Успішні до 25-ти: як у 16 років розробити модель робота для боротьби з COVID-19

Успішні до 25-ти: як у 16 років розробити модель робота для боротьби з COVID-19

Вероніка Подлєснова – про те, що потрібно, аби знайти найкращу версію себе

Этот материал также доступен на русском языке
Успішні до 25-ти: як у 16 років розробити модель робота для боротьби з COVID-19

Mind продовжує цикл інтерв'ю з успішними українцями, які попри юний вік вже обрали кар'єрний шлях або справу до душі. Раніше ми вже розповідали про винахідника спеціального «водовідштовхувального» блокнота для військових Владислава Рибку, 14-річного чемпіона Європи зі снукеру Юліана Бойка, засновника ІТ-компанії Андрія Баса, фаундера інтернет-маркетингового агентства Владислава Івченка, творця світлодіодної маски Михайла Чумаченка, а також спілкувалися з Владиславом Бандуриним – співавтором довідкового інтернет-ресурсу для абітурієнтів, Валентином Фречкою, що розробив проєкт перероблення опалого листя на папір, та з Іваном Затварським, який реалізував свої стартапи до 24 років, а нині є волонтером всеукраїнської екомапи Recycle Map та координує проєкти цифрового розвитку як співробітник Міністерства цифрової трансформації України. Також мали бесіду зі співзасновником креативного агентства nudge та анімаційної студії NEED Вадимом Черніковим, а ще – з наймолодшою найсильнішою людиною світу Олексієм Новіковим, 21-річним Микитою Смотровим – співзасновником і креативним директором незалежної дизайн-студії та технологічної компанії та Єлизаветою Подкопаєвою, яка у 16 років винайшла пристрій для очищення каналізаційних колекторів.

Тепер наша співрозмовниця – юна винахідниця Вероніка Подлєснова. Їй вдалося розробити комп'ютерну модель робота, який допомагає медикам під час боротьби з коронавірусом.

– Наш проєкт передбачає певну частку «ейджизму». Тому змушена запитати: скільки вам зараз років і чим пишаєтеся найбільше за все сьогодні?

– Наразі мені 16 років, я навчаюся в 11 класі. Не можу однозначно сказати, чим пишаюся найбільше. Але можу назвати найзначніші для мене події: це перемога на Всеукраїнському етапі конкурсу – захисту науково-дослідницьких робіт МАН, участь у Міжнародних змаганнях з усного рахунку Miksike, участь у благодійному проєкті Stem is Fem і соціальна ініціатива в сфері освіти.

Цьогоріч я разом із моєю командою брала участь у глобальній інноваційній програмі Upshift Ukraine, яку реалізує ГО «Фонд «Професійний розвиток Харкова» за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), з нашою ініціативою «Фізика – це просто!». Ми пройшли кілька перших етапів відбору й були однією з 10 запрошених на чотириденний тренінг команд.

За результатами фінального відбору наша команда отримала фінансування на реалізацію проєкту. Метою є показати школярам України, що вивчення фізики може бути простим і цікавим.

Успішні до 25-ти: як у 16 років розробити модель робота для боротьби з COVID-19

Річ у тім, що з давніх-давен існують стереотипи, нібито «фізика лише для обраних, це дуже складно». Але ми хочемо показати протилежне, пояснюючи цю цікаву науку підліткам зрозумілою їм мовою. Зараз ми публікуємо різні цікаві факти, відео, експерименти, а також демонструємо навчальний матеріал за допомогою сучасних трендів.

– З якого віку почали займатися наукою, як з вами спілкувалися батьки, щоб не відбити ентузіазм?

– Ще з раннього дитинства я любила дізнаватися щось нове, проводити експерименти. Але розуміння того, що я всерйоз хочу займатися наукою, прийшло вже в старшій школі, коли почала брати участь в олімпіадах, конкурсах, робити проєкти, писати наукову роботу. Я займаюся наукою не тому, що мене змушують, а тому що мені це цікаво. І батьки завжди підтримують і допомагають у всьому.

– Чому й коли вас почала всерйоз цікавити тема STEM?

– STEM – це, перш за все, інтеграція наук. У реальному житті науки не існують самі по собі, і завдяки їх інтеграції можна впроваджувати нові технології, створювати проєкти, які розв’яжуть багато проблем і поліпшать життя людей.

У моїй гімназії №3 активно розвивається STEM-напрям. Десь із 7 класу я почала виконувати наукові STEM-проєкти, брати участь у різних конкурсах. Зараз я розумію, що STEM – це майбутнє, і мені дуже хочеться розвиватися саме в цій сфері.

– Що вам дав досвід відвідування IT-фестивалю в Іспанії?

– Я брала участь у благодійному проєкті Stem is Fem, який популяризує технічні спеціальності серед дівчат України. Вони організовують дводенні модулі, де розповідають про певну STEM-професію. Це й екскурсії, і спілкування з успішними жінками в цій сфері, і конкурс. Я брала участь у п'яти модулях, у трьох з яких перемогла. У модулі IT я отримала гран-прі та приз – поїздку на IT-фестиваль до Іспанії. Але, на жаль, через пандемію не вдалося його відвідати.

– Наскільки можна застосувати ваш винахід? Чи заробляєте ви на ньому?

– У процесі участі в модулі «Робототехніка та інженерія» Stem is Fem я розробила комп'ютерну модель робота, який допомагає медикам під час боротьби з коронавірусом.

Він рухається за певними координатами, може розвозити їжу, ліки, має кнопку екстреного виклику. Це всього лише комп'ютерна модель, тому в реальному житті вона поки мало застосовна.

– Як зазвичай проходить ваш день?

– Першу половину дня я проводжу в школі, потім ми часто залишаємося знімати відео для нашого проєкту. У другій половині дня вчу уроки, готуюся до олімпіад, проходжу різні курси, тренуюся в Miksike, ходжу на заняття до музичної школи. На вихідних беру участь у різних онлайн-проєктах, конкурсах і роблю те, що не встигла за тиждень.

Успішні до 25-ти: як у 16 років розробити модель робота для боротьби з COVID-19

На жаль, зараз мені часто не вистачає часу, щоб усе встигнути, зокрема й на повноцінні заняття спортом. Тому доводиться розставляти пріоритети і правильно розподіляти свій час.

– Програмування – це певний шлях і кар'єра чи розглядаєте альтернативи?

– Я почала «заглиблюватися» в програмування в 9 класі, завдяки моїй вчительці з інформатики. Зараз я знайома з багатьма сферами комп'ютерних технологій (розв’язання різних завдань за допомогою «кодингу», ІКТ, Front-end розробка, 3D-моделювання).

Окреме місце тут займає робототехніка. Минулого року ми з командою нашої школи виграли змагання з мехатроніки Junior Interpipe Mechatronic Lab, і зараз у нас в школі будують лабораторію мехатроніки, де учні зможуть знайомитися з таким напрямом. Мені дуже подобається напрям IT, але в майбутньому, швидше за все, я хотіла б вибрати таку професію, у якій би поєднувалися природничі науки та IT.

– Над якими новими винаходами працюєте зараз?

– Зараз намагаюся працювати над винаходом під назвою «ЗНО» і «Міжнародні іспити з англійської мови».

– Чи є у вас приклади для наслідування?

– Скоріше за все, ні. Є успішні люди, які мені подобаються, але я не хочу їх наслідувати. Вважаю, що краще за все удосконалювати себе і прагнути до своєї ідеальної версії.

– Що порадите почитати і які ваші джерела натхнення?

– Із сучасного – «Системне мислення» Джозеф О’Конор, Ієн Макдермотт; «Наш творчий мозок» Дік Свааб. А загалом мені дуже подобаються твори Миколи Гоголя й Артура Конан Дойла. Мене надихає гра на музичних інструментах; фільми, книги із цікавим сюжетом, персонажами і, звісно, спілкування з цікавими людьми.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті