Захворіло у світі
62,746,222
Померло у світі
1,459,497
Вилікувалось у світі
40,138,626
Захворіло в Україні
732,625
Померло в Україні
12,327
Вилікувалось в Україні
345,149
365 днів пандемії: як 2020 рік вплинув на сприйняття дійсності міленіалами

365 днів пандемії: як 2020 рік вплинув на сприйняття дійсності міленіалами

І як завдяки цьому поколінню змінюються освіта, соціальні комунікації та вміння працювати в команді

Цей матеріал також доступний російською
365 днів пандемії: як 2020 рік вплинув на сприйняття дійсності міленіалами
Фото: пресслужба КМДШ

Нові можливості та формат життя дав відчути 2020 рік. Проте кожне покоління сприймає нову дійсність  по-різному. Ті, хто народились у XXI столітті, будують свої бізнеси мало не в школі. Як запустити власну справу до 25 років Mind розповіли представники цього покоління в циклі інтерв'ю «Успішні до 25».

Сьогодні ж йтиметься про міленіалів. Як вони сприймають нову дійсність і що для них змінив 2020 рік, розповіла Mind практичний психолог у школі повного дня КМДШ Маріанна Актаєва.

Міленіали в соціумі

Міленіали, або покоління Y, – це покоління технологій, для якого надважливим стає їхнє власне «Я». Для міленіалів характерна глибока залученість до цифрових технологій і разом з тим потреба у свободі.

Але пандемія сприяла певним змінам у сприйнятті дійсності цім поколінням, з'явилися певні покращення – рішуча налаштованість міленіалів на вектор дій «зроби мені розумно та дієво».

За останній рік вони посилили соціально орієнтовані тенденції: бажають покращувати світ не лише в соцмережах, турбуються про майбутнє людства і вважають, що пандемія зробила їх більш емпатійними до потреб інших людей. Тому сьогодні міленіали відповідально намагаються  вживати заходів для позитивного впливу на громаду. Покоління Y має тверду впевненість, що майбутні зусилля щодо захисту навколишнього середовища можуть піти на краще для світу.

У період пандемії особливо чітко видно, що вчителі й тьютори-міленіали прагнуть зменшити новоутворену прірву в комунікації учень – вчитель, особливо у форматі онлайн-навчання. Адже в цього покоління особливе ставлення до освіти – диплом чи свідоцтво для них не менш важливі, аніж сам процес навчання.

Основна думка молодого покоління полягає в тому, що зараз ми маємо час для розумних та рішучих дій.

Як педагоги-міленіали змінюють освіту

Щодо освіти, то за період карантину й пандемії загалом відбулися зміни в сприйнятті дійсності в педагогів-міленіалів:

  • 2020 рік підвищив рівень відповідальності як дорослих, так і дітей;
  • побажання один одному здоров’я – стало не типовим, а справжньою цінністю більшості шкільних родин.

І тому від школи зараз очікують не лише знань і академічних звершень, а й безпечного для здоров’я дітей середовища й відповідних умов у класах.

Особливого сенсу в освіті набувають навички соціального спілкування, емоційний інтелект, здатність реагувати на зміни. Період самоізоляції показав наочно кожній родині, що лише віртуального спілкування недостатньо. І, якщо раніше більшість школярів тішилися онлайн-комунікаціями, зараз вони спраглі до особистих зустрічей, проведення часу віч-на-віч та посмішок на обличчі, а не на екрані телефонів.

Універсальними навичками в сучасній системі освіти продовжують вважатися соціальна практика, проєктна діяльність, навички комунікації. Перспективною моделлю бачиться liberal arts, які концентруються на розвитку загальних навичок (general skills, критичного мислення, емоційного й соціального інтелекту).

Навчальний процес учителі та тьютори-міленіали вибудовують, опираючись на захоплення дитини. У навчанні потрібно постаратися поєднати щирі інтереси дитини (внутрішню мотивацію) зі шкільними предметами.

Цей процес індивідуальний і вимагає великої уваги не тільки педагогів, а й батьків. Сприяти активації в дитини внутрішньої мотивації – ось завдання із завдань. Але для чуйних батьків і проактивних педагогів це не стане проблемою.

Командна робота покоління Y

У 2020 році вчитель-міленіал надає учням свободу й допомагає розкрити свої сильні сторони. Адже для міленіалів надважливим є не тільки результат, а й особистісні розвиток і зростання. Саме ці якості й навички сучасний педагог розкриває в учнях.

Учитель чи тьютор наразі впевнені, що освіта повинна приносити не тільки академічні знання, а й задоволення та розвиток. Основні навички, що допомагають у цьому, – активне слухання та ненасильницьке спілкування.

З досвіду школи КМДШ можна сказати, що вікова група міленіалів звикла працювати в команді, вони активно взаємодіють із колегами, щоб домогтися більшого. Вони розуміють, що командна робота дає результат, і вміють донести цю цінність учням: щоденні рефлексії, індивідуальний та груповий супровід учнів зміцнюють команду та заохочують до співпраці.

За даними Harvard Business Review, саме завдяки наявності в команді людей із різними навичками та знаннями реалізуються продумані та інноваційні рішення.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті