Нові можливості та формат життя дав відчути 2020 рік. Проте кожне покоління сприймає нову дійсність по-різному. Ті, хто народились у XXI столітті, будують свої бізнеси мало не в школі. Як запустити власну справу до 25 років Mind розповіли представники цього покоління в циклі інтерв'ю «Успішні до 25».
Сьогодні ж йтиметься про міленіалів. Як вони сприймають нову дійсність і що для них змінив 2020 рік, розповіла Mind практичний психолог у школі повного дня КМДШ Маріанна Актаєва.
Міленіали, або покоління Y, – це покоління технологій, для якого надважливим стає їхнє власне «Я». Для міленіалів характерна глибока залученість до цифрових технологій і разом з тим потреба у свободі.
Але пандемія сприяла певним змінам у сприйнятті дійсності цім поколінням, з'явилися певні покращення – рішуча налаштованість міленіалів на вектор дій «зроби мені розумно та дієво».
За останній рік вони посилили соціально орієнтовані тенденції: бажають покращувати світ не лише в соцмережах, турбуються про майбутнє людства і вважають, що пандемія зробила їх більш емпатійними до потреб інших людей. Тому сьогодні міленіали відповідально намагаються вживати заходів для позитивного впливу на громаду. Покоління Y має тверду впевненість, що майбутні зусилля щодо захисту навколишнього середовища можуть піти на краще для світу.
У період пандемії особливо чітко видно, що вчителі й тьютори-міленіали прагнуть зменшити новоутворену прірву в комунікації учень – вчитель, особливо у форматі онлайн-навчання. Адже в цього покоління особливе ставлення до освіти – диплом чи свідоцтво для них не менш важливі, аніж сам процес навчання.
Основна думка молодого покоління полягає в тому, що зараз ми маємо час для розумних та рішучих дій.
Щодо освіти, то за період карантину й пандемії загалом відбулися зміни в сприйнятті дійсності в педагогів-міленіалів:
І тому від школи зараз очікують не лише знань і академічних звершень, а й безпечного для здоров’я дітей середовища й відповідних умов у класах.
Особливого сенсу в освіті набувають навички соціального спілкування, емоційний інтелект, здатність реагувати на зміни. Період самоізоляції показав наочно кожній родині, що лише віртуального спілкування недостатньо. І, якщо раніше більшість школярів тішилися онлайн-комунікаціями, зараз вони спраглі до особистих зустрічей, проведення часу віч-на-віч та посмішок на обличчі, а не на екрані телефонів.
Універсальними навичками в сучасній системі освіти продовжують вважатися соціальна практика, проєктна діяльність, навички комунікації. Перспективною моделлю бачиться liberal arts, які концентруються на розвитку загальних навичок (general skills, критичного мислення, емоційного й соціального інтелекту).
Навчальний процес учителі та тьютори-міленіали вибудовують, опираючись на захоплення дитини. У навчанні потрібно постаратися поєднати щирі інтереси дитини (внутрішню мотивацію) зі шкільними предметами.
Цей процес індивідуальний і вимагає великої уваги не тільки педагогів, а й батьків. Сприяти активації в дитини внутрішньої мотивації – ось завдання із завдань. Але для чуйних батьків і проактивних педагогів це не стане проблемою.
У 2020 році вчитель-міленіал надає учням свободу й допомагає розкрити свої сильні сторони. Адже для міленіалів надважливим є не тільки результат, а й особистісні розвиток і зростання. Саме ці якості й навички сучасний педагог розкриває в учнях.
Учитель чи тьютор наразі впевнені, що освіта повинна приносити не тільки академічні знання, а й задоволення та розвиток. Основні навички, що допомагають у цьому, – активне слухання та ненасильницьке спілкування.
З досвіду школи КМДШ можна сказати, що вікова група міленіалів звикла працювати в команді, вони активно взаємодіють із колегами, щоб домогтися більшого. Вони розуміють, що командна робота дає результат, і вміють донести цю цінність учням: щоденні рефлексії, індивідуальний та груповий супровід учнів зміцнюють команду та заохочують до співпраці.
За даними Harvard Business Review, саме завдяки наявності в команді людей із різними навичками та знаннями реалізуються продумані та інноваційні рішення.