Андрій Дем'янович
Засновник та СЕО компанії Feodal, що спеціалізується на хмарних сервісах для агробізнесу. Компанія пропонує інструменти для автоматичного збору інформації з державних реєстрів, аудиту земельних ресурсів громад, управління агропідприємствами (farm management system). Під час повномасштабного вторгнення компанія Feodal запустила два благодійні проєкти: Military Feodal для допомоги фермерам у розмінуванні полів та Farmerhood, платформу для пожертв американських фермерів українським колегам.
ВИ ЗАСНОВНИК КОМПАНІЇ FEODAL. КОЛИ ВОНА БУЛА СТВОРЕНА, НА ЧОМУ СПЕЦІАЛІЗУЄТЬСЯ ТА ХТО ЇЇ КЛІЄНТИ?
У 2018 році, працюючи консультантом для агропідприємств, я розробив внутрішні інструменти для автоматизації власної роботи. Після чого один клієнт звернувся до мене з проханням створити щось, що дало б йому змогу отримувати потрібну інформацію швидко, просто і з можливістю оплати онлайн. Це стало поштовхом для створення першої версії нашого продукту. Спочатку це був автоматичний збір інформації з державного земельного кадастру, який переріс у повноцінний сервіс із можливістю оплати запитів. На той час це було новаторством, ніхто такого не робив. Були сумніви щодо законності нашої діяльності, але ми працювали з відкритими даними, які держава дозволяє обробляти та монетизувати. Згодом ми знайшли партнера, отримали доступ до агроринку і почали розробляти нові продукти.
У 2020 році ми запустили розробку Feodal.Land, а також почали співпрацювати з громадами щодо аудиту їхніх земель та навчання їх ефективного управління земельними ресурсами. Сьогодні ми є найбільшим постачальником даних для фермерів та громад. У нас є нові продукти, які з’явилися під час повномасштабного вторгнення, наприклад, система farm management system (FMS), яку ми почали розробляти у січні 2022 року і продовжуємо розвивати. Всі наші продукти постійно вдосконалюються. У нас є команди розробників, продавців, ГІС-спеціалістів, інтеграторів тощо. Ми будуємо багато експертизи всередині компанії, потім ділимося нею з клієнтами, навчаємо їх. Наш успіх залежить від успіху клієнтів. У нас сотні мільйонів гривень накопичених бюджетів з боку громад, десятки тисяч гектарів, підібраних та проаналізованих фермерами перед покупкою, більше ніж 10 мільйонів гектарів у системі Feodal. Land і понад 20 мільйонів у Feodal.monitor, з якого почалася наша компанія.
ВИ СКАЗАЛИ, ЩО ПІД ЧАС ПОВНОМАСШТАБНОЇ ВІЙНИ СТВОРИЛИ НОВІ ПРОДУКТИ, СЕРЕД ЯКИХ FARM MANAGEMENT SYSTEM. ДЛЯ ЧОГО НЕОБХІДНА ЦЯ СИСТЕМА?
Наша Feodal FMS – це повноцінний інструмент управління агропідприємством. Вона об’єднує супутникову аналітику, моніторинг і облік техніки, довгострокове планування, скаутинг, дані про погоду та багато іншого. Якщо Feodal. Land призначений для глибокого та якісного управління земельним банком, то Feodal FMS – це управління всім підприємством.
Система адаптується під стратегію кожного фермера. Хтось робить ставку на агресивну конкуренцію, хтось – на утримання або розширення земельного банку, а хтось прагне максимального прибутку, сталого розвитку чи ощадливого виробництва. Feodal FMS допомагає автоматично контролювати безліч показників, що дає змогу фермеру ефективно рухатися до своєї мети.
ВИ ПЕРЕБУВАЄТЕ У ДВОХ РОЛЯХ – ЦЕ ЗАСНОВНИК ТА СЕО. ЯКІ ЗАВДАННЯ ПЕРЕД ВАМИ ПОСТАЮТЬ?
Моя роль полягає у побудові загальної системи управління командами та розробленні стратегій розвитку як нових, так і наявних продуктів. Інколи я виконую навіть роль продакт-оунера, оскільки частина експертизи поки що залишається на мені.
Наша компанія не велика, близько 30 людей, тому історично склалося так, що я виконував безліч різних ролей, окрім хіба що програміста та бухгалтера. Іноді мені доводиться перейматися операційними питаннями, що, можливо, не зовсім відповідає ролі CEO та власника, але така доля невеликих продуктових компаній – нам потрібно розширювати експертизу на всіх рівнях. Тому і виникає таке поєднання стратегічного та операційного управління.
ЧОМУ ВИ ОБРАЛИ EMBA, А НЕ PMBA?
Визначним стала потреба виходу на нові ринки. На той момент, у 2022 році, наша компанія лише два місяці як відкрилася в Молдові, потрібно було формувати команду, налагоджувати процеси. Я вирішив, що наразі мені важливіше зосередитися на розвитку управлінських якостей, а не на стратегічному мисленні, хоча позиція CEO також передбачає багато стратегічного мислення. Щоб переходити на новий рівень, спочатку потрібно налагодити те, що вже є. Навіть найняття CEO – це процес, який потребує певних навичок та розуміння.

ЯК ЗМІНИЛОСЯ ВАШЕ ЖИТТЯ ПІСЛЯ ПОВНОМАСШТАБНОГО ВТОРГНЕННЯ?
Мій день 24 лютого почався, як завжди, о шостій ранку. Я обдзвонив київських друзів, запитав, як вони, запросив усіх до Львова і поїхав у справах. Кумедно, але за день до повномасштабного вторгнення ми купили в офіс пічку, щоб готувати круасани. Ця пічка потім годувала сотні переселенців. Ми орендували кілька квартир у Львові, у яких жили наші знайомі переселенці. Та перетворили офіс на перевалкову базу для всіх охочих, бо в ньому є все необхідне для життя. Однак перебувати там дозволялося лише добу.
Моя сім’я нікуди не виїжджала, я тільки відвіз дружину з дітьми до тещі, що мешкає за 40 кілометрів від Львова. Сам щодня був на роботі, бо доводилося розселяти людей, організовувати транспорт, їжу. Ми годували всіх коштом компанії, привозили ліжка, матраци. Це був складний період. Десь за тиждень, коли трохи оговталися, почали думати, чим ще можна допомогти. Мене не взяли в тероборону, сказали їхати на Закарпаття за пропискою. Але я не міг поїхати, тому допомагав за місцем перебування.
ЧОМУ ОБРАЛИ САМЕ KMBS?
Це kmbs обрала мене. Про школу я чув і раніше, але, мабуть, через свій вік не наважився б тоді на навчання, якби не стипендія. Хоча зараз я переконаний, що мій вік якраз ідеальний для MBA. Молодшим – це виклик, бо ще немає достатнього життєвого досвіду, а старшим уже складніше сприймати зміни та бути відкритими до навчання. А от 30 років – те, що треба.
Заявку я залишив за порадою дівчини з моєї команди. Вона скинула посилання на програму, мовляв, класна штука, подавай. Я сумнівався: кому цікава агросфера серед усіх цих величезних військових та благодійних проєктів? Але склалося так, що зі мною зв’язалася менеджерка програми. Пам’ятаю, приїхав на співбесіду: вокзал, закритий зал очікування. Раптом бачу, як шахед падає на теплоелектростанцію біля залізничного вокзалу. Тоді ще один пролетів над Жилянською. І ось після вибухів мене пускають у той самий зал очікування, щоб сховатись від обстрілів. Зрештою, я потрапив на співбесіду, але вже онлайн, ми поговорили, а потім мені повідомили, що я обраний одним зі стипендіатів. Я був дуже радий. Так почалася зміна в житті та мисленні. Я вдячний збігу обставин, долі, що можливості склалися таким чином, що я потрапив до Могилянської бізнес-школи. Я всім раджу цю програму, це щось неймовірне.
ВИ ОТРИМАЛИ ВІДПОВІДІ НА СВОЇ ЗАПИТАННЯ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ?
Завдяки kmbs я вийшов на інший рівень запитань та зрозумів, що головне – не знайти готові відповіді, а змінити своє мислення. У кожного свій шлях і свої відповіді, але рівень запитань та здатність до рефлексії – ось що має найбільшу цінність.
У ЧОМУ ПОЛЯГАЄ ВАША ЖИТТЄВА МІСІЯ?
Якщо говорити про бізнесову місію, то вона щодня змінюється. Але зараз, мабуть, це створення революційних підходів та інновацій. Це побудова команд, які вміють мислити нестандартно, працювати ефективно та автоматизувати агросвіт. Ми приносимо експертизу та розуміння, що треба бути чесним перед собою. Якщо ти фермер і твоя мета – заробляти гроші, то так воно і є. Якщо ж ти фермер, який не має стратегії розвитку, скажи про це – і тобі допоможуть розібратися, наприклад, такі компанії, як Feodal.
ЯКА ВАША НАЙКРАЩА ІНВЕСТИЦІЯ ЗА ОСТАННІЙ ЧАС?
Найкраща інвестиція – це час, витрачений на читання книги Еліягу Ґолдратта «Мета. Процес безперервного вдосконалення». З останніх інвестицій це, напевно, найдорожча, бо вона привела до змін майже 40 % процесів у компанії. Хоча ця книга не про послуги, не про IT і взагалі не про нашу сферу, але тепер її читає кожен, хто переходить на середню ланку управління в нашій компанії. Це важливо для розуміння основних принципів бізнесу та управління.