Захворіло у світі
98,782,736
Померло у світі
2,121,681
Вилікувалось у світі
54,482,189
Захворіло в Україні
1,191,812
Померло в Україні
21,861
Вилікувалось в Україні
947,514
Вдалий старт: чому пандемія – трамплін для злету нових бізнес-ідей

Вдалий старт: чому пандемія – трамплін для злету нових бізнес-ідей

Як розпочати нову справу під час кризи

Цей матеріал також доступний російською
Вдалий старт: чому пандемія – трамплін для злету нових бізнес-ідей
Фото: pixabay

Почати свій бізнес? Зараз? А як же локдаун, фінансова криза, обмеження пандемії? Може варто перечекати, поки все закінчиться? А от і ні!

З огляду на все більшу ймовірність глобальної рецесії багато підприємств роблять усе можливе для адаптації й сподіваються пережити шторм. Але для спритних підприємців, які прагнуть інновацій, це – ідеальний час для початку власного бізнесу. Тож, якщо ви замислюєтесь над тим, як буде виглядати ваше життя після карантинних обмежень, не виключайте того, що ви станете самі собі босом.

Як почати свій бізнес у період кризи й чому варто спробувати саме зараз, розповіла Mind резидент платформи Reactor.ua Уляна Киричук.

Чи можна розпочати успішний бізнес під час кризи?

Так! Деякі з найбільших світових компаній почали свою діяльність під час рецесії. Економічний спад може створити низку несподіваних можливостей для підприємців, які прагнуть інновацій. Ось декілька прикладів від відомих брендів.

  1. Бургер Кінг. У 1950-х роках, після того як корейська війна знизила економіку США, два брати в Луїзіані добре визначили потребу у швидкому доступному харчуванні для американців. Вже облаштовуючи власну бургерну, вони максимально зацікавили громадськість своїм продуктом. І швидко масштабувались, продаючи франшизи свого бізнесу. Решта – смачна історія.
  2. FedEx. Це справжня історія успіху стартапу. FedEx розпочав свою діяльність як університетський проект Фреда Сміта під час депресії 1969 –1971 років і перетворився на бізнес із доходом майже $70 мільярдів.
  3. Microsoft. Цей глобальний технологічний гігант розпочав свою діяльність 1975 року, у період високого рівня безробіття, зростання інфляції та стагнації ВВП в Америці. Хочете повторити успіх мільярдера Білла Гейтса? Тоді зараз саме час.
  4. General Motors. GM не стартував під час рецесії, але вона стала поштовхом для розвитку компании. На початку 1900-х років засновник використав економічну невизначеність, щоб скупити менші виробничі об'єкти, які боролися за виживання, і в такий спосіб розбудував свою імперію.

Рецесія – сприятливий час для початку бізнесу?

Так! Існує маса причин, чому рецесія насправді може бути корисною для стартапів. Не кожен бізнес досягне успіху в нинішньому кліматі фінансової невизначеності, втім, як і в будь-який інший час. Але ось кілька причин, чому спад може бути гарною можливістю для стартапів.

П’ять аспектів на користь нового бізнесу в період «шторму»:

  1. Невідворотність змін стимулює інновації. Кажуть, що невідворотність – це основа для нових відкриттів і винаходів, і це особливо актуально під час фінансового спаду. Спад спричиняє проблеми, для розв'язання яких люди потребують інноваційних рішень. І коронавірус спричинив дуже специфічний набір проблем, які стартапи можуть розв'язати.
    Нинішня пандемія викликала шквал інновацій: малий бізнес заповнює прогалини, залишені більшим бізнесом (наприклад, місцеві доставки їжі, коли супермаркети не можуть задовольнити попит), а інновації в бізнесі генерують нові послуги (наприклад, онлайн-курси).
    Стартап-бізнес є інноваційним, він швидко пристосовується до потреб та викликів, які з’являються щодня – саме те, що потрібно світу зараз.
  2. Фінансові ресурси стають доступними. Це може здатися неінтуїтивним, але економічна невизначеність створює чудове середовище для пошуку фінансування. Процентні ставки нижчі, тобто позики є більш доступними. А кмітливі інвестори використовують спад, щоб отримати більше за свої гроші, інвестуючи в стартапи, що не мають достатньо ресурсу для розвитку.
  3. Можливість залучення талантів. Сумним фактом пандемії є те, що багато цінних працівників та фахівців залишаються без роботи. Для них це, звичайно, погана новина, але для підприємств – хороша, адже вони можуть скористатися та залучити в проєкт талановитих спеціалістів, які зазвичай недоступні.
    Фрілансери також є чудовим джерелом гнучких ресурсів під час спаду. Простіше кажучи, ви можете найняти кращих людей за прийнятну оплату, а також залучити їх до створення вашого бізнесу.
  4. Конкуренція знижується. Багато підприємств опиняються в умовах нижчої конкуренції, оскільки конкуренти намагаються відновити роботу після пандемії. Ті, хто здатний впровадити інновації або залучити додаткове фінансування, щоб пережити шторм, точно опиняться в топі, коли ринок знову нормалізується.
  5. Час переглянути домовленості. Оскільки багато підприємств активно шукають нові замовлення, зараз настав час для перемовин про кращі умови та нижчі ціни. Якщо ви самі перебуваєте в позитивному становищі, зараз може бути час придбати інші підприємства або їхні активи, якщо вони вирішили припинити свою діяльність – як це спрацювало в General Motors.

Які бізнес моделі найкраще підходять для стартапу під час пандемії?

Існує певна тенденція в типах підприємств, які зараз відкриваються та процвітають – хоча і в умовах пандемії, а не рецесії (поки що). Усі вони демонструють чітке усвідомлення, що саме потрібно потенційним клієнтам.

Найкращий бізнес, який варто розпочати під час пандемії:

  • доставка їжі;
  • послуги дрібної експрес-доставки;
  • подарунки та предмети розкоші;
  • інтернет-навчання;
  • інтернет-продажі;
  • спеціалізовані, доступні та зрозумілі сервіси на кшталт аутсорс-бухгалтерії чи ІТ-розробки.

Перевага цих підприємств полягає в тому, що немає жодної причини, щоб вони не продовжували успішно працювати, коли все закінчиться. Хоча після завершення пандемії деякі елементи життя нормалізуються, підприємства, які задовольняють потреби та перевершують очікування клієнтів, можуть сподіватися на постійний успіх в майбутньому.

Тож будьте сміливими, кмітливими, а найголовніше – достатньо швидкими, щоб не проґавити свій шанс та використати всі можливості нової реальності!

REACTOR.UA – відкрита платформа інновацій, що пропонує інфраструктуру та інструменти для успішної роботи з інноваціями. Резиденти платформи – компанії, відкриті до інновацій, акселератори, інкубатори, інноваційні хаби, лабораторії, продуктові технологічні команди.

Ставши резидентом платформи REACTOR.UA, ви зможете:

  • працювати з кращими світовими технологічними рішеннями і стартап-командами, здатними реалізувати будь-які інноваційні ідеї;
  • шукати рішення своїх інноваційних викликів, використовуючи менторську підтримку резидентів – агентів інновацій;
  • спільно з резидентами проводити відкритий пошук інноваційних ідей;
  • бути в курсі провідних інноваційних практик і світових трендів;
  • тестувати ідеї просто, швидко і з мінімальними витратами; увійти до списку інноваційних компаній України, взявши участь у Innovation Index.

Компаніям, які мають потребу у трансформації бізнесу за допомогою технологій та інновацій, платформа пропонує пройти безкоштовну менторську програму RE:START. Програма допоможе ухвалити виважене рішення про те, який з наявних підходів до роботи з інноваціями оптимально відповідає запитам і потребам компанії. Вперше в рамках однієї програми власники і топ-менеджери мають можливість попрацювати з кращими менторами, визначити інноваційну стратегію для своєї компанії, навчитися ефективно управляти ресурсами для її реалізації.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті