Успішні до 25-ти: як створити ІТ-компанію, у якій приємно працювати

Андрій Бас – про те, чому хоче бачити більше продуктів, створених в Україні

Mind продовжує цикл інтерв'ю з успішними українцями, які попри юний вік вже обрали кар'єрний шлях або справу до душі. Ми вже познайомили читачів з винахідником спеціального «водовідштовхувального» блокнота для військових Владиславом Рибкою і 14-річним чемпіоном Європи зі снукеру Юліаном Бойком.

Герой цього випуску – Андрій Бас, співзасновник компанії з розробки сайтів та мобільних застосунків Uptech, яку відкрив у віці 21 року разом з однокурсником Дмитром Коваленком.

Молодий підприємець розповів, як його мотивує команда, над чим іще зараз працює та як створює продукти, які мають покращуювати світ.

Як і коли народилася ідея створити Uptech?

– Я давно хотів створити ІТ-компанію, у якій приємно працювати, де кожен член команди зможе реалізувати свій потенціал. А сама ідея для Uptech зародилася зимою 2016 року.

З 2014 я працював програмістом (сам кодив іще з 2010 року). Ось, у 2016 році я пішов із компанії, в якій працював на той момент, і вже попередньо обговорював приєднання до українського стартапу InkHunter. У той час мої колишні знайомі з США запропонували реалізувати проєкт зі створення мобільного застосунку. Ми запартнерилися з моїм другом Дмитром Коваленком – і вирішили реалізовувати проєкт разом у новоствореній компанії Uptech. Так і почали.

Чим відрізняєтеся від конкурентів?

– Є багато ІТ-компаній, що займаються розробкою мобільних чи веб-застосунків. Об'єктивно всі мало чим відрізняються (хоч усі й казатимуть, що вони «найкращі» за власним рейтингом).

Ми в Uptech робимо ставку на дві важливі речі, і я вважаю, це дає нам конкурентну перевагу, – люди та продукти.

Ми фокусуємося на зростанні та розвитку людей, залученні в команду найкращих спеціалістів, створенні умов для їхньої максимальної реалізації.

Успішні до 25-ти: як створити ІТ-компанію, у якій приємно працювати

Це – про мінімум бюрократії, максимум відкритості та самоорганізації, внутрішнє та зовнішнє навчання, можливість зміни проєкту чи технології, тощо. Це дає свої плоди: люди залишаються в команді довше, ніж у середньому по ринку, виступають, пишуть статті/бібліотеки. Ну, і звісно застосовують ці знання на проєктах.

Ми зосереджені на створенні продуктів від ідеї до реалізації, на культивуванні продуктового підходу. Цього дуже не вистачає багатьом сервісним компаніям. Ми багато вкладалися у зростання нашої дизайн-команди та дизайн-процесів, вчилися робити user research, customer development, design sprints, тощо. Усе націлене на те, щоб вміти реалізовувати проєкт від А до Я (а не лише могти його закодити). Також ми інвестуємо в розробку власних продуктів (один із яких – Plai).

Разом це створює сильну команду, що вміє будувати продукти.

Успішні до 25-ти: як створити ІТ-компанію, у якій приємно працювати

Це відображення нашої місії – створити робоче середовище, що надихає, щоби разом створювати продукти, які покращують світ.

Ким був ваш перший клієнт і за яких обставин ви його знайшли (чи він вас)?

– Перші клієнти приходили за рекомендаціями та через знайомих. Це типово для нашого бізнесу. Серед перших клієнів – Audiojoy, Dollar Shave Club, Aspiration.com, тощо. Було ще багато стартапів, які були поглинуті (куплені) або закрилися.

Скільки клієнтів у вас наразі і з яких країн?

– Активних проєктів – понад 15. Більшість – із Каліфорнії, США. Також є з Європи (Великобританія, Норвегія, Німеччина) та Близького Сходу (Саудівська Аравія, ОАЕ, Кувейт), тощо.

З кого складається ваша команда зараз?

– Зараз у команді 65 людей. Більшість – це програмісти (40), QA (4) та дизайнери (5). Інші ролі – проєктні менеджери, маркетолог, content writer, спеціаліст з продажу, рекрутер, HR-менеджер, офіс-менеджер, тощо.

Серед програмістів – найбільше Android та iOS розробників, також React Native розробники, backend, frontend розробники.

Як зазвичай проходить ваш день?

– Ранок завжди починаю із зарядки, а далі вже снідаю та йду (або їду на велосипеді) в офіс. В офісі наразі я сфокусований на нашому продукті Plai, більшість дня проводжу над ним. Це спілкування з клієнтами, проведення демо, розроблення сайту, дизайн і документація нового функціоналу, тестування його з користувачами.

У першій половині дня стараюся не ставити ніяких зустрічей і зробити всю роботу, що вимагає концентрації, до обіду. Після обіду зазвичай маю кілька зустрічей (планування, зустрічі 1:1, тощо). Під вечір є демо та дзвінки з клієнтами з Америки (тоді там якраз ранок).

Ввечері плаваю в басейні або бігаю (займаюся 3–4 рази на тиждень), читаю, вивчаю мови, відпочиваю або зависаю у Twitter.

Програмне забезпечення – це вже обраний на 100% шлях і кар'єра чи є думки про інші сфери діяльності?

– Наразі – так. Програмне забезпечення мені найцікавіше.

Успішні до 25-ти: як створити ІТ-компанію, у якій приємно працювати

Я бачу можливість разом із командою створювати успішні продукти. Хочеться бачити більше продуктових компаній та продуктів, створених в Україні, над цим і працюємо.

Що або хто вас надихає?

– Люди навколо. Не хочеться підвести свою команду. Це дає мотивацію рухатися далі в найскрутніші часи.

Серед відомих людей – надихають ті, хто справді створює щось круте та нове – Ілон Маск із його компаніями, Пітер Бек із Roket Labs. А також такі професіонали, як Пітер Друкер, Ендрю Ґрув, Рей Даліо, читаючи яких, я розумію, скільки ще потрібно вчитися і працювати, щоб принаймні наблизитися до їхнього вміння критично оцінювати та робити висновки.

Які книжки порадите почитати?

– Пораджу читати книги, які вам цікаві. Головне, щоб подобалося і приносило задоволення.

Успішні до 25-ти: як створити ІТ-компанію, у якій приємно працювати

Читання має кумулятивний ефект – чим більше читаєш, тим легше читати нові книги, тим більше хочеться підвищувати рівень та складність літератури, яку читаєш.

 На мене справили враження «Принципи» (Рей Даліо), «Радикальна прямота» (Кім Скотт), «Робота рулить!» (Ласло Бок), книги Іцхака Адізеса.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS