Discuss Discuss
Від ідеї до бізнесу: work-сервіс для покоління Z у телеграм, ІoТ-меблі та школа для івент-індустрії

Від ідеї до бізнесу: work-сервіс для покоління Z у телеграм, ІoТ-меблі та школа для івент-індустрії

Як підприємці-початківці запускають і просувають власну справу

Этот текст также доступен на русском
Від ідеї до бізнесу: work-сервіс для покоління Z у телеграм, ІoТ-меблі та школа для івент-індустрії
Фото: depositphotos.com

Mind продовжує розповідати історії молодих, але гідних проєктів, створених випускниками платформи з розвитку підприємництва n.cubator. Нагадаємо: нещодавно її викладачі випустили нову «партію» юних бізнесменів, які закінчили третю інкубаційну програму Adventure/easy start.

Курс призначався для підприємців на початку шляху, які хочуть системно розвивати власну справу. Фішка Adventure/easy start – не стандартні лекції з менеджменту й маркетингу, а фокусування на навчанні через дію (85% практики, 15% теорії), менторство та симуляційні бізнес-ігри. Студенти отримали гранти на навчання, а автори одного кращого проєкту – фінансування для старту бізнесу (30 000 грн).

На Adventure/easy start потрапляє невелика кількість учасників – до 20 осіб. «Ми свідомо не робили програму масовою, поки не знайшли інструменти й механіки, які зможуть і далі підтримувати якість навчання через дію з індивідуальним підходом до кожного учня. Кожен раз, дивлячись на великі конкурси та хакатони, які пропускають через себе сотні проєктів, думаю, а чи є сенс у нашій діяльності. Але кожного разу, коли слухаю фінальні пітчі наших випускників, їхні відгуки про програму, бачу шлях, який вони пройшли, і результати, яких досягли, – розумію, що ось із таких потім і виходять Гейтси, Маски, Корольови, Сікорські», – розповідає співзасновник n.cubator, резидент платформи відкритих інновацій Reactor.ua Дмитро Швець.

У попередній публікації Mind розповідав про перші три проєкти випускників: сімейну майстерню подарунків із дерева та фанери Woodyard, маркетплейс для постачальників і покупців різних видів сировини Platforma, а також платформу для підготовки до ЗНО та ДПА Neutopiya. У цій статті – друга трійка проєктів, які мають шанси перетворити ідею на прибутковий бізнес.

Highers

От идеи к бизнесу: work-сервис для поколения Z в Телеграм,  ІoТ- мебель и школа для ивент-индустрии

Суть продукту. Highers – платформа з розміщення кар'єрних можливостей для покоління Z у соцмережах. Її торік запустили четверо студентів Києво-Могилянської академії: Ігор Жуковський, Тетяна Васильєва, Катерина Криленко, Данило Орел.

«Ідея стартапу виникла у відповідь на глобальний виклик – проблему працевлаштування студентів, з якою ми самі зіткнулися. Звичні методи пошуку молодих кандидатів застаріли. Студентам складно знайти роботу з мінімальною кількістю знань і досвіду. А роботодавці не знають, де таких претендентів шукати. Ми побудували мережу, що з'єднує компанії, які шукають фахівців Junior/Trainee рівнів, із представниками покоління Z», – пояснює Криленко.

Алгоритм роботи мережі такий:

  • у Highers приходить роботодавець, який хоче розповісти про свої вакансії, кар'єрні івенти або курси;
  • компанію перевіряють;
  • на основі наданої інформації створюються доступні пости з ілюстраціями, що привертають увагу;
  • пости публікуються в телеграм-каналі Highers, у разі необхідності розсилаються в додаткові канали профкомів університетів, студентських організацій тощо;
  • роботодавець отримує резюме від кандидатів.

Також команда стартапу безкоштовно допомагає студентам створювати релевантні резюме на конкретну вакансію.

Highers має сайт. На відміну від інших work-платформ там розміщаються не вакансії, а інформація про проєкт. Основна комунікація відбувається в телеграм-каналі.

Як відбудовуються від конкурентів? Команда обіцяє постачати роботодавцям лише релевантних вимогам кандидатів і знаходити їх протягом двох тижнів. «Ще одна наша особливість – пропонуємо виключно можливості інтелектуальної роботи. Жодних вакансій кур'єра, офіціанта, касира тощо. Ми за те, щоби молодь отримувала за свою роботу не тільки фінансову винагороду, а й мала можливість кар'єрного зростання та розвитку в топових компаніях України та світу», – розповідає Криленко.

На якій стадії проєкт? Команді вже вдалося залучити близько 30 клієнтів-роботодавців: SoftServe, Cisco, P&G, ПроКредит Банк, Deloitte, E&Y тощо. До мережі «підключені» 30 університетів із п'яти міст України з охопленням більш ніж 200 000 студентів.

«Статистику кількості закритих вакансій не ведемо, бо є чинники, які від нас не залежать. Наприклад, студент не прийшов на співбесіду. Ми не можемо ручатися за кожного кандидата, але можемо гарантувати надання можливостей для побудови їхньої кар'єри», – пояснює Криленко.

Монетизація. Highers отримує дохід від роботодавців за публікації вакансій, інформацію про івенти, курси ($11/пост) і перегляди ($29/5000 трафіку).

Як планують просувати продажі? Наразі команда залучає роботодавців через «сарафанне радіо». Надалі планує використовувати соцмережі, медіа, прямі розсилки по імейлу та Linkedin.

Інвестиції. Highers став переможцем програми Adventure/easy start і отримав грант 30 000 грн. «Поки не плануємо залучати додаткові інвестиції: розвиток проєкту відбувається завдяки заощадженням команди та продажам», – уточнює Криленко.

Cluster House

От идеи к бизнесу: work-сервис для поколения Z в Телеграм,  ІoТ- мебель и школа для ивент-индустрии

Суть проєкту. Cluster House – інноваційні та ергономічні ІoТ- меблі для робочих приміщень у будинку й офісі. «Ідея зародилася майже два роки тому – ще до обмежень, які змусили нас працювати вдома. Тоді виникла необхідність організувати свій робочий простір, зробити його більш універсальним, бо я дуже залежний від середовища та його наповнення. Я і мій партнер Сергій Тищенко – адепти цифрових й електронних технологій і захоплюємося продуктовим дизайном в інтер'єрах, що й визначило суть проєкту – розробка мультифункціональних меблів зараз і цілісних «розумних» інтер'єрів у майбутньому», – пояснює співзасновник Cluster House Богдан Остапчук.

За його словами, в основі концепції робочого простору – стіл, особливістю якого є розширений функціонал стільниці: вбудовані швидкісні usb-зарядки, бездротова зарядка, сенсорна панель управління рухомими ногами (у комплектації sit/stand position).

«Сенсорна панель – наша власна розробка від проєктування до виготовлення мікросхем. Надалі ця комплектація буде розширена вбудованими силовими розетками, які стануть виконувати функцію комплектного мережевого фільтра для електронної периферії користувача», – пояснює Остапчук.

Для взаємодії зі столом використовується мобільний застосунок-асистент, але всі базові функції будуть доступні й без нього. «Значна увага приділена й ергономіці: короб кабель-менеджменту для уникнення хаотичного сплетення кабелів під ногами та лінійка аксесуарів (підставки під монітор і ноутбук), щоб максимально розумно використовувати корисну площу. Проєкт розроблений професійними продуктовими дизайнерами, адже зовнішній вигляд – частина емоції, яку ми хочемо подарувати клієнтові», –  розповідає Остапчук.

Також команда хоче запустити систему датчиків, які будуть моніторити стан навколишнього середовища й повідомляти про чинники, які негативно впливають на продуктивність.

Надалі партнери планують створювати «розумні» меблі й для спальні (ліжка та приліжкові тумби).

Чому вирішили сфокусуватися на IoT? «На цьому етапі це закладення технологічної основи для подальшого масштабування, коли й технології, і ціна їхнього впровадження будуть доступні, а переваги більш очевидні. На мою думку, протягом наступних п'яти років автоматизовані сценарії в побуті будуть дедалі популярнішими. Поки ж не хотів би називати меблі з вбудованою електронікою «розумними», бо зараз техніка виконує лише асистувальну роль для спрощення тих чи інших завдань. Ми не хочемо грати на хайпі та вводити клієнтів в оману. Проте саме розвиток такого формату, на мою думку, принесе smart-складову в майбутньому», – прогнозує співзасновник Cluster House.

На якій стадії проєкт? Партнери вже закінчили прототипування, пройшли кілька ітерацій із дизайном і функціоналом, майже завершили бетаверсію столу, готову до тестування реальними клієнтами. Зараз фіналізують підбір матеріалів і комплектуючих для продакшена, паралельно розробляють аксесуари та застосунок-асистент.

Як організовано виробництво? «На цьому етапі ми не можемо дозволити собі власне виробництво повного циклу, тому співпрацюємо з підрядниками практично за всіма виробничими напрямами. Самостійно проюємо  тільки над частиною, пов'язаною з програмуванням прошивання мікроконтролера та розробкою мобільного застосунку-асистента», – пояснює Остапчук.

Надалі партнери мріють запустити власне виробництво повного циклу: «В Україні достатня кількість ресурсів, щоб забезпечити створення технологічних продуктів, українські меблі цінуються за кордоном, у нас прекрасні дизайнери – віримо, що зможемо зібрати це все під одним дахом у майбутньому».

Цільова аудиторія. Проєкт орієнтований на два сегменти – B2C і B2B. «У B2C наша ЦА – люди, у яких  сидяча робота, і вони працюють вдома частково або на постійній основі, а отже вимагають якісного робочого місця. Цим людям важливо налаштувати робоче місце під себе, не байдуже їхнє самопочуття й фізичний стан, вони хочуть отримувати натхнення від середовища, у якому працюють. У B2B – це переважно офісні приміщення або коворкінг, які виділяються своїми інтер'єрами й сервісом, а також забезпечують хороші умови для своїх співробітників або клієнтів», – пояснює Остапчук.

Як планують просувати продажі? Зараз партнери «доточують» сайт, на якому буде докладна інформація про функціонал і зовнішній вигляд робочого місця. «Але це більше стильна вітрина з можливістю покупки. Значний акцент хочемо зробити на Facebook та Instagram, які дозволяють запускати якісні рекламні кампанії. Youtube думаємо використовувати для ближчого ознайомлення потенційних клієнтів із реальними кейсами використання», – говорить Остапчук.

Через кілька років після тестування продукту в Україні партнери мають намір освоювати експорт у Європу. Там ринок таких меблів більш розвинений. «З деякими продуктами, можливо, виходитимемо на Kickstarter. В Україні спробуємо модель FaaS (Furniture as a Service) – це гнучка оренда меблів із можливістю викупу або ж регулярна кастомизация й обслуговування, якщо клієнт змінить житло та його вже не влаштовуватиме колір або модель», – ділиться планами співзасновник Cluster House.

Інвестиції. Поки вся розробка оплачується власним коштом партнерів. «Після повноцінного запуску продажів ми оцінимо необхідність залучення додаткових коштів. Тим часом я стежу за різними міжнародними інвестиційними програмами. Але, перш ніж подаватися на них, ми самостійно хочемо досягти стабільних результатів, щоб мати більше шансів на вигідні умови інвестування в майбутньому», – резюмує Остапчук.

Memories events school

От идеи к бизнесу: work-сервис для поколения Z в Телеграм,  ІoТ- мебель и школа для ивент-индустрии

Суть проєкту. Memories events school – школа організації подій. Її викладачі на 2-місячних курсах вчать студентів розвивати організаторські здібності, а також тому, як почати свій шлях у професії івент-менеджера.

«Ми вирішили створити проєкт, тому що бачили відсутність кваліфікованих кадрів у сфері івент-індустрії, неактуальність профільної освіти й низький рівень підготовки в цій сфері. В Україні мало можливостей для того, щоб отримати необхідний набір знань і практичних інструментів, щоб почати реалізовувати себе в ролі івент-менеджера. Зацікавлені цією сферою зазвичай йдуть вчитися на інші спеціальності, які не є дотичними до ніші організації подій. Ми любимо творити й закликаємо творити разом із нами кожну подію, створюючи умови, які допомагають виходити за звичні рамки, формати, шаблони», – пояснює засновниця й головний виконавчий директор Memories events school Христина Мокрій.

Хто цільова аудиторія? Студенти вузів, молоді мами в декреті; HR/офіс-менеджери; педагоги-організатори, зацікавлені розвиватися в сфері івент-менеджменту.

На якій стадії проєкт? «Ми створили громадську організацію «Львівська майстерня організації подій». Її мета – популяризація та сприяння розвитку івент-індустрії серед молоді. Memories events school увійшла в цю ГО як окремий проєкт. Також вже провели два навчальні курси – «Організація освітніх подій» та «Як перейти в онлайн?». І приєдналися до співпраці в організації авторського курсу «Хто в шоу-бізнес?», – розповідає засновниця школи.

Поки проєкт розвивається на Львівщині. Надалі команда хоче вийти на національний рівень.

В Україні чимало івент-агентств, які самі навчають своїх співробітників. Як від них відбудовуватимуться? Команда має намір перетворити конкурентів у партнерів. «Ми хочемо побудувати співпрацю між нами та івент-агентствами, адже мета одна – розвиток івент-галузі. Наша школа відрізняється роздатковими матеріалами, які створюємо самі для наших учасників. Це, зокрема, настільні ігри, планери-блокноти, скретч-карти, календар для організації подій. Також ми орієнтовані на вироблення практичних навичок,у тому числіі й шляхом симуляційних ігор. А івент-агентства хочемо використовувати для працевлаштування наших учнів», – пояснює Мокрій.

Монетизація. Основне джерело доходу – продаж курсів.

Як планують просувати продажі? Команда має намір налагодити співпрацю з бізнесом та представниками освітньої сфери, щоб збільшити кількість зацікавлених у сфері івент-менеджменту.

Інвестиції. Проєкт розвивається без сторонньої підтримки.