20 вересня 2019 переглянуто 3213

Digital Transformation and how to deal with it?

Олександр Садовський

До нових технологій або підходів доволі часто застосовують порівняння з підлітковим сексом – все про це говорять, всі думають що інші цим займаються, насправді ніхто цим не займається. Те ж саме з Digital Transformation.

Ось що говорить нам вікіпедія: «Цифрова трансформація (англ. Digital transformation, DT) – це трансформація бізнесу шляхом перегляду бізнес-стратегії, моделей, операцій, продуктів, маркетингового підходу, цілей і т.д. шляхом прийняття цифрових технологій. Вона покликана прискорити продажі та зростання бізнесу».

Ну, таке ... в цілому ніби-то і зрозуміло, але все ще досить абстрактно.

Я б зайшов трохи з іншого боку при визначенні DT. Для мене DT це у першу чергу про mindset і про конкурентну перевагу. Умовно, я б виділив три рівні DT, причому. третій рівень має два варіанти (градація авторська й не має нічого спільного з якимись стандартами):

1. Гігієна

Перший рівень – це впровадження очевидних речей, які з якихось причин не були впроваджені у компанії. Сайт, Інтернет-магазин, спільний доступ до документів, кінець-кінцем – 1С, а не Excell. Всі ці речі не несуть самі по собі конкурентної переваги, але є must have для функціонування сучасної компанії. Реалізувати зміни описані вище, в принципі, може більш-менш технологічно грамотний співробітник компанії.

2. Оптимізація

Цей рівень вже стосується оптимізації бізнес-процесів і впровадження рішень, як правило готових. Різного роду CRM, ERP, cloud рішення для client support, закупівель та такого іншого. Тут усе досить industry-depended, ну і, зрозуміло, залежить від розміру компанії. На цьому рівні для DT бажано вже створювати робочу групу яка буде вирішувати конкретну проблему, а також залучати зовнішніх консультантів, які допоможуть з процесами іТА рішеннями.

Digital Transformation and how to deal with it?

3.1 Deep Tech

Той самий рівень DT який забезпечує стійку конкурентну перевагу, але в той же час самий складний і, як правило, дорогий. Знову ж таки є визначення DeepTech у вікіпедії: якщо коротко та простими словами – це використання передових технологій таких як artificial intelligence (AI), machine learning (ML), augmented reality (AR), blockchain і так далі.

Саме використання складних технологій для вирішення / оптимізації завдань передбачає неможливість простого та швидкого копіювання рішення (на відміну від того ж запуску Інтернет-магазину або впровадження CRM). Впровадження інноваційних технологій на цьому рівні передбачає наявність в компанії досить сильного технічного драйвера, а також технологічно сильного партнера / впроваджувача. Готових відповідей тут на жаль немає :) Це схоже на запуск стартапу, але в той же час можна дати досить широкий політ фантазії тому що сучасні технології можуть вирішувати питання шляхами, які ще кілька років тому не були доступні.

3.2 Стартап всередині компанії

Насправді це окремий випадок варіанта 3.1, але він може бути менш зав'язаний на складні технологічні рішення, в той же час він може серйозно змінити або клієнта. або канали доставки товару чи послуги клієнту.

Long story short – DT це не алгоритм, за яким можна пройти й буде всім щастя. У той же час з огляду на зростаючу конкуренцію, глобалізацію, розвиток технологій і стартапи, що витискають «зрілі» бізнеси з їхніх ніш, DT стає обов'язковою стратегією для збереження конкурентної переваги або зміни бізнес-моделей, які перестають працювати.

У наступних статтях ми спробуємо показати індустріальні приклади як Deep Tech рішення допомагають вирішувати ті або інші виклики.

Digital Transformation and how to deal with it?