bigmir)net TOP 100
Discuss Discuss
Три проєкти юних бізнесменів: дерев’яний декор, В2В-маркетплейс і ненудна підготовка до ЗНО

Три проєкти юних бізнесменів: дерев’яний декор, В2В-маркетплейс і ненудна підготовка до ЗНО

Як випускники платформи з розвитку підприємництва перетворюють свої ідеї на реальну справу

Этот текст также доступен на русском
Три проєкти юних бізнесменів: дерев’яний декор, В2В-маркетплейс і ненудна підготовка до ЗНО
Фото: depositphotos.com

«Управління стартапом – це як їсти скло. Вам просто починає подобатися смак власної крові», – якось (не) пожартував співзасновник Napster, Plaxo, перший президент Facebook Шон Паркер. Мало хто з підприємців-початківців усвідомлює цю та інші «істини» на старті – і провалюється.

Як знизити ризик провалу, перевірити реалістичність бізнес-ідеї, розрахувати фінансову модель, створити покроковий план розвитку своєї справи, удосконалити продукт? Цьому вчать на платформі з розвитку підприємництва n.cubator. Нещодавно її викладачі випустили нову «партію» юних бізнесменів, які закінчили третю інкубаційну програму Adventure/easy start.

Курс призначений для підприємців на початку шляху, які бажають системно розвивати власну справу. Фішка Adventure/easy start – не стандартні лекції з менеджменту та маркетингу, а фокусування на навчанні через дію (85% практики, 15% теорії), менторство й симуляційні бізнес-ігри. Студенти отримали гранти на навчання, а автори одного кращого проєкту – фінансування для старту бізнесу (30 000 грн).

На Adventure/easy start потрапляє невелика кількість учасників – до 20 людей. «Ми свідомо не робили програму масовою, поки не знайшли інструментів і механік, які зможуть і далі підтримувати якість навчання через дію з індивідуальним підходом до кожного учня. Щоразу, дивлячись на великі конкурси та хакатони, які пропускають через себе сотні проєктів, думаю, а чи є сенс у нашій діяльності. Але щоразу, коли слухаю фінальні пітчі наших випускників, їхні відгуки про програму, бачу шлях, який вони пройшли, і результати, яких досягли, – розумію, що ось із таких потім і виходять Гейтси, Маски, Корольови, Сікорські», – розповідає співзасновник n.cubator, резидент платформи відкритих інновацій ReactorДмитро Швець.

Засновники платформи незабаром планують запустити четверту навчальну програму. Mind же поки розповість про шість проєктів випускників, які мають шанси перетворити ідею на прибутковий бізнес. У цій статті – про перші три.

Раніше видання писало про просування трьох ідей студентів попередньої програми Adventure/easy start 

Woodyard

Суть проєкту. Woodyard – сімейна майстерня подарунків із дерева та фанери. Її 2020 року  відкрили львів'яни Петро, ​​Василь, Христина Шатрук і Богдана Синякевич. «Багато хто часто замислюється, що подарувати друзям, знайомим, родині або шукають оригінальні корпоративні подарунки. Ми вирішили створювати дерев'яні вироби з персоналізованим дизайном, втілюючи в життя креативні ідеї», – пояснює Синякевич.

Майстри роблять настінний декор для дому та офісу, дерев'яні блокноти, підставки для телефонів/планшетів і настільних ігор. За індивідуальним запитом додають у декоративні панно написи, логотипи та інші елементи.

«Використовуємо тільки екологічно чисті матеріали, ретельно шліфуємо кожну деталь, щоб поверхні були гладкими та приємними на дотик. А технологія лазерного різання по дереву допомагає досягати високої точності», –  пояснює Петро Шатрук.

Як виглядає виробництво? Партнери організували випуск виробів повного циклу. Команда майстерні самостійно здійснює планування, креслення, розробку та виготовлення.

Три історії юних бізнесменів: нестандартні подарунки з дерева, продуктовий В2В-маркетплейс і ненудна підготовка до ЗНО

Цільова аудиторія. Woodyard орієнтується на два сегменти. У В2С – це люди, які шукають креативний і екологічний дизайн для свого будинку, офісу або нестандартний і персоналізований подарунок із дерева. У В2В – дизайнери інтер'єрів.

Як просувають продажі? Пару місяців тому команда запустила сторінки в соцмережах, які мають допомогти продажам. В Instagram у Woodyard вже 1174 підписники, у Facebook – поки 146 шанувальників. Також майстри шукають покупців через сайт майстерні.

Інвестиції. Проєкт розвивається без сторонньої підтримки.

Platforma

Три історії юних бізнесменів: нестандартні подарунки з дерева, продуктовий В2В-маркетплейс і ненудна підготовка до ЗНО

Суть продукту. Platforma – маркетплейс для постачальників і покупців різних видів сировини. «На нашій платформі не продають яблучні пироги, а реалізують яблука, з яких потім виготовляють ті самі пироги й не тільки. Сервіс буде схожий на OLX, тільки містити пропозиції з продажу та купівлі різноманітної продукції оптом. Кожен користувач зможе швидко та  зручно знайти партнера за своїми критеріями», –  пояснює співзасновник Platforma Ілля Шевченко. Він розвиває проєкт разом із другом Єгором Чернієвським.

На початковому етапі хлопці хочуть запустити на майданчику тільки оголошення в ніші продуктів харчування: овочі, фрукти, горіхи, ягоди тощо. У подальшому асортимент платформи поступово розширюватиметься на інші сектори.

Як «відбудовуватимуться» від конкурентів? Хлопці усвідомлюють, що обрану ними нішу складно назвати блакитним океаном. «Головні наші конкуренти – OLX, Prom UA, Prod UA, Agro-Ukraine, Alibaba. Всі ці майданчики схожі з Platforma. Ми маємо намір виділитися «з натовпу», використавши три фактори: пристосованість до українського ринку, специфікацію продукції, що продається, і забезпечення максимальної безпеки нашим клієнтам», – сподівається Шевченко.

На якій стадії розробки знаходиться проєкт? Зараз партнери спілкуються з потенційними клієнтами та  допрацьовують робочу версію Telegram bot. «Хочемо його запустити наприкінці травня й запросити на цю площадку постачальників і покупців однієї групи продуктів, щоб протестувати та зробити всі необхідні зміни для повноцінного запуску», – розповідає Шевченко. Після успішного тестування партнери планують створити й просувати мобільний застосунок.

Цільова аудиторія. Вона ділиться на дві основні групи: постачальники та покупці. «Зі свого боку як постачальниками, так і покупцями можуть бути власники малого та середнього бізнесу (домашнє виробництво, сімейна сироварня і таке інше), Менеджери із закупівель виробників продуктів харчування тощо, експортери (у ролі постачальників) та імпортери (у ролі покупців)», – пояснює Шевченко.

Монетизація. Поки Шевченко й Чернієвський розглядають чотири основних види отримання доходу:

  • просування оголошення в топ;
  • платний пакет послуг і можливостей;
  • плата за публікацію (використання застосунку без передплати);
  • реклама в застосунку.

Як планують просувати продажі? «На початковому етапі хочемо почати з Telegram, де зосереджена досить велика кількість потенційних клієнтів. Основним способом просування бота Telegram буде реклама в групах, каналах, де зібрана наша ЦА», – пояснює Шевченко.

Необхідний обсяг інвестицій для старту й  просування. Поки хлопці розвивають проєкт своїм коштом. «Для створення та просування повноцінного мобільного застосунку нам знадобляться додаткові капіталовкладення, про обсяг яких на цьому етапі з упевненістю сказати не можемо», – зазначив співзасновник Platforma.

Neutopiya

Три історії юних бізнесменів: нестандартні подарунки з дерева, продуктовий В2В-маркетплейс і ненудна підготовка до ЗНО

Суть проєкту. Neutopiya – платформа для підготовки до ЗНО та ДПА. «Ринок надання освітніх послуг – напевно, один з найбільш конкурентних, оскільки вихід на нього не вимагає великих вкладень. Однак рівень відповідальності в цій царині – неймовірно великий, і, що важливо, результат роботи видно не відразу. Неможливо купити курс підготовки до ЗНО з історії України та наступного дня здати його на 200 балів. Наше завдання – створити належні умови для освіти сучасних підлітків, які відмовляються сприймати застарілий шкільний матеріал. Ми намагаємося надати дітям максимально сучасний і дружній матеріал», – пояснює засновник Neutopiya Андрій Лісовий.

«Курсантам» пропонують групові та індивідуальні заняття, а також допомогу в оформленні документів під час вступу до вищих навчальних закладів.

На якій стадії проєкт? «Зараз ми готуємо онлайн-розбір ЗНО, яке відбудеться наприкінці весни. Після чого хочемо почати активний набір груп для підготовки до наступного ЗНО. Поки орієнтуємося на Київ. Надалі плануємо розширити нашу аудиторію шляхом впровадження адаптованих занять: офлайн + онлайн одночасно. Тоді готуватися до ЗНО разом із Neutopiya можна буде хоч зі Львова, хоч із Харкова», – розповідає Лісовий.

Він просуває проєкт за підтримки благодійного фонду «Повір у себе» і освітнього центру Common Space.

Монетизація. Основні джерела доходу – продаж курсу підготовки до ЗНО та ДПА, а також конспектів.

Титульна ілюстрація: depositphotos.com