Mind продовжує серію публікацій про те, як IT-компанії переживають рашистську навалу. Ця галузь – одна з небагатьох, яка оперативно поновила повноцінну роботу та здатна підтримувати економіку України валютними надходженнями. Сервісні ІТ-компанії в 2022 році можуть принести понад 20 млрд грн податків. Минулого року експорт українських ІТ-послуг зріс на 36% – до $6,8 млрд. ІТ-галузь сплатила 23,5 млрд грн до держбюджету.
У цій публікації – кейс найбільшої IT-компанії України EPAM. За даними останнього рейтингу DOU, в нашій країні з EPAM співпрацювало понад 11 600 спеціалістів і було більш як 3800 вакансій. Офіси були розташовані в 19 містах: Києві, Харкові, Львові, Дніпрі, Одесі, Вінниці, Запоріжжі, Івано-Франківську, Кременчуку, Луцьку, Миколаєві, Полтаві, Рівному, Сумах, Тернополі, Ужгороді, Херсоні, Хмельницькому та Чернівцях.
А що зараз? Скільки фахівців компанія вивезла за кордон? Де відкрила нові офіси? Як зараз допоміг Remote by Design, впроваджений на початку пандемії? Чи збільшують іноземні клієнти обсяги замовлень? Інформацією про це та багато іншого з Mind поділився Степан Мітіш, віцепрезидент EPAM, очільник українського офісу компанії.
Раніше наше видання розповідало історії Sigma Software, SoftServe та Intellias.
З початком війни в Україні ми перейшли до чергового етапу нашого BCP (business continuity plan). Один із найважливіших компонентів якого – гарантування безпеки фахівців. До цього належить підтримка в питаннях релокації, евакуація з небезпечних регіонів та інші заходи.
На сьогодні прихистки для фахівців EPAM, їхніх родин і близьких функціонують на базі офісів та коворкінгів компанії у Львові, Чернівцях, Івано-Франківську, Ужгороді. В оперативному режимі було розгорнуто локацію в Надвірній. Ще два тимчасові прихистки діють на базі офісів у Вінниці та Дніпрі.
Додатково допомагаємо з пошуком житла, розселенням у готелях, перевезеннями до кордонів, де необхідну допомогу надають колеги з європейських країн. Також надати підтримку та готові допомогти з тимчасовим житлом офіси EPAM у Польщі та інших європейських країнах.
За час війни допомогою з розселенням від EPAM скористалися понад 4000 спеціалістів компанії та членів їхніх родин, трансфером до країн ЄС – понад 1600. Станом на початок квітня за кордоном перебуває близько 2800 наших фахівців.
У березні ми стали однією з перших компаній, яка відкрила новий офіс в Ужгороді у період війни. Тут наші фахівці мають можливість працювати над проєктами, а також знайти за необхідності прихисток та місце для перепочинку. Офіс обладнаний усім необхідним. Сьогодні представництво компанії в регіоні стало осередком для роботи понад 300 спеціалістів EPAM, а їхні родини перебувають в Ужгороді або поблизу.
Окрім офісу в Ужгороді, з початку війни відкрито коворкінг у Чернівцях і нещодавно – у Надвірній (Івано-Франківська область) на 11 робочих місць.
Якихось складнощів з відкриттям нових локацій не було. А місцева влада готова надавати необхідну підтримку.
З початком глобальної пандемії ми повністю перебудували внутрішні процеси й використовуємо підхід Remote by Design – це набір заходів та інструментів, спрямованих на забезпечення безперервної розробки й підтримку повністю віддаленої взаємодії проєктних команд. Завдяки цьому підходу робота компанії не зупинялася.
Окрім того, в Україні EPAM має представництва практично у всіх регіонах, які наразі вважаються відносно безпечними (Львів, Івано-Франківськ, Чернівці, Рівне, Вінниця, Хмельницький). Тому, поки частина фахівців переїжджала та перевозила своїх близьких, інша частина продовжувала виконувати проєктну роботу та страхувати колег, які вирішували питання безпеки.
Колеги стверджують, що робота допомагає відволіктися – вона є «острівцем» мирного життя. Усі в компанії розуміють, що стабільна робота й податкові надходження є надважливими у відновленні країни після перемоги України.
На сьогодні до повноцінної проєктної роботи повернулося понад 90% наших колег, частина спеціалістів зараз у відпустках, на лікарняних тощо. Проєктні команди EPAM демонструють фантастичну ефективність у цих складних для всіх умовах. Ми вже практично повернулися до довоєнних показників продуктивності, а деякі команди їх перевершили.
Отримуємо фантастичний зворотний зв’язок від наших клієнтів.
По-перше, вони вражені тим, як наші спеціалісти підтримують високу продуктивність роботи під час війни. По-друге, чи не щодня відчуваємо їхню підтримку – як словом, так і ділом. Переважна більшість замовників продовжують співпрацю, деякі – навіть збільшують її обсяги.
Скорочень ми не проводили. Всім фахівцям продовжуємо виплачувати компенсацію на довоєнному рівні, залишаються доступними корпоративні бенефіти.
Крім того, створено Фонд підтримки України з бюджетом $100 млн, у межах якого передбачено низку пакетів допомоги фахівцям, серед яких, наприклад:
Робити якісь прогнози щодо поточного року зараз точно зарано. Загалом ми бачимо, що галузь доволі швидко реагує на сьогоднішні виклики, вчиться адаптовуватися.
Упевнений, що після перемоги України ми побачимо стрімке зростання нашої ІТ-індустрії.