Роман Кондрачук
Підприємець, засновник і CEO компанії Santori, що спеціалізується на виробництві спідньої білизни. Має великий досвід роботи у банківській сфері та трейдингу.
РОЗКАЖІТЬ ПРО КОМПАНІЮ, ІСТОРІЮ ЗАСНУВАННЯ, ЇЇ ПРОДУКТИ ТА КЛІЄНТІВ.
Я спеціалізуюся на категорії спідньої білизни з 2014 року. Починав зі шкарпеток як ритейлер. Перший магазин відкрив у «Метрограді». Потім почав покривати категорію чоловічої, жіночої та дитячої білизни. Пробував розширювати матрицю спортивним одягом та взуттям кежуал стилю, але не зайшло. Ще з 2015 року почав відшивати на аутсорсі. Але зрозумів, що, на превеликий жаль, це тупиковий шлях. У 2018 році побудував власне виробництво повністю з нуля. Зараз фокус на якісній чоловічій білизні. Робимо труси, шкарпетки, домашній одяг, термобілизну. Та водночас працюємо над новим концептом компанії, який був частиною мого магістерського проєкту.
ЯКИМ БУВ ВАШ ПРОФЕСІЙНИЙ ШЛЯХ ДО ЗАСНУВАННЯ КОМПАНІЇ?
Я з Дніпра. Закінчив Британську міжнародну школу та Київський національний економічний університет, а потім проходив літнє стажування в інвестиційному банку Deutsche Bank. Пропрацював деякий час у комерційних банках. Після цього працював у компанії з трейдингу іржостійкого металопрокату. А ще був членом команди з побудови та запуску невеликого сучасного заводу в хімічній галузі з нуля. Перед Майданом зрозумів, що «зараз, або ніколи», і став підприємцем у 25 років.

ЯК ЗМІНИЛОСЬ ВАШЕ ЖИТТЯ ПІСЛЯ ПОЧАТКУ ПОВНОМАСШТАБНОЇ ВІЙНИ?
Ми із сім’єю на три місяці виїжджали на захід України, але вже в травні 2022 року повернулися до Києва. Пройшов усі стадії за моделлю Кюблера-Росса: заперечення – гнів – торг – депресія – прийняття. Зрештою я зрозумів, що зовнішній контекст змінився, тому почав поступово рухатися, сфокусувавшись на тому, де я маю вплив.
ЯКІ ЗМІНИ ВІДБУЛИСЯ В КОМПАНІЇ ПІСЛЯ ПОЧАТКУ ВІЙНИ?
24 лютого 2022 року не просто скорегувало, воно повністю змінило зовнішній контекст. І це було питання існування бізнесу, якому було на той момент вже 8 років. Тому мені знадобився не просто новий план дій, я потребував повної трансформації. Як казав Дарвін: «Виживає найадаптованіший».
ЦЯ ПОТРЕБА В ТРАНСФОРМАЦІЇ МОТИВУВАЛА ВАС ДО ВСТУПУ В БІЗНЕС-ШКОЛУ?
Був вересень 2022 року, тривав сьомий місяць війни. Психологічно я був розчавлений. Я вперся в скляну стелю в бізнесі та ніяк не міг її подолати. Все що я робив, давало незначну дельту за великих зусиль. Тому – так, я пішов до kmb насамперед задля особистісної трансформації і, як наслідок, моєї справи. Як казав Альберт Ейнштейн: «Тобі ніколи не розв’язати проблеми, якщо будеш думати так само, як ті, хто її створили».
ЧОМУ ОБРАЛИ САМЕ KMBS?
Я обирав найкращу. Пройшов воронку продажів усіх бізнес-шкіл. Але вирушив на співбесіду тільки до kmbs, інші заклади відпали ще на стадії першого контакту або глибшого аналізу. Вагався щодо ціни навчання. Потім набрав знайомого, який вчився на короткостроковій закритій програмі для топменеджменту одного з найбільших державних підприємств. Він залишився задоволений навчанням і порадив вступити до kmbs. Я ризикнув і не прогадав.
ЯКІ ЗМІНИ ВІДБУЛИСЯ З ВАМИ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ?
Це комплексне питання. Школа не вчить, що тобі конкретно потрібно робити, але ж більшість хоче отримати чарівну пігулку. Тобі дають нові знання (деякі речі ти нібито знав, бо опікуєшся практичним бізнесом щоденно, але вони більш системні та ширші, подані із зовсім іншого кута) та нове мислення, а далі це вже від людини залежить.
У ЧОМУ ПОЛЯГАЄ ВАША ЖИТТЄВА МІСІЯ?
Під час війни я переосмислив свою життєву місію. Я усвідомив, що хочу не просто прожити життя «досягатора» і, можливо, залишити відбиток у майбутній перспективі, а впливати на мою команду, оточення та громаду загалом саме зараз.
ЯКА ВАША НАЙКРАЩА ІНВЕСТИЦІЯ ЗА ОСТАННІЙ ЧАС?
Риторичне питання (сміється). MBA.