365 днів пандемії: як 2020 рік вплинув на сприйняття дійсності міленіалами
І як завдяки цьому поколінню змінюються освіта, соціальні комунікації та вміння працювати в команді

Нові можливості та формат життя дав відчути 2020 рік. Проте кожне покоління сприймає нову дійсність по-різному. Ті, хто народились у XXI столітті, будують свої бізнеси мало не в школі. Як запустити власну справу до 25 років Mind розповіли представники цього покоління в циклі інтерв'ю «Успішні до 25».
Сьогодні ж йтиметься про міленіалів. Як вони сприймають нову дійсність і що для них змінив 2020 рік, розповіла Mind практичний психолог у школі повного дня КМДШ Маріанна Актаєва.
Міленіали в соціумі
Міленіали, або покоління Y, – це покоління технологій, для якого надважливим стає їхнє власне «Я». Для міленіалів характерна глибока залученість до цифрових технологій і разом з тим потреба у свободі.
Але пандемія сприяла певним змінам у сприйнятті дійсності цім поколінням, з'явилися певні покращення – рішуча налаштованість міленіалів на вектор дій «зроби мені розумно та дієво».
За останній рік вони посилили соціально орієнтовані тенденції: бажають покращувати світ не лише в соцмережах, турбуються про майбутнє людства і вважають, що пандемія зробила їх більш емпатійними до потреб інших людей. Тому сьогодні міленіали відповідально намагаються вживати заходів для позитивного впливу на громаду. Покоління Y має тверду впевненість, що майбутні зусилля щодо захисту навколишнього середовища можуть піти на краще для світу.
У період пандемії особливо чітко видно, що вчителі й тьютори-міленіали прагнуть зменшити новоутворену прірву в комунікації учень – вчитель, особливо у форматі онлайн-навчання. Адже в цього покоління особливе ставлення до освіти – диплом чи свідоцтво для них не менш важливі, аніж сам процес навчання.
Основна думка молодого покоління полягає в тому, що зараз ми маємо час для розумних та рішучих дій.
Як педагоги-міленіали змінюють освіту
Щодо освіти, то за період карантину й пандемії загалом відбулися зміни в сприйнятті дійсності в педагогів-міленіалів:
- 2020 рік підвищив рівень відповідальності як дорослих, так і дітей;
- побажання один одному здоров’я – стало не типовим, а справжньою цінністю більшості шкільних родин.
І тому від школи зараз очікують не лише знань і академічних звершень, а й безпечного для здоров’я дітей середовища й відповідних умов у класах.
Особливого сенсу в освіті набувають навички соціального спілкування, емоційний інтелект, здатність реагувати на зміни. Період самоізоляції показав наочно кожній родині, що лише віртуального спілкування недостатньо. І, якщо раніше більшість школярів тішилися онлайн-комунікаціями, зараз вони спраглі до особистих зустрічей, проведення часу віч-на-віч та посмішок на обличчі, а не на екрані телефонів.
Універсальними навичками в сучасній системі освіти продовжують вважатися соціальна практика, проєктна діяльність, навички комунікації. Перспективною моделлю бачиться liberal arts, які концентруються на розвитку загальних навичок (general skills, критичного мислення, емоційного й соціального інтелекту).
Навчальний процес учителі та тьютори-міленіали вибудовують, опираючись на захоплення дитини. У навчанні потрібно постаратися поєднати щирі інтереси дитини (внутрішню мотивацію) зі шкільними предметами.
Цей процес індивідуальний і вимагає великої уваги не тільки педагогів, а й батьків. Сприяти активації в дитини внутрішньої мотивації – ось завдання із завдань. Але для чуйних батьків і проактивних педагогів це не стане проблемою.
Командна робота покоління Y
У 2020 році вчитель-міленіал надає учням свободу й допомагає розкрити свої сильні сторони. Адже для міленіалів надважливим є не тільки результат, а й особистісні розвиток і зростання. Саме ці якості й навички сучасний педагог розкриває в учнях.
Учитель чи тьютор наразі впевнені, що освіта повинна приносити не тільки академічні знання, а й задоволення та розвиток. Основні навички, що допомагають у цьому, – активне слухання та ненасильницьке спілкування.
З досвіду школи КМДШ можна сказати, що вікова група міленіалів звикла працювати в команді, вони активно взаємодіють із колегами, щоб домогтися більшого. Вони розуміють, що командна робота дає результат, і вміють донести цю цінність учням: щоденні рефлексії, індивідуальний та груповий супровід учнів зміцнюють команду та заохочують до співпраці.
За даними Harvard Business Review, саме завдяки наявності в команді людей із різними навичками та знаннями реалізуються продумані та інноваційні рішення.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.