Вдалий старт: як розповісти дитині про створення власного бізнесу

Чому варто почитати книгу «Бізнес для початківців»

Бекґраунд. Будь-яка діяльність людини – комерційна, соціальна, громадська, політична, освітня тощо, здійснюється за певними правилами. Кожна з цих сфер приваблює нових прихильників своїми можливостями.

Проте, для того щоб розпочати будь-що нове, важливо розумітись на тому, що робиш.

Для тих, хто бажає розібратись, британське видавництво Usborne розробило серію книг для початківців: політика, економіка, гроші, філософія та бізнес.  І попри те, що видавництво спеціалізується на книгах для дітей, ця серія може стати в пригоді й дорослим. До видання цих корисних книжок долучилось і українське видавництво «Книголав», завдяки якому відтепер книга «Бізнес для початківців» доступна українською мовою.

Підприємництво зазвичай починається з ідеї, яка захоплює, надихає її автора, і байдуже, в якому віці це станеться. Так, навіть дитина може вигадати проєкт, який може стати прибутковим. Проте для цього варто зрозуміти, як це робиться.

Автори книги – журналістки Лара Браян та Роуз Голл намагались подати реальну картину того, як працює бізнес. Для цього вони консультувались з двома бізнес-експертами: Браяні Генрі – членкинею Oliver Wyman Forum, бізнес-аналітиком, дослідницею даних та трендів, які визначатимуть майбутнє міст, випускницею Оксфордського університету; Вілсоном Теркінґтоном – керівником напрямку «Бізнес та економіка» Единбурзької академії – незалежної школи, яка була відкрита у 1824 році.

Відтак добре ілюстрована і насичена інфографікою книга розповідає про реальний процес ведення бізнесу – від ідеї до її втілення.

Оригінальна назва: Business for Beginners

Видавництво: «Книголав»

Наклад: 3000 примірників

Сюжет. Ви не знаєте, як працює бізнес? Автори розклали все по полицях і розповіли що до чого. Так, щоб зрозуміти щось складне, варто розбити це на менші й простіші частини – і тоді значно легше зрозуміти суть. Саме за таким принципом побудована ця книга. Просто і зрозуміло викладено всі етапи діяльності того чи іншого проєкту. Крім того, пояснюється, навіщо застосовувати той чи інший інструмент.

Наприклад, навіщо проводити дослідження цільової аудиторії, фокус-групи щодо конкретного товару чи послуги, або як побудований бухгалтерський облік, як вирахувати прибуток та сплатити податки і які складові можуть призвести до банкрутства. Крім того, книга дає й рецепти, як виправити негативний результат бізнес-діяльності.

Так, автори пропонують кілька шляхів для виходу із кризи і розповідають, як і для чого планувати свої витрати наперед.

Як негативний, так і позитивний сценарії розвитку бізнесу будуть корисними для вивчення. Все йде добре і проєкт розвивається: книга розповідає, як і куди варто направити зусилля засновникам бізнесу далі. Наприклад, про процес виходу на IPO і для чого це робиться.

Також знайшлося місце і розповіді про етапи розвитку стартапів, що наразі є однією з актуальних ніш, зокрема для поколінь Y та Z

Серед усіх наведених прикладів у книзі частина – реальні кейси перемог чи поразок того чи іншого бізнесу. Відтак, автори підтверджують, що з будь-якої ситуації завжди можна знайти вихід.

Видання розраховане як на молодший шкільний вік, так і на тинейджерів, а також на їхніх батьків. Перші дві вікові категорії отримають з неї корисну інформацію, зокрема для розширення світогляду, а може, й план для розвитку власного майбутнього бізнесу. Батьки ж на додачу до основного змісту книги можуть отримати ще й корисний бонус – завдяки ілюстраціям і доступності викладення інформації книга може заохотити дитину до читання.

Крім того, видання дуже годиться для сімейного читання. Так, книга спонукає до генерування нових ідей для підприємництва кожного, хто береться навіть просто подивитись це видання – чи то дитина, чи то дорослий. До того ж вигадувати нове – це захоплива та корисна справа, що тренує уяву. Також у родинному колі може з’явитись і ідея для започаткування сімейного бізнесу.

«Бізнес для початківців» – здавалося б, книга для дітей, але в ній дуже по-дорослому пояснюються всі бізнес-процеси і навіть дорослих вона може надихнути на нові звершення.

Відтак книгу варто почитати вже навіть для того, щоб зрозуміти, що підприємництво доступне кожному і немає значення, в якому віці з’явилась ідея.

Вам сподобається якщо: ви хочете побачити цілісну картинку того, як працює той чи інший бізнес, або пояснити це дітям. До того ж книга може надихнути на започаткування власного бізнесу читача будь-якого віку. А за умови коронакризи та її наслідків це може бути непоганий варіант «втриматись на плаву».

Вам не сподобається якщо: ви знаєте, як налаштований бізнес, і потребуєте більш глибоких знань предмету. Або вам зовсім не цікава така тематика.

Головна причина прочитати: розібратись і зрозуміти, що починати власну справу не так вже й страшно – «один раз живимо», а тому можна й ризикнути. Книжка надихає на втілення нових ідей. Обережно! Цей вірус підприємництва може зачепити вас або ваших дітей (а на додачу ще й прищепити любов до читання).

У тому ж дусі:

«Як говорити з дітьми про гроші» Рон Лібер

Ще один вдалий приклад, як правильно і зрозуміло пояснювати дитині складні речі, наприклад, чому у людей різне матеріальне становище.

Тут про те, що таке гроші, як вони «працюють». До того ж книга допоможе сформувати у дитини основні фінансові моделі поведінки, які неодмінно знадобляться уже в підлітковому віці, а також цінності, на яких ґрунтуватиметься все їхнє подальше життя.

Матеріал викладено на основі власного досвіду автора й прикладів реальних сімей з різними доходами.


«Креативний персональний брендинг. Відповідь на питання «Що далі?» Юрген Селенбахер

Тут про те, що бренд – це не лише перелік принад товару, а певні нематеріальні характеристики, схожі на особистість, що мають інтелект.

Думайте, переосмислюйте, творіть, зростайте, вирізняйтесь, уперед – розділи книги та прямі заклики до дій. На додачу читачі знайдуть дев’ять завдань, які змусять замислитись над образом свого бренду, спробувати визначити його цінність, унікальність, проаналізує власні сильні та слабкі сторони.

Це шпаргалка для перевірки себе і власних кроків у бізнесі, нагода побачити нові можливості для розвитку.


«Працювати на себе: як не прогоріти в малому бізнесі» Майкл Гербер

Книга спонукає читача подивитися на власну справу з іншого боку, застосувати інший підхід, більш рішучий та продуманий, зрозуміти, де і що варто змінити для кращого результату діяльності.

Матеріал поділено на розділи на кшталт плану дій – для формування власного шляху розвитку.

Завдяки книзі можна проаналізувати свій вже наявний або майбутній бізнес на відповідність його всім правилам створення ефективного малого бізнесу, таким як мета і програма розвитку, а також кадрова, організаційна та маркетингова стратегії.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS