Управління запасами: рівень PAR та його переваги для бізнесу
Системне поповнення запасів заощаджує час і гроші будь-якого бізнесу
Управління всім, що впливає на розвиток бізнесу й усі процеси, що його супроводжують, дозволить оптимізувати безліч процесів і процедур. Якщо йдеться про бізнес, що пов'язаний із продажем чи виробництвом, без якісного аналізу всіх наявних продуктів/товарів не обійтись. Так, кожен товар, інвентар або інгредієнт потрібно замовити, і чим більше в переліку таких опцій, тим складнішим стає процес закупки. За таких умов систематизація цього процесу дозволить подолати труднощі. Ефективне управління на рівні PAR (Periodic Automatic Replacement – періодичне автоматичне поповнення) здатне звільнити час, щоб зосередитися на більш пріоритетних питаннях, а також підвищити задоволеність клієнтів і прибутковість. Віра Бондаренко, маркетолог в UGLA ERP/CRM, розповіла Mind про переваги рівнів PAR та як їх обчислити для бізнесу. А також про те, як автоматизувати закупку відповідно до ваших рівнів PAR за допомогою ERP-системи.
Що таке рівні PAR запасів?
PAR – це система, яка визначає мінімальний (і оптимальний) рівень будь-якої певної одиниці інгредієнту чи інвентарю, яка має бути у вашому бізнесі.
Рівні запасів PAR повідомляють вам про оптимальну кількість кожного товарного запасу, який має бути на складі, прогнозує очікуваний попит, а також неочікуване підвищення попиту.

Переваги розрахунків рівня PAR

Використання рівнів PAR для ухвалення рішень про закупку допоможе уникнути:
- перевищення запасів – вкладення коштів у непотрібні запаси, термін придатності яких закінчиться до того, як вони будуть використанні;
- розчарування клієнтів, якщо раптово закінчився якийсь інгредієнт і через це ви не можете забезпечити гостя його улюбленою стравою. Або доводиться поспішати та купувати за вищою ціною.

Під час визначення рівня PAR важливо враховувати такі фактори, як час виконання замовлення, рівень використання, попит клієнтів і запас.
Комплексна система управління запасами допоможе вам визначити ваші рівні PAR і використовувати їх для замовлень у ваших постачальників.
Як розрахувати рівні PAR для ресторанного бізнесу
Тепер, коли ми знаємо, наскільки важливими можуть бути рівні PAR, давайте перейдемо до практичних кроків для їх обчислення.
Крок 1. Визначте час виконання замовлення
Час виконання замовлення – це час, необхідний для доставки замовлення після його розміщення в постачальника. Важливо знати час доставки кожного товару, щоб у вас було достатньо запасів, щоб покрити попит до наступного постачання.
Наприклад, якщо час виконання вашого замовлення бекону становить два дні, ви маєте переконатися, що його достатньо на наступні два дні під час розміщення замовлення.
Крок 2. Оцініть рівень використання
Рівень використання – це середня кількість кожної складової страви, використаної протягом певного періоду часу. Щоб оцінити рівень використання, перегляньте дані про продажі та запаси й обчисліть середнє щоденне або тижневе споживання для кожного інгредієнту. Коефіцієнт використання показує, скільки запасів вам потрібно, щоб задовольнити попит протягом певного періоду часу.
Для цього прикладу припустимо, що бекон використовується лише для однієї страви: бургера із сиром і беконом.
Дані про продажі свідчать про те, що ви зазвичай продаєте 40 бургерів щодня, що дорівнює 40 шматочкам бекону або 1,6 кг бекону.
Отже, норма споживання 1,6 кг на день означає, що ви можете оцінити, що використаєте 3,2 кг бекону протягом наступних двох днів.
Крок 3. Розрахуйте страховий запас
Страховий запас – це ваш буфер, щоб врахувати неочікуваний попит або проблеми з ланцюгом постачання. Для розрахунку страхового запасу враховуйте надійність вашого постачальника, сезонні коливання продажів і термін придатності інгредієнтів.
Припустимо, термін зберігання бекону – 7 днів. Вам потрібно достатньо запасів, щоб вистачило до доставки, але не настільки багато, щоб продукт зіпсувався. Враховуючи, що ваш постачальник надійний, ви впевнені, що отримаєте доставку через день. За вашими оцінками, 1 кг страхового запасу вистачить, навіть якщо попит зросте.
Крок 4. Додайте страховий запас до рівня використання, щоб визначити рівень PAR
Щоб визначити рівень PAR для кожного елемента, об’єднайте коефіцієнт використання, час виконання та страховий запас. Правильний розрахунок допоможе вам підтримувати достатній запас для задоволення попиту клієнтів і мінімізувати відходи.
Щоб завершити наш приклад із беконом: 3,2 кг бекону, щоб покрити наступні два дні плюс 1 кг безпечного запасу, дають 4,2 кг, які ви хочете мати під рукою.
Зробивши це, ви можете бути впевнені, що у вас не закінчиться бекон і водночас у вас немає надто багато запасів, які ви не використаєте протягом тижня.
Формула для розрахунку рівня PAR запасів ресторану
Узагальнюючи всі кроки, ось формула для розрахунку рівня PAR ваших запасів:

Це означає, що ви повинні прагнути мати в наявності 4,2 кг бекону в будь-який час, щоб задовольнити попит ваших гостей. Якщо бекон поставляється в упаковках по 2 кг, а у вас уже є 1 кг в наявності, ви маєте замовити 2 упаковки, щоб досягти рівня PAR.
Цей простий розрахунок демонструє, як працюють рівні PAR. Але насправді все складніше, оскільки інгредієнти використовуються в різних стравах у різних кількостях. Система управління запасами є безцінною для автоматизації розрахунків рівня PAR.
Найкращі практики для управління на рівні PAR
Ми визначили кроки та формулу, необхідні для розрахунку рівня PAR. Але насправді існує багато факторів, які варто брати до уваги, тому може бути складно розібратися в усіх деталях.
Ось найкращі методи, яких слід дотримуватися, щоб одержати найточніші рівні PAR для свого бізнесу.
1. Регулярно переглядайте та регулюйте номінальні рівні
Рівні PAR не є одноразовим обчисленням. Коли ви застосовуєте їх на практиці та коли умови змінюються, ви повинні бути готові відповідно відкоригувати рівні PAR. Відстежуйте свої рівні PAR, харчові відходи та випадки, коли у вас закінчилися продукти, а потім вносьте необхідні зміни.
Вам також може знадобитися змінити ваші рівні через зміни умов ланцюга постачання або попиту клієнтів. Відстеження внесених вами коригувань також може виявити тенденції, якими ви можете скористатися.
2. Автоматизуйте обчислення рівня PAR
Використовуйте програмне забезпечення для керування запасами ресторану, щоб відстежувати інгредіенти, продажі та використання, а також автоматизувати процес розрахунку рівня PAR. Коли всі ваші дані будуть в одній системі, ви зможете використовувати їх для врахування численних чинників, адже вони не статичні. Тож вам не доведеться робити розрахунки вручну.
3. Співпрацюйте з постачальниками
Підтримуйте відкриті канали зв’язку зі своїми постачальниками, щоб вони могли задовольнити ваші потреби в запасах й адаптуватися до змін попиту. Побудова чесних і дружніх стосунків із вашими постачальниками – чудовий спосіб пом’якшити будь-які проблеми, що виникають.
Наприклад, вони можуть повідомити вас заздалегідь, коли не зможуть здійснити доставку, що дає змогу замовити в іншого постачальника. Або вони можуть попередити вас про те, що ціна продукту може зрости, щоб ви могли завчасно змінити своє меню.
4. Використовуйте програмне забезпечення для відстеження запасів
Використовуйте програмне забезпечення для обліку запасів, щоб автоматично відстежувати запаси під час продажу товарів. Це дає вам усі дані, необхідні для розрахунку рівня PAR.
Програмне забезпечення для керування запасами ERP зможе підготувати ваші замовлення на закупівлю на основі ваших поточних рівнів запасів і PAR, спрогнозувати попит, обрати оптимального постачальника й навіть спрогнозувати попит, орієнтуючись на прогноз погоди.
Автоматизуйте замовлення в PAR за допомогою ERP
ERP – потужне рішення для автоматизації процесу замовлення відповідно до ваших розрахованих рівнів PAR і не тільки. ERP відстежує рівні запасів, аналізує залишки та попит й автоматично створює замовлення, обираючи відповідного постачальника та враховуючи всі фактори. Вам залишається лише підтвердити замовлення в кілька кліків.Ба більше, ERP використовує машинне навчання (Machine Learning), що автоматизує складні розрахунки й унеможливлює помилки, які допускають співробітники або недостовірні дані з таблиць.
Зменште кількість помилок при закупівлі та збільште прибутковість за допомогою програмного забезпечення для керування запасами PAR.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.