24 липня 2024 переглянуто 225

Оксана Іщенко

Членкиня правління та директорка з продажу RIA.com. До 2014 року обіймала посаду директорки з продажу в телекомунікаційній компанії Volia Cable (Вінниця), була директоркою з продажу на будівельному підприємстві. Закінчила Київський національний торговельно-економічний університет за спеціальністю «управління організацією».

У 2014 РОЦІ ВИ ПРИЄДНАЛИСЯ ДО КОМПАНІЇ RIA.COM. РОЗКАЖІТЬ ПРО КОМПАНІЮ ТА В ЯКІЙ РОЛІ ВИ ПЕРЕБУВАЄТЕ?

У мене дві ролі в компанії, і це не перший мій досвід тут. Колись я працювала директоркою «RIA-Поліграф» – маленького видавництва в холдингу, пов'язаному з RIA.com. Потім пробувала себе в інших сферах: була комерційною директоркою в будівельній компанії та в телекомунікаційній компанії «Воля». Згодом мала власну консалтингову компанію у сфері Human Capital (HC), бо це мій профіль. До RIA.com я прийшла як консультантка, але один із власників запропонував мені більшу роль, враховуючи мій досвід. Я вагалася, бо боялася втратити свободу, яку давав власний бізнес, але масштаби компанії та можливості для розвитку мене мотивували. Моїм першочерговим завданням було перебудувати відділ продажів і допомогти команді повірити в те, що можна заробляти більше. Я виросла з керівниці відділу продажів до chief sales officer, відповідального за прямі продажі всіх сегментів компанії. Хоча прямі продажі – це лише частина нашої монетизації, адже ми продаємо продукт через marketplace, бізнес-кабінет, інтерфейс сайту, повідомлення, аплікейшн. Тут немає чогось такого, де роль прямих продажів першочергова, ми, скоріше, йдемо останньою ланкою, там, де не спрацював продукт чи комунікації на сайті, тоді вже залучається людина. Втім, я допомагаю на всіх ланках.

Друга моя роль – координаторка напряму Human Capital. Власники вирішили, що компанія має бути готова до IPO, і це повністю змінило структуру. Вони відійшли від управління, передавши його борду, до якого входять представники різних напрямів. Крім продажів, я відповідаю за розвиток людей, особливо лідерів, бо це те, що мене завжди запалює. Цінності нашої компанії – це довіра, розвиток, командність. Ми відрізняємося від конкурентів, наприклад, OLX, тим, що на нашому сайті можна знайти перевірені автомобілі. Ця перевіреність, в основі якої лежить довіра, транслюється і всередині компанії.

ВИ СКАЗАЛИ, ЩО ВІДПОВІДАЛЬНІ ЗА ПРЯМІ ПРОДАЖІ ВСІХ СЕГМЕНТІВ КОМПАНІЇ. ЯКІ ЦЕ СЕГМЕНТИ?

Є RIA.com – це сайт загальних оголошень з більш акцентованим розвитком автозапчастин. Є AUTO.RIA – це сайт з продажу автомобілів, є DIM.RIA – це купівля, продаж та оренда нерухомості. І є ще четвертий напрям – AGRO.RIA. Це мій магістерський проєкт в kmbs, який народився під час навчання. Наразі на сайті є лише один розділ – «Агротехніка», в якому 10 тисяч пропозицій, хоча починали ми з дуже невеликої кількості. Зараз сайт відвідують майже 300 тисяч людей – це наш перший успіх. Нині я з командою, яку ми створили для цього проєкту, та думаю над розвитком наступних категорій. Це те, куди йде багато моєї уваги, й те, що виходить за межі продажу та НС, але це той проєкт, який мені близький, хоч я і не є chief product officer.

RIA.COM МАЄ ШІСТЬ КЕРІВНИКІВ НАПРЯМІВ, ЯКІ ОДНОЧАСНО ВХОДЯТЬ ДО РАДИ ДИРЕКТОРІВ. ЦЕ НЕ ТИПОВА ІСТОРІЯ ДЛЯ КОМПАНІЙ?

Так, наша структура управління нетипова. Якщо власники хочуть вийти з бізнесу, то RIA.com – один із прикладів того, як можна передати управління не одній найманій особі, а групі людей. До повномасштабного наступу ми зустрічалися з власниками раз на квартал, а потім раз на рік, а зараз звітуємо щомісяця. Голова правління компанії має два голоси, що дає змогу ухвалювати об’єктивніші рішення. Ми ніби об’єктивуємо суб'єктивність в ухваленні глобальних рішень. Як зазначив Едуард Мальцев під час навчання зі стратегій, ми всі дуже різні й нам часом складно домовитися. Але саме ця різноманітність дає змогу ухвалювати більш виважені та обґрунтовані рішення, бо немає однієї людини, від якої залежить доля компанії.

ОКРІМ ЩОМІСЯЧНИХ ЗВІТІВ, ЩО ЩЕ ЗМІНИЛОСЯ В КОМПАНІЇ ПІСЛЯ ПОВНОМАСШТАБНОГО ВТОРГНЕННЯ?

Ми говорили, що готові до війни, але насправді це було не так. Навіть ухвалюючи антикризові рішення, ми не вірили, що все буде настільки серйозно. Коли побачили, що фінансові потоки зупинилися, почалася паніка. Ми не знали, що буде далі, тому не змогли втримати всіх працівників.

ЯКИЙ ЗАРАЗ СТАН РИНКУ АВТО?

На початку повномасштабного вторгнення, коли діяв закон про нульове розмитнення, в Україну завезли багато автомобілів, не всі з яких призначалися для особистого користування. Вихід компанії зі ступору був пов’язаний саме з тим, що люди почали активно продавати й купувати автомобілі. Потреба в евакуації та переїздах змушувала шукати транспорт, тому сайт AUTO.RIA з його перевіреними автомобілями та найбільшим вибором, став основним майданчиком для цього.

ЯК ЗМІНИЛОСЯ ВАШЕ ЖИТТЯ ПІСЛЯ ПОЧАТКУ ВІЙНИ? 

Після повномасштабного вторгнення я переїхала до Польщі, де перебувала до жовтня 2022 року, після чого повернулася в Україну, коли почалися блекаути. Зараз мешкаю у Вінниці, але часто буваю у відрядженнях. Мені важливо іноді змінювати довкружжя, щоб потім продуктивніше працювати. На жаль, не маю достатньо сил та часу для безпосередньої участі у волонтерській діяльності, тому постійно доначу. Що стосується компанії, то AUTO.RIA створила фандрейзинговий проєкт «Авто для ЗСУ», в рамках якого спільно з реп-виконавцем SKOFKA збирала гроші на дві фури-тягачі для 56-ї окремої мотопіхотної Маріупольської бригади, це так званий «ФУРорний збір». Також донатили гроші на морські дрони. Крім того, компанія допомагає працівникам, які воюють, та їхнім сім’ям.

ВАШЕ ЗНАЙОМСТВО З KMBS ВІДБУЛОСЯ ЗАДОВГО ДО НАВЧАННЯ НА PMBA, АДЖЕ ВИ ЗАКІНЧИЛИ ПРОГРАМУ УПРАВЛІННЯ ПРОДАЖАМИ. 

Моє знайомство зі школою почалося з короткострокових програм управлінського розвитку. Це був менеджмент, діджитал-маркетинг, мистецтво продажів, школа сервісу Анастасії Владичинської – багато чого пройшла в Могилянці. Тоді я ще не до кінця розуміла, що таке MBA, але один із власників RIA.com закінчив PMBA, двоє колег з правління навчалися на Executive MBA. Тому я теж захотіла пройти навчання. І я дуже рада, що мені випала така нагода.

З ЯКИМ ЗАПИТОМ ВИ ПРОЙШЛИ ДО ШКОЛИ? НА ЯКІ ПИТАННЯ ХОТІЛИ ОТРИМАТИ ВІДПОВІДЬ? 

Хотіла навчитися мислити системно, навчитися helicopter view, про який так багато говорять у Могилянці, розширити картину світу. Бо відповідаючи за свій сегмент і напрям, я не бачила цілісної картини й часто не розуміла власників, їхніх бажань та рішень.

Оксана Іщенко

ЯКІ ОСОБИСТІСНІ ЗМІНИ ВІДБУЛИСЯ? 

Мені здається, я стала мудрішою та спокійнішою. Коли людина приходить до мене з тим, що для неї здається катастрофою, тепер я можу поглянути на це відсторонено і підсвітити інші аспекти. Змінився світогляд, я почала дивитися глибше і працювати з сенсами, завдяки цьому моє життя стало більш змістовним. І тепер я можу ділитися цим з колегами.

У ЧОМУ ПОЛЯГАЄ ВАША ЖИТТЄВА МІСІЯ?

Моя місія – розвивати та ростити людей, особливо тих, хто має лідерський потенціал.

ЯКА ВАША НАЙКРАЩА ІНВЕСТИЦІЯ ЗА ОСТАННІЙ ЧАС? 

Зізнаюся, я трохи побоююся говорити про гроші, адже ніколи не знаєш напевно, яка інвестиція виявиться найкращою. Але я глибоко переконана, що інвестувати в Україні потрібно. Особисто я вкладаю гроші в нерухомість. І час покаже, наскільки це вигідно.

Що стосується інвестицій у себе, то тут для мене в пріоритеті знання та враження. Я вважаю, що навіть під час війни важливо не лише допомагати іншим, а й піклуватися про своє ментальне здоров'я. Тому для мене інвестиція – це можливість побачити нові країни, розширити світогляд, дізнатися більше про те, як живуть інші люди. Крім того, я понад 8 років практикую йогу не лише як фізичну, а й духовну практику, це теж своєрідна інвестиція в саморозвиток. Звичайно, я постійно інвестую час у вивчення нових технологій. У сфері IT не можна стояти на місці, потрібно постійно вчитися, інакше тебе замінить штучний інтелект. Тобто емоційний та інтелектуальний розвиток – це те, що завжди залишається актуальним