CEO Triangu: «Ми допомагаємо компаніям подолати силу людської інерції»
Володимир Лебедєв – про те, чому компанії найчастіше провалюються при самостійній міграції у хмару або при впровадженні методології DevOps

Triangu – один із резидентів відкритої платформи інновацій REACTOR.UA. Близько п'яти років тому засновник і CEO компанії Володимир Лебедєв, тоді ще співробітник великої аутсорсингової IT-компанії, побачив, що за хмарами та DevOps – майбутнє IT-інфраструктури. Відповідно, саме у цій точці «зріла» нова ніша для бізнесу. Все більше компаній згодні відмовитися від власної інфраструктури, але як перенести процеси у хмару, знають не всі. Ще менше підприємців готові зробити це власними руками.
Сьогодні Triangu – офіційний партнер Amazon Web Services, Microsoft, Atlassian і RedHat. Компанія працює з американськими, європейськими та місцевими замовниками. І зростає, по суті, завдяки тому, що вміє долати силу людської інерції. Mind поговорив з Володимиром Лебедєвим про те, чому за хмарами та DevOps майбутнє, через що багатьом гравцям не вдається організувати трансформацію самостійно і чому хмарний провайдер як партнер з міграції – не завжди добрий вибір.
– Можете пояснити простою мовою, чим ви займаєтеся?
– Triangu – це бутикова сервісна компанія, яка займається проєктами у сфері DevOps, Atlassian, хмарної трансформації та підтримки IT-інфраструктури. Ми допомагаємо вирішити точкові завдання, підсилюємо або навчаємо команду замовника, а також робимо комплексні проєкти під ключ.
– Наскільки це конкурентний сегмент? В Україні, зокрема?
– До 2018 року ми не дивилися на нашу країну як на ринок взагалі. У нас досі через законодавчі обмеження багато сфер не працюють з хмарами, особливо закордонними – ті ж банки, держава. Але у 2018 році все ж інтерес до нашої сфері з'явився і почав зростати. Зараз на нього накладається спалах, пов'язаний з коронавірусом.
Сегмент цей конкурентний, але суперництво йде не зі сторонніми компаніями, а з внутрішніми ресурсами замовника. З іншими IT-структурами ми досить рідко стикаємося лоб у лоб. Проєктів набагато більше, ніж постачальників.
Рішення про таку трансформації бізнесу ухвалюється на рівні CEO або CTO. Вони своєю чергою часто вирішують, що в сторонньому інтеграторі сенсу немає, можна все і своїми силами зробити. Але це не так.
– Чому?
– Багато компаній на старті своїх проєктів з хмарної трансформації та DevOps-адаптації залучають внутрішніх фахівців, бо вважають, що так дешевше. Фахівці в штаті вже, здавалося б, є, отримують зарплату, знають бізнес. Але вони стикаються зі стандартною проблемою – людським фактором. Люди всередині противляться змінам. Особливо якщо у них все добре, і за п'ять років було налагоджено стабільний процес. Ніхто не хоче руйнувати це своїми руками. Зміни або не впроваджуються, або відкладаються, або впроваджуються з обмеженнями.
Ще всередині організації не завжди видно, що процес йде повільно, по колу і без результату, тільки витрачаються гроші та інші ресурси.
Ось тут ми і з'являємося на горизонті. І говоримо компаніям: «Все, що з вами відбувається, стандартно». Ці проблеми вирішуються запрошенням сторонніх людей, які мають великий досвід і націлені на результат, не зацікавлені затягувати, ускладнювати, обмежувати процес. Коли компанія вже готова до такого діалогу, конкуренції ми не бачимо.
Саме закостенілість людей стала фактором нашого успіху. Ми не позиціюємо себе як фахівців, які замінять людей у компанії. Ми позиціюємо себе як тих, хто зрушить людей з мертвої точки.

– Як виглядає типовий клієнт і з якими завданнями приходить?
– Ми орієнтуємося на SME, ближче до середнього бізнесу. Компанії з України, СНД, США і ЄС розміром 100–1000 осіб, з кожної сфери.
Завдання, з якими вони приходять, – імплементувати та напрацювати бізнес-процеси. Тобто щось робилося руками, а тепер виникло бажання це або автоматизувати, або навести лад в операціях.
Іноді завдання більш приземлене: компанія придбала якесь рішення і хоче його налаштувати, кастомізувати, впровадити у свої бізнес-процеси.
Третє завдання – оптимізувати IT-інфраструктуру і підвищити її продуктивність. Тоді ми пропонуємо взяти обслуговування IT-інфраструктури на себе і відповідаємо за її працездатність. Ми гарантуємо замовнику певні рівні SLA (рівні працездатності системи), і якщо з працездатністю в процесі виникають проблеми, виплачуємо штрафні санкції.
Четвертий тип завдань – це бажання посилити або навчити свої внутрішні ресурси в певних областях – DevOps, хмара, Atlassian (Jira, Jira Service Desk, Confluence і т. д.)
П'ятий – вирішити конкретні технічні завдання або завдання у сфері бізнес-процесів. Коли є проблема з продуктивністю або безпекою системи, підозра на злом, і потрібно провести аудит. Тут йде звернення виходячи з наявності у нас фахівців потрібної специфікації. Це можуть бути консультації (глибоко технічні), коли ми даємо рекомендації, іноді їх впроваджуємо, іноді вони самі.
– Навіщо компанії звертатися до вас, а не безпосередньо до хмарного провайдера?
– Хмарний провайдер часто «заточений» на те, щоб продати якомога більше і продавати великим ентерпрайз-клієнтам. Якщо у нього контракт з одним з великих міжнародних гравців, то він продаватиме саме йому. А раптом вам взагалі не потрібен Azure або AWS? Або взагалі вам поки рано купувати хмару? Наприклад, потрібно спочатку запустити кілька підготовчих внутрішніх проєктів. Якщо ви підпишете угоду з хмарним провайдером, ви відразу повинні будете платити. Але не факт, що відразу почнете всім цим користуватися.
Другий момент – фахівці. Одні провайдери декларують, що вони у них є і готові надати всі послуги, але це не завжди так. І жоден з великих гравців – ані Microsoft, ані AWS – не виділить інженерів на невеликий проєкт. Тільки на великі й за дуже великі гроші.
Коли замовники звертаються в ці сервіси, ті рекомендують їм конкретного локального партнера в регіоні. Ми є авторизованим партнером компаній AWS, Microsoft, Atlassian і RedHat, вони можуть направити клієнтів до нас.

– У вас в презентації йдеться, що ваші основні клієнти – це телеком, фінтех, банки. Чому така спеціалізація?
– Ми працюємо з різними сферами – логістика, ритейл, медтех, медіа і т. д. Але за нашим досвідом найбільший ефект відчувають саме фінтех, телеком і банки. У логістики може бути в оренді 2–5 стійок у дата-центрі, а у телекому – 200–500, на порядок більше. Відповідно, і ефект більше на порядки.
– Про якісь українські проєкти можете розповісти?
– Ми в принципі плануємо тут активно розвиватися. Нещодавно виграли великий тендер на обслуговування інфраструктури компанії Prozorro Sales. Плануємо працювати над проєктами з впровадження DevOps і процесів у інших державних структурах. Ми бачимо великий інтерес у банків до продуктів Atlassian.
– Який ваш інтерес у співпраці з відкритою платформою інновацій REACTOR.UA?
– Для нас це в першу чергу маркетинговий інструмент. А їх в Україні не так багато. Без REACTOR.UA і подібних платформ ми обмежені в маркетингу офлайновими івентами, де розповідаємо про себе. Цей формат односпрямований – немає діалогу, зворотного зв'язку.
Другим способом знайти клієнтів для нас був проактивний вихід на зв'язок з ними. Це інша крайність. Ми ініціюємо діалог, але не завжди знаходимо правильних адресатів і не завжди потрапляємо до порядку денного компанії.
З REACTOR.UA якраз і виходить така «хімія»: ми отримуємо можливість розповісти про себе компаніям, які в принципі готові до інновацій.
Також ми розуміємо, що наявність нас на платформі допоможе просунути саму ідею хмарної трансформації і впровадження DevOps. Це розвиток ринку.

REACTOR.UA – відкрита платформа інновацій, що пропонує інфраструктуру та інструменти для успішної роботи з інноваціями.
Резиденти платформи – компанії, відкриті до інновацій, акселератори, інкубатори, інноваційні хаби, лабораторії, продуктові технологічні команди.
Ставши резидентом платформи REACTOR.UA, ви зможете:
- працювати з кращими світовими технологічними рішеннями і стартап-командами, здатними реалізувати будь-які інноваційні ідеї;
- шукати рішення своїх інноваційних викликів, використовуючи менторську підтримку резидентів – агентів інновацій;
- спільно з резидентами проводити відкритий пошук інноваційних ідей;
- бути в курсі провідних інноваційних практик і світових трендів;
- тестувати ідеї просто, швидко і з мінімальними витратами;
- увійти до списку інноваційних компаній України, взявши участь у Innovation Index.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].