Успішні до 25-ти: як створити своє агентство і жити «життям мрії»

Владислав Івченко – про те, як у 15 років зрозумів, що хоче займатися маркетингом, і потрапив у підприємництво

Фото: China Business Community

Mind продовжує цикл інтерв'ю з успішними українцями, які вже в досить юному віці змогли обрати справу до душі та проклали свій кар'єрний шлях. У попередніх випусках ми розповідали про винахідника спеціального «водовідштовхувального» блокнота для військових Владислава Рибку, 14-річного чемпіона Європи зі снукеру Юліана Бойка та засновника ІТ-компанії Андрія Баса.

Цього разу ми поспілкувалися з харків'янином Владиславом Івченком, який у 2016-му, будучи 21-річним, створив агентство інтернет-маркетингу IM Digital. Він вірить, що шлях до успіху України лежить виключно через підприємництво.

Коли і як у вас виникла ідея створити агентство інтернет-маркетингу?

– Загалом моя історія – досить прозаїчна для 99% засновників digital-агентств. З дитинства я був фанатом грошей і любив їх більше, ніж іграшки та солдатиків. У 15 чітко зрозумів, що хочу займатися маркетингом, і вже в 17 отримав перший проєкт від великого кондитерського підприємства. А в 19 очолив SMM-відділ в UpSale – одній з найбільших на той час в СНД digital-компанії. Створив власну агенцію, бо не розумів, як на найманій роботі мені кратно зрости за прибутками і жити тим життям, яким хочеться.

Успішні до 25-ти: як створити своє агентство і жити «життям мрії»

Створення digital-агентства як ніші, в якій я вже досить багато розумів і знав, як влаштована внутрішня кухня, здавалося найбільш логічним і простим (як же я тоді помилявся!).

Так я і потрапив у підприємництво.

У чому ваші переваги в порівнянні з конкурентами?

– Оскільки ми заходили на ринок, коли конкуренція була вже досить високою, то сфокусувалися на розвитку performance-маркетингу для інтернет-магазинів. Адже саме в цій сфері найлегше зрозуміти вплив реклами на підсумковий прибуток у кишені власника.

Успішні до 25-ти: як створити своє агентство і жити «життям мрії»

І поки більшість грали в креатив і звітували красивими роликами – ми показували excel-таблиці з юніт-економікою і поверненням на інвестиції від наших кампаній.

 У чому бачите місію своєї компанії?

–  Ми – фанати підприємництва, і віримо, що через нього лежить шлях до розвитку України. Тому наша місія – збільшувати кількість успішних підприємців шляхом надання їм найефективніших інструментів digital-реклами.

Яким був стартовий капітал?

– 10 000 грн.

 Чи пам'ятаєте свого першого клієнта? Або назвіть першого значимого для компанії клієнта і чому він був важливим в історії фірми?

–  Не називатиму імен. Але у нас була низка клієнтів, назвемо їх маніакальними перфекціоністами.

Успішні до 25-ти: як створити своє агентство і жити «життям мрії»

Вони ставали жахіттям для команди в перші місяці, але при цьому були реальними драйверами зростання нашого сервісу і бізнес-процесів. Я називаю їх клієнтами-турніками, тому що нам завжди доводиться підтягуватися до їхнього рівня.

 Що було найскладнішим, а що – найлегшим, коли починали?

–  Найлегшим були юнацький максималізм і відвага, які прибирали всі обмеження і надавали енергію, аби рухатися вперед. Складним було перейти від високомаржинального ремісництва до побудови системної компанії з низькою маржею і високим рівнем делегування.

Скільки зараз людей у команді?

–  Понад 20.

 Як проходить співбесіда до компанії? Як ви розумієте, що це ваша людина?

–  Є три етапи співбесіди.

  1. Кейс рев'ю. Ми не беремо в команду людей із досвідом менше двох років. Тому на етапі первинного відбору дивимося на результати в минулих проєктах і вміння структурно показувати як результат своєї роботи, так і процес, який до нього призвів.
  2. Основна співбесіда. На цьому етапі дивимося на цінності та smart skills. Розуміємо, наскільки підходимо один одному, і чи буде нам комфортно.
  3. Тестове завдання. Це технічне завдання, яке дозволяє на практиці зрозуміти відповідність реальних hard skills кандидата і його заявленої експертизи.

 Яким кейсом пишаєтеся найбільше та/або який з них приніс найбільше «вихлопу»?

– Кейсів, якими пишаюся, величезна кількість. Найбільше мене надихають кейси з малого бізнесу, коли завдяки нашій рекламі дрібні компанії з власниками-ремісниками перетворюються на впевнений бізнес із 30-50 співробітниками.

Але по-справжньому яскравий приклад був з одним з інтернет-магазинів одягу, який прийшов до нас, попрацювавши перед цим з провідними гравцями ринку. І при незмінному бюджеті ми стали приносити їм на кілька мільйонів більше, ніж до цього. Тоді я зрозумів, що завдяки гнучкості та спеціалізації ми можемо забирати частку ринку і клієнтів, чим, власне, успішно і займаємося.

 Маркетинг – це вже певний шлях і кар'єра, чи є думки щодо інших сфер?

– Якщо говорити про мої внутрішні амбіції, то зараз ми накопичили відмінну експертизу в розвитку успішних e-commerce проєктів. І поступово переходитимемо до створення і розвитку власних проєктів у цій тематиці, а також входитимемо в партнерства з уже існуючими гравцями.

Хто або що вас надихає?

– Рівень людей, з якими мені вдається спілкуватися і працювати. Наприклад, на початку цього року я робив проєкт з одним із учасників списку Forbes – власником девелоперської компанії, яка реалізує об'єкти, що випереджають час і ринок.

Успішні до 25-ти: як створити своє агентство і жити «життям мрії»

З огляду на те, що ще 12 років тому я жив у глухому селі та торгував полуницею на трасі – це неймовірне зростання й можливість.

Які книги порадите прочитати?

«Позиціонування» Джека Траута, тому що це стало моєю першою і найфундаментальнішою книгою в маркетингу.

«Продавець взуття» Філа Найта – історія, яка кожним рядком наповнює тебе правильним підприємницьким духом та енергією.

«Як бути стоїком» Массімо Пільюччі, тому що стоїцизм – це найбільш прикладна філософія, що дозволяє підприємцю бути в ресурсі і не збиватися зі шляху. Свого часу вона змінила моє життя і допомогла спати спокійно попри будь-що.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS