Discuss Discuss
Чим корисні СRМ-системи для рядових співробітників

Чим корисні СRМ-системи для рядових співробітників

Як система допомогає досягати цілей

Чим корисні СRМ-системи для рядових співробітників
Фото: pixabay

Більшість доступних в мережі текстів на тему CRM-систем мають досить однобокий характер: найчастіше надмірно вихваляють їх користь для бізнесу, і при цьому містять продакт-плейсмент компаній-розробників. А ось про реальний стан справ говорять мало і неохоче – в основному тільки в межах корпоративного спілкування. Експерт в сфері FMCG, CEO Sales'Up і резидент Reactor.ua Олександр Андронік пояснив, які переавги має така система для рядових співробітників компаній.

Однією з найбільш частих претензій до CRM є відсутність видимих ​​результатів впровадження.

Визначення бізнес-цілей є найважливішим для успіху проекту: для впровадження системи потрібно чітко формалізувати цілі, стратегічні та операційні, які повинні бути досягнуті в результаті, визначити критерії досягнення цих цілей, виділити відповідні ресурси, матеріальні та часові.

Платформа REACTOR.UA – ваш провідник у світ інновацій.
Ми знаємо, як втілити інновації з урахуванням кращих практик та в стислі терміни.
Розпочніть зміни вже зараз!

У разі, якщо компанія планує використовувати CRM-систему для реалізації виключно тактичних завдань, наприклад, автоматизувати основні операції та роботи, як вони є, то оцінити ефективність впровадження в даному випадку буде досить складно, оскільки принципового поліпшення бізнесу компанії при її впровадженні може і не статися.

Звичайно, не всі СRМ-системи прості і зрозумілі у використанні самі по собі, проте багато що залежить від їх сприйняття різними категоріями користувачів. В даному блоці статей ми розберемо три ключові: топ-менеджерів, менеджерів середньої ланки і рядових користувачів, оскільки кожен кейс по-своєму цікавий і заслуговує на увагу.

Впровадження СRМ – людський фактор?

Найменш райдужні очікування від впровадження системи – у рядових співробітників. Як правило, вони бояться працювати в CRM, оскільки вважають, що керівництво впроваджує систему для щохвилинного контролю їх діяльності.

Так званим «продавцям-зіркам» система CRM зіпсує життя найбільшою мірою. Колись їм вдалося налагодити відносини з великими клієнтами, і тепер вони «спочивають на лаврах», фактично отримуючи дивіденди від колись зроблених зусиль. Мотивації на активний пошук нових клієнтів зараз у них може не бути. Керівник може смутно здогадуватися, що ці менеджери не особливо напружуються і могли б працювати більше. Але чітка статистика зроблених дзвінків і проведених зустрічей явно спонукає його поставити масу «незручних» запитань.

Ті продавці, які не є зірками, також можуть бути не в захваті від нової системи. Принаймні на першому етапі їм здаватиметься, що введення в систему даних про своїх контактів забиратиме у них велику кількість часу. Крім цього, вони можуть боятися продемонструвати свою некомпетентність в ході роботи з системою. Також присутній і страх не зуміти адаптуватися до нових процесів, або взагалі бути звільненим через те, що компанія втратить потребу в них.

Незаперечна користь

Для тих же, хто хоче стати більш ефективними, домогтися успіху в своїй справі і професійно зростати, CRM надає унікальний шанс досягти своїх цілей. Система позбавить їх від необхідності витрачати час на пошук і збір інформації, допоможе спланувати і відстежити платежі і скоротить обсяг вручну виконуваних дій. Такі співробітники отримують можливість одночасно вести більше угод і ефективніше їх відпрацьовувати.

Успіх CRM-впровадження багато в чому залежить від того, як самі співробітники прийняли нову психологію роботи з клієнтами, освоїли «інформаційну підкладку» під бізнес-процеси.

В результаті, переваг налічується набагато більше. Використовуючи СRМ, рядовий співробітник отримує:

  • Єдине інформаційне поле клієнтів (існуючих і потенційних)
  • Скорочення часу на виконання рутинних операцій
  • Підвищення ефективності самоорганізації
  • Вивільнення часового ресурсу для опрацювання більшої кількості угод
  • Концентрація на суті завдання (тобто, «Як її зробити?», замість «Що потрібно зробити?»)
  • Однозначне розуміння запланованих результатів роботи і критеріїв їх оцінки
  • Можливість додаткової моральної та матеріальної мотивації
  • Агрегація усієї можливої ​​інформації про клієнтів в єдиній системі
  • Економія часу на заповнення картки клієнта – кожен заповнює потроху – бачать всі
  • Можливість передбачати бажання клієнтів: від періоду прийняття рішень до F.O.R.D. з важливими датами і уподобаннями
  • Можливість знаходити і опрацьовувати потреби клієнтів, а не виконувати одномоментні замовлення
  • Можливість фіксувати домовленості по кожній зустрічі в загальному інформаційному полі
  • Величезна кількість інформації для аналізу і прийняття рішень по роботі з клієнтами
  • Автоматизація та стандартизація бізнес-процесів – економія часу
  • Автоматичне формування звітності за єдиною формою онлайн (дашборди)
  • Підвищення лояльності клієнта і як наслідок підвищення обсягів продажів

Таким чином, будь-який виклик, з яким стикається працівник при виконанні своїх щоденних обов'язків, можна і потрібно звернути на свою користь, а часом продавець навіть не здогадується, що деякі процеси можна було виконувати по-іншому. СRМ, безперечно, вимагає періоду адаптації, однак його тривалість буде багато в чому залежати від мотивації співробітника, а результати говорять самі за себе.