Discuss Discuss
Пережити пік: як ритейлерам підготувати логістику до святкового сезону

Пережити пік: як ритейлерам підготувати логістику до святкового сезону

І встигнути продати більше

Этот материал также доступен на русском языке
Пережити пік: як ритейлерам підготувати логістику до святкового сезону

Уже за місяць у ритейлі стартує святковий сезон, що обіцяє бути дуже насиченим. Так, згідно з щорічним дослідженням аудиторської компанії Deloitte, 2021 року прогнозується зростання роздрібних продажів на 79% у порівнянні з попереднім роком. Проте наразі ритейлери стикаються з викликами через порушення у світових ланцюгах постачання. Олександр Ісаченко, засновник компаній CoreTeka та WareTeka, розповів Mind, які проблеми логістики намагаються розв'язати ритейлери та як українським компаніям підготувати свою логістику до святкового сезону.

Планувати заздалегідь, запасатися вже зараз

Традиційно компанії планують ланцюги постачання ще задовго до святкового сезону. Підготовка починається ще влітку. Тут важливо заздалегідь спрогнозувати об’єми продажів, спираючись на дані минулого сезону, закупити товарні запаси й підготувати склади до пікових навантажень. Проте 2021 року ситуація неоднозначна, прогнозувати продажі стає важче через коливання попиту, ланцюги постачання компаній порушились через простій у портах.

Великі ритейлери розв'язують цю проблему по-різному. Наприклад, компанія Lowe’s закупила значні «страхові» партії товарів у постачальників, щоб доставити продукцію до своїх складів та магазинів раніше. Ритейлер Walmart зафрахтував власні судна, оскільки не може чекати, коли в перевізників будуть вільні місця.

Наразі компаніям критично важливо ретельно планувати складські запаси, щоб задовольнити попит споживачів і підвищити обсяги продажів. А з іншого боку, страхові запаси створюють нові виклики – витрати на утримання продукції зростають. Щоб вирішити цю проблему, багато ритейлерів уже зараз починають стимулювати споживчий попит.

Наприклад, наразі Amazon оголосила про знижки та акції, хоча зазвичай святковий сезон починається в «чорну п’ятницю». Аналогічно вчинила компанія Target – вона анонсувала триденні святкові знижки.

Складські площі вирішують усе

Оскільки ритейлери вимушені створювати більше запасів, ніж це було раніше, гостро стоїть питання нестачі складських площ. Наприклад, за нашими підрахунками, лише в Україні, навіть у Києві, показник вакантності дуже низький – не більш ніж 3%. В інших містах цифри значно менші. Таку саму ситуацію спостерігаємо й в інших країнах. Для порівняння: згідно зі звітомCushman&Wakefield, в Америці також доволі низький показник вакатності – 4,3%, а на складах поблизу портів він ще менший – близько 1%. Під час підготовки до свят навіть Amazon стикнулася з тим, що їй необхідно нарощувати площі розподільчих центрів, щоб впоратися з попитом.

Водночас порушення в ланцюгах постачання сприяли розвитку логістичних екосистем. Наразі великою популярністю користуються такі стартапи, як Flexe або Ware2Go. Вони пропонують гнучкі рішення в складській логістиці – за допомогою таких сервісів компанія може розширити свою мережу дистрибуції, використовуючи вільний простір на складі логістичного оператора.

Це склади тимчасового зберігання, від яких можна легко відмовитися, коли в них немає потреби. WareTeka пропонує аналогічні послуги в України.

Співробітників на всіх не вистачить 

Щоб впоратися з великими обсягами замовлень, ритейлери наймають більше співробітників, які зможуть обробляти замовлення клієнтів. Водночас на багатьох ринках відчувається гостра нестача робочої сили. Компанії конкурують за персонал – підвищують оплату праці, привертають потенційних кандидатів додатковими бонусами та навчальними програмами. Наприклад, компанія Target оголосила, що платитиме $2 за годину додатково у високий сезон. До того ж ритейлер розробив застосунок для співробітників, що дозволяє гнучко керувати робочим графіком. Однак додаткових робочих кадрів потребують і логістичні оператори. Вони також наймають співробітників для того, щоб впоратися з підвищеним попитом у святковий сезон.

Наймання великої кількості співробітників можуть дозволити собі лише великі ритейлери. Інші ж компанії можуть передати частину рутинних операцій з оброблення замовлень підрядчикам. Це можуть бути послуги з тимчасового зберігання, маркування, пакування, створення промонаборів тощо.

Незважаючи на те, що цього року обсяги продажів ритейлерів значно зростуть, неоднозначність у ланцюгах постачання може спричинити збої в роботі. Тому дуже важливо підготуватися до святкового сезону заздалегідь, спрогнозувати попит, створити складські запаси, подбати про потужності для зберігання, почати планувати маркетингові кампанії та залучати додаткові ресурси для вирішення завдань логістики вже зараз.

Розпочніть системну роботу з інноваціями просто зараз!
Вирішуйте технологічні запити разом із Платформою відкритих інновацій REACTOR.UA.
Пройдіть менторську програму для бізнесу RE:START – ваше вікно у світ інновацій.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті