Mind продовжує цикл інтерв'ю з успішними українцями, які вже в досить юному віці змогли обрати справу до душі та проклали свій кар'єрний шлях. У попередніх випусках ми розповідали про винахідника спеціального «водовідштовхувального» блокнота для військових Владислава Рибку, 14-річного чемпіона Європи зі снукеру Юліана Бойка та засновника ІТ-компанії Андрія Баса.
Цього разу ми поспілкувалися з харків'янином Владиславом Івченком, який у 2016-му, будучи 21-річним, створив агентство інтернет-маркетингу IM Digital. Він вірить, що шлях до успіху України лежить виключно через підприємництво.
– Коли і як у вас виникла ідея створити агентство інтернет-маркетингу?
– Загалом моя історія – досить прозаїчна для 99% засновників digital-агентств. З дитинства я був фанатом грошей і любив їх більше, ніж іграшки та солдатиків. У 15 чітко зрозумів, що хочу займатися маркетингом, і вже в 17 отримав перший проєкт від великого кондитерського підприємства. А в 19 очолив SMM-відділ в UpSale – одній з найбільших на той час в СНД digital-компанії. Створив власну агенцію, бо не розумів, як на найманій роботі мені кратно зрости за прибутками і жити тим життям, яким хочеться.
Створення digital-агентства як ніші, в якій я вже досить багато розумів і знав, як влаштована внутрішня кухня, здавалося найбільш логічним і простим (як же я тоді помилявся!).
Так я і потрапив у підприємництво.
– У чому ваші переваги в порівнянні з конкурентами?
– Оскільки ми заходили на ринок, коли конкуренція була вже досить високою, то сфокусувалися на розвитку performance-маркетингу для інтернет-магазинів. Адже саме в цій сфері найлегше зрозуміти вплив реклами на підсумковий прибуток у кишені власника.
І поки більшість грали в креатив і звітували красивими роликами – ми показували excel-таблиці з юніт-економікою і поверненням на інвестиції від наших кампаній.
– У чому бачите місію своєї компанії?
– Ми – фанати підприємництва, і віримо, що через нього лежить шлях до розвитку України. Тому наша місія – збільшувати кількість успішних підприємців шляхом надання їм найефективніших інструментів digital-реклами.
– Яким був стартовий капітал?
– 10 000 грн.
– Чи пам'ятаєте свого першого клієнта? Або назвіть першого значимого для компанії клієнта і чому він був важливим в історії фірми?
– Не називатиму імен. Але у нас була низка клієнтів, назвемо їх маніакальними перфекціоністами.
Вони ставали жахіттям для команди в перші місяці, але при цьому були реальними драйверами зростання нашого сервісу і бізнес-процесів. Я називаю їх клієнтами-турніками, тому що нам завжди доводиться підтягуватися до їхнього рівня.
– Що було найскладнішим, а що – найлегшим, коли починали?
– Найлегшим були юнацький максималізм і відвага, які прибирали всі обмеження і надавали енергію, аби рухатися вперед. Складним було перейти від високомаржинального ремісництва до побудови системної компанії з низькою маржею і високим рівнем делегування.
– Скільки зараз людей у команді?
– Понад 20.
– Як проходить співбесіда до компанії? Як ви розумієте, що це ваша людина?
– Є три етапи співбесіди.
– Яким кейсом пишаєтеся найбільше та/або який з них приніс найбільше «вихлопу»?
– Кейсів, якими пишаюся, величезна кількість. Найбільше мене надихають кейси з малого бізнесу, коли завдяки нашій рекламі дрібні компанії з власниками-ремісниками перетворюються на впевнений бізнес із 30-50 співробітниками.
Але по-справжньому яскравий приклад був з одним з інтернет-магазинів одягу, який прийшов до нас, попрацювавши перед цим з провідними гравцями ринку. І при незмінному бюджеті ми стали приносити їм на кілька мільйонів більше, ніж до цього. Тоді я зрозумів, що завдяки гнучкості та спеціалізації ми можемо забирати частку ринку і клієнтів, чим, власне, успішно і займаємося.
– Маркетинг – це вже певний шлях і кар'єра, чи є думки щодо інших сфер?
– Якщо говорити про мої внутрішні амбіції, то зараз ми накопичили відмінну експертизу в розвитку успішних e-commerce проєктів. І поступово переходитимемо до створення і розвитку власних проєктів у цій тематиці, а також входитимемо в партнерства з уже існуючими гравцями.
– Хто або що вас надихає?
– Рівень людей, з якими мені вдається спілкуватися і працювати. Наприклад, на початку цього року я робив проєкт з одним із учасників списку Forbes – власником девелоперської компанії, яка реалізує об'єкти, що випереджають час і ринок.
З огляду на те, що ще 12 років тому я жив у глухому селі та торгував полуницею на трасі – це неймовірне зростання й можливість.
– Які книги порадите прочитати?
«Продавець взуття» Філа Найта – історія, яка кожним рядком наповнює тебе правильним підприємницьким духом та енергією.
«Як бути стоїком» Массімо Пільюччі, тому що стоїцизм – це найбільш прикладна філософія, що дозволяє підприємцю бути в ресурсі і не збиватися зі шляху. Свого часу вона змінила моє життя і допомогла спати спокійно попри будь-що.