ВАР: через закриті залізничні станції залишаються заблокованими тисячі тонн зернових

Витрати на логістику зросли втричі

Фото: «Укрзалізниця»

Через закриті залізничні станції українські аграрії не можуть відвантажити продукцію: витрати на логістику зросли втричі, заблокованими залишаються тисячі тонн зернових, повідомляє Всеукраїнська аграрна рада (ВАР).

Як зазначається, члени ВАР заявляють про фінансові втрати, а також у скрутному становищі опинилися і власники елеваторів із залізничним сполученням. 

«Наразі у нас «стоїть» 25 000 тонн продукції. А оскільки найближчу залізничну станцію закрили, маємо подавати вагони з м. Самбір. Нині це коштує нам майже 9000 (грн. – Mind), проти 3000, які платили раніше. Та й і цих вагонів нема, їх не подають. Заблокована і продукція на відправку, і добрива не можемо прийняти, адже станція закрита. Останнє завантаження відбулося ще наприкінці липня. Жодних повідомлень про припинення роботи станції не було», – цитує прес-служба ВАР представника ТОВ «Західні Аграрні Традиції» Ігоря Зварича.

Крім того, за словами голови ФГ «Строгого О.Ф.» Олександра Строгого, офіційних попереджень щодо закриття станції не отримували, – «направляли звернення на ім’я прем’єра, голови «Укрзалізниці», народних депутатів щодо ситуації із перевезеннями та все марно… І досі ми заблоковані».

«Впродовж року наше підприємство збудувало новий сучасний елеватор потужністю 80 000 тонн. Будівництво зернонавантажувального терміналу узгоджували із «Укрзалізницею». Буквально в липні цього року завершили будівництво елеватора, встигли завезти більше 20 000 тонн ранніх зернових – ячмінь, пшениця, горох. І все, на цьому справа завмерла – продати залізницею не можемо, адже станція у стані закриття. Отримати шість вагонів добрив, які ми вже оплатили, теж не можемо», – додає Строгий. 

Раніше ГС «Всеукраїнська Аграрна Рада» у складі ГС «Всеукраїнський аграрний форум» та Американська торговельна палата закликали прем’єр-міністра Володимира Гройсмана у найкоротший термін сприяти вирішенню проблем щодо перевезення зернових залізничним транспортом, автомобільними дорогами загального користування та руху великогабаритної сільгосптехніки.

Нагадаємо: у червні цього року ПАТ «Укрзалізниця» разом з Європейською Бізнес Асоціацією (EBA) і основними учасниками аграрного бізнесу визначили шляхи оптимізації структури логістики зернових вантажів. Так, за словами в. о. голови правління «Укрзалізниці» Євгена Кравцова, планувалось «оптимізувати» 177 станцій із навантаження зерна, з яких у переліку залишилося 99 станцій.

Як зазначалось, на думку керівника держперевізника, прийняте рішення збільшить обсяги перевезень і  сприятиме інвестуванню в модернізацію потужностей зі зберігання зернових.

Про те, до чого призведе подальше зволікання з вирішенням системних проблем УЗ, читайте у матеріалі Mind «Рейки розбрату: куди «Укрзалізниця» тягне українську економіку».

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS