Страхування

Рейтинг страхових компаній

Методика рейтингу

Рейтинг страхових компаній – інформаційний проект, спрямований на комплексне оцінювання страхових компаній, найбільших за обсягом страхових зборів в Україні. Рейтинг враховує найважливіші фактори фінансової стійкості і ділової активності страхових компаній, які можна розрахувати на основі публічної інформації.

Об'єкт рейтингу – страхові компанії, сума валових зборів яких за 2017 рік перевищує або дорівнює 150 млн грн та які займаються класичною страховою діяльністю.

Предмет рейтингу – привабливість страхових компаній для власників рухомого і нерухомого майна, визначається кількісно як загальна сума балів факторів привабливості – від 1 до 4, зважених на важливість кожного фактора – коефіцієнт у діапазоні від 0 до 1.

Якісно привабливість страхових компаній виражається «зірковим рейтингом» страхової компанії – від 0,5 до 5 «зірок», залежить від суми загального заліку. І головне значення має «зірковий рейтинг» страхової компанії, а не її порядковий номер у таблиці.

Періодичність рейтингування: щорічно після публікації компаніями річної фінансової звітності.

Джерела даних: окремі показники фінансової звітності страхових компаній, відображені у формах фінансової звітності (Ф) і розділах звітності, підготовленої відповідно до Розпорядження Держфінпослуг №39 від 03.02.2004 (Р), анкетування страхових компаній, що беруть участь у рейтингу, а також інформація з сайту forinsurer.com.

Для визначення фактора «Рівень іноземної підтримки» використовується офіційна інформація АРІФРУ про власників істотної участі СК, дані інформаційних агентств УНІАН, «Українські новини», «Інтерфакс-Україна», дані Mind, а також офіційна інформація компаній.

Обґрунтування вибору факторів привабливості страхових компаній для клієнтів

Під час підготовки методики рейтингу до уваги беруться наступні фактори, що визначають привабливість страхових компаній з точки зору клієнтів:

1.Боргове навантаження.

2.Ліквідність (фінансова стійкість) страхової компанії.

3.Рівень виплат.

4.Приріст страхових премій.

5.Приріст власного капіталу страхової компанії.

6.Входження СК до міжнародної фінансової групи (міжнародну страхову компанію).

7.Рівень кептивності компанії.

8.«Світлофори МТСБУ» за факторами «Якість врегулювання ризиків» і «Рівень скарг клієнтів»

9.Ефект масштабу СК.

Методика рейтингу в майбутньому може бути частково змінена у розрахунковій частині чи доповнена новими факторами з урахуванням динаміки показників діяльності страхового ринку, а також внаслідок підвищення рівня розкриття фінансової інформації страховими компаніями України. Тому кожен новий рейтинг повинен супроводжуватися критичним переглядом методики рейтингування автостраховиків, яка в разі виявлення невідповідностей новим реаліям повинна адекватно коригуватися.

Від редакції

Головне значення має «зірковий рейтинг» страхової компанії – від 0,5 до 5, а не її порядковий номер у таблиці. Редакція і автори рейтингу не відповідають за рішення третіх осіб, прийняті винятково на основі цього рейтингу.

Рейтинг має виключно інформаційний характер. Він відображає лише думку редакції щодо рівня привабливості страхових компаній на основі фінансової звітності. Рейтинг не можна розглядати як єдину рекомендацію для вибору страхових продуктів.

Mind YouTube Channel
Mind в Facebook