Discuss Discuss
Або маєш генератор, або не маєш бізнесу: п'ять трендів ділового середовища у 2023 році

Або маєш генератор, або не маєш бізнесу: п'ять трендів ділового середовища у 2023 році

Як трансформуються робочі місця та ІТ-інфраструктура

Або маєш генератор, або не маєш бізнесу: п'ять трендів ділового середовища у 2023 році
Фото: depositphotos.com

У 2021 році ми зіткнулися з пандемією, яка змусила компанії переходити на гібридний формат роботи та переносити робочі процеси в онлайн. У 2022-му, через російську агресію, український бізнес має вже інші, особисті виклики: бути конкурентоспроможним на ринку, що падає; утримувати розпорошені команди, які переїхали в безпечніші місця; залишатися продуктивним попри повітряні тривоги.

Про п’ять головних тенденцій, що сприятимуть трансформації підходу до розумної організації робочого місця й будуть прослідковуватися серед компаній протягом 2023 року, для Mind розповідає Ірина Годованюк, директорка з маркетингу та прямих продажів Konica Minolta Ukraine, резидент Reactor.ua.

  1. Можливість працювати за будь-яких обставин

Попри відключення електроенергії та масовані ракетні обстріли, локальні виробництва працюють, щоб забезпечити населення товарами першої необхідності: харчами, напоями, домашньою хімією тощо. Їхні офіси не припиняють працювати з документами, підписувати контракти, відвантажувати тощо.

Здебільшого налаштування неспинної роботи підприємств не обходиться без підключення автономної системи електропостачання, опалення та інтернету. Деякі офіси сьогодні – це справжні хаби, де працівники можуть переночувати, помитися, приготувати їжу, залишити дітей під наглядом викладача.

Або маєш генератор, або не маєш бізнесу. Не можеш забезпечити безперебійну роботу та продовжувати працювати – тебе випереджають конкуренти. Як на справжньому ринку, так і на ринку роботодавця.

Must have 2023 року буде відповідне оснащення офісів та піклування про безпеку співробітників: генератори, безперебійний інтернет, кімнати для сну, душі, дитячі кімнати та бомбосховище в офісі.

  1. Інструменти для гібридної роботи

В умовах релокації команд у межах України, а то і світу, необхідним є налаштування інструментів комунікації та співпраці звідусюди. 

Мало хто вже може уявити свій робочий день без Microsoft Teams, Slack, Zoom чи Google Meets. Перший перевершив за функціональністю інші, ставши повноцінним цифровим середовищем для спільної роботи. Тут і онлайн-зустрічі, й сховище файлів, і можливості для керування проєктами та комунікації в командах.

Коли ви, колеги та файли у хмарі – жодне раптове відключення світла не впливає на ваші дані й проєкти.

Microsoft 365 також дає змогу компаніям налаштовувати автоматизовані процеси погодження з PowerAutomate та створювати сотні бізнес-застосунків без коду з PowerApps. Так, будь-який контракт чи заявку можливо погодити «в один клац», не покидаючи інтерфейсу Microsoft Teams. А інтегрувавши це все з популярними системами для документообміну, як-от Вчасно чи M.E.Doc, – ще і підписувати доки в єдиному вікні.

  1. Відмова від російських систем

На жаль, великий відсоток українських компаній і досі використовують бізнесові системи, що розроблялися агресором: 1С для бухгалтерського обліку, низку CRM-систем, антивірусів та конструкторів сайтів. Окрім бюджетування армії ворога, використання цих інструментів також загрожує національній безпеці, бо вони мають доступ до наших даних.

Свідомі компанії заклали в бюджет перехід на аналоги, а деякі вже зробили це.

Здебільшого російські CRM-системи замінюють на Creatio (Terrasoft) чи Dynamics 365 (Microsoft), документообіг будують на M-Files чи E-Docs, а всі інші робочі процеси налаштовують в Microsoft Teams.

  1. Безпека даних

За даними Державного центру кіберзахисту, у ІІІ кварталі 2022 року кібератаки з IP-адресою росії на українські системи зросли в 35 разів. Шпіонаж, знищення інформаційних систем, видалення важливих даних та їх розповсюдження – величезна ціна, яку платять компанії, що не подумали про свою безпеку.

Убезпечити свої дані від кібератак можна, інвестувавши у резервне копіювання в хмару та аварійне відновлення даних. Здебільшого зараз це Microsoft Azure – проста, швидка та безпечна хмарна платформа.

  1. War-life balance

Попри всі налаштування робочих процесів, надважливим залишається психологічний стан працівників. У пріоритеті компаній має бути піклування також про комфортне фізичне робоче місце для команд: тепло, заряд та зв’язок. Ковідна тенденція працювати з дому стає неактуальною – люди повертаються до офісів.

Не зовсім суспільно очікувана думка: нам, менеджерам, варто «не передбати» про людей, тримаючи баланс між опікою та вимогливістю, між гнучкістю та режимом. Якщо людина не зуміла підлаштуватися до обставин за 10 місяців повномасштабної війни, то, скоріше за все, наші шляхи розходяться. Наразі розпочався природний відбір – вистоять найсильніші. Якщо звук тривоги вибиває людину із ритму до кінця робочого дня – тут вже не про ефективність.

Ми маємо підтримувати колег, заохочувати їх до сумісного активного чи інтелектуального відпочинку. Але наразі жорсткі дедлайни, слідування чітким графікам та процесам приземляють усіх нас, дають ілюзію контролю над життям і допомагають встояти.

Надшвидкий темп цифрової трансформації продовжуватиметься, допоки концепція розумно організованого робочого місця не стане нормою для всіх. Віримо, що скоро найбільшою проблемою українського бізнесу буде оцифрувати документ, а не завести генератор.