов'язках, замість того, щоб постійно перетягувати інформацію про лідів, угоди з однієї вкладки браузера в іншу.

Натомість, отримавши листа від клієнта, такі дані як ім'я, прізвище, номер телефону  попередня історія взаємодії тощо, будуть автоматично додані до CRM-системи. Таким чином, ви зможете систематизувати, структурувати та забезпечити зручний доступ до всієї необхідної інформації.

Читайте також: Швидкопошта: на які додаткові сервіси Gmail варто звернути увагу бізнесу

Переваги інтеграції CRM-системи із Gmail

Завдяки суперпотужному дуету CRM-системи із Gmail, можливо отримати нові скіли у спілкуванні з клієнтами.

Зменшити ймовірність виникнення помилок і одруків під час ручного введення даних

При роботі окремо з поштою та окремо із CRM-системою існує ризик помилкового введення даних під час перенесення інформації з одного інтерфейсу в інший. Це може значно знизити якість бази даних та негативно вплинути на подальші активності, такі як підігрів ліда, комунікація з ним тощо. Як результат, конверсія продажів буде страждати.

Завдяки інтеграції CRM-системи з Gmail, ваші листи та контакти автоматично синхронізувати між обома платформами. Це означає, що кожен лист буде пов'язаний із карткою клієнта, а вам, як менеджеру з продажу не доведеться копіювати дані, оскільки система автоматично збереже інформацію та впорядкує її всередині CRM-системи.

Коли менеджер із продажу отримає нового листа від клієнта, CRM-система інтегрована з Gmail дозволить в один клік створити із нього новий контакт і автоматично заповнить поля у записі з інформацією з цього повідомлення. Наприклад, ім’я та прізвище ліда, назву компанії, e-mail адресу тощо.

Останнє дозволить сконцентруватися на важливіших завданнях, таких як взаємодія з клієнтом, аналіз даних та стратегічне планування подальших кроків. Це дозволить вам прискорити процес роботи команди та забезпечить продуктивність відділу продажів.

Читайте також: Управління запасами: рівень PAR та його переваги для бізнесу

Персоналізувати комунікацію з кожним клієнтом 

Однією з найсильніших переваг інтеграції з CRM є те, що всі дані про клієнта доступні на боковій панелі під час написання листів.

По-перше, ви можете оперативно копіювати дані з картки клієнта і вставляти їх у тему або тіло листа. За даними Deloitte, всього лише згадка імені клієнта в електронній розсилці здатна підвищити коефіцієнт відкриття листа на 5,2%. Також компанії можуть використовувати інші персоналізовані дані, такі як поточна позиція ліда у команді, його інтереси, попередні покупки чи географічне розташування.

Такий індивідуальний підхід покращить сприйняття компанії на ринку та сприятиме побудові довгострокових взаємовигідних відносин. На додаток, збираючи дані про клієнтів і аналізуючи їх взаємодію з вашою компанією, ви можете виокремити конкретні цільові аудиторії і, відповідно, спрямовувати на них свої пропозиції та рекламу. Це дозволить вам ефективно використовувати маркетингові ресурси та збільшить ймовірність успішних конверсій.

Ба більше, використовуючи CRM, інтегровану із Gmail, ви можете автоматизувати персоналізацію масових розсилок за допомогою макросів, що автоматично замінюватимуть загальні {{FirstName}} та {{Company}} на, відповідно, ім’я та компанію ліда чи клієнта, що зберігаються у базі даних.

По-друге, готуючи відповідь на лист клієнта, вся необхідна інформація про контакт чи поточну угоду знаходитеметься прямо перед вами – в єдиному інтерфейсі CRM-системи. Ви зможете оперативно реагувати на запити клієнтів, враховувати попередній контекст спілкування і фокусуватися на важливому – формулюванні вигідної комерційної пропозиції. Це сприятиме підвищенню задоволеності клієнтів, збільшенню лояльності та покращенню репутації вашої компанії.

Нарешті, інтеграція CRM-системи з Gmail дозволить аналізувати поведінкові характеристики клієнтів, такі як частота відкриття листів, відповіді на повідомлення та перехід за посиланнями. За допомогою цих метрик фахівці з продажу виявляють індивідуальні потреби, інтереси та уподобання кожного клієнта.

Читайте також: Спілкуємося з клієнтом: як прогріти аудиторію для продажу своїх продуктів

Підвищити продуктивність команди

Поєднання CRM-системи з електронною поштою – це доступний спосіб оптимізувати робочий день колег і зменшити навантаження на менеджерів. Замість того, щоб перемикатися із вкладки на вкладку, із вікна у вікно та втрачати фокус, вони зможуть сконцентрувати свою увагу на важливих справах.

У вас буде повний обсяг інформації про клієнтів прямо у вашій поштовій скриньці. Ви зможете з легкістю переглядати всі переписки, дзвінки, деталі замовлень та інші важливі дані. Тобто, у вашій пошті буде повноцінна CRM з усіма необхідними даними.

Результатом цього стане зниження ризику неуважності, уникнення стомленості та емоційного вигорання серед менеджерів.

Налаштувати окремі мітки для листів

За допомогою CRM, ви побачите листа від вже існуючого клієнта, швидко, і, навіть, не відкриваючи повідомлення зможете перейти до його картки і ознайомитися з деталями попереднього спілкування. Таким чином, у вас вийде оперативно перевіряти повідомлення від різних контактів, розставляти пріоритети по обробці листів  і автоматично асоціювати їх із відповідними записами в CRM-системі. Це значно полегшить процес ведення бізнесу, зробить його більш організованим та ефективним.

Відмовитися від сторонніх сервісів масових розсилок

Підключивши свій SMTP через CRM-систему, компанії зможуть ефективно відправляти більше листів, а це має кілька ключових переваг:

По-перше, підключення власного SMTP-сервера через CRM-систему зазвичай менш витратне, ніж користування сторонніми сервісами для розсилок. Із зростанням обсягу листів, ця економія може бути суттєвою, особливо для компаній зі значною кількістю клієнтів або регулярними розсилками.

По-друге, підключивши свій SMTP до CRM-системою, компанія забезпечить централізоване зберігання даних. Вся інформація про відправлені листи буде автоматично збережена у CRM-системі, що дозволить менеджерам із продажу проаналізувати, як кожна розсилка впливає на воронку продажу.

Автоматизувати підігрів лідів за допомогою імейл-ланцюжків

Більш просунуті Gmail CRM нерідко пропонують своїм клієнтам можливість автоматизувати процес підігріву лідів. Все, що вам потрібно – налаштувати автоматизацію, визначивши всі основні правила та кроки автоматизації, додати тригери та події, залежно від вашої задумки.

Кому підійде Gmail CRM?

Незалежно від того, чи ви маленька стартап-команда, підприємство середнього розміру або велика корпорація, CRM інтегрована з Gmail, може стати важливим інструментом для оптимізації бізнес-процесів. Gmail CRM ідеальний варіант, зокрема і для:

Варто визнати, що хоча інтеграція CRM-системи з Gmail має свої переваги, для українського ринку вона може бути обмеженою. Українським бізнесам краще за все розглядати альтернативу у вигляді омніканальних CRM-систем, які пропонують інтеграцію з усіма каналами спілкування, включаючи пошту, телефон і месенджери.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS