11 березня 2020 переглянуто 3488

«Цю компетенцію складно внутрішньо побудувати багатьом компаніям»

Костянтин Григор'єв про управління даними, проєкт для медичної мережі, та стандарт даних HIPAA

Костянтин Григор'єв —  керуючий партнер, Modex Analytics 

Modex Analytics разом з ІТ компанією забезпечили медичну мережу з США системою для ефективної координації послуг по лікуванню діабету у тисяч пацієнтів.

Сама система була розроблена ІТ компанією, але в ній не було даних, тому вона ще не працювала. Завданням Modex Analytics було втілити її у життя, застосовуючи навички з аналітики та управління даними. Для цього треба було підключити до системи різноманітні дані, які у реальному часі поступають у різних форматах від різних джерел до системи.

– Хто був вашим клієнтом у цьому проєкті?

– Нашим прямим клієнтом була компанія з розробки програмного забезпечення, яка водночас уклала контракт з медичною мережею, щоб створити систему ефективного керування та координації послуг з лікування діабету. Отже, у цьому випадку ми були субпідрядниками.

Найбільший виклик для нашого клієнта на цьому етапі – це інтегрувати дуже великий та різноманітний потік медичних даних у розроблену ними систему.

До мене звернувся спочатку СЕО, а потім і СТО цієї IT компанії з проханням створити інфраструктуру з управління даними, яка буде доповнювати їх систему. Адже фокус їх компанії був виключно на розробці програмного забезпечення.

Управління даними – це особливий вид компетенції щодо того, як побудувати процеси обміну даних між різними системами компанії для забезпечення якісності та узгодженості даних у всіх системах. Цю компетенцію складно внутрішньо побудувати багатьом компаніям, особливо якщо вони не займаються розробкою програмного забезпечення.

Тож тепер вони можуть завершити проєкт медичною мережею набагато швидше. Взагалі, їх компанія передбачила управління даними у кожному майбутньому проєкті. Та щоб не будувати цю особливу компетенцію внутрішньо, вони стали партнером Modex Analytics.

– Яке рішення запропонував Modex Analytics?

– Ми побудували boundary connectors, які отримують та віддають потоки типізованих даних. Це інтерфейс програмування для файлів даних, які виробляються цим клієнтом із внутрішніх систем (CRM, попередні існуючи системи, поточна транзакційна система).

Ми розробили лінії передачі даних (data pipeline), які належним чином вводяться, перевіряються та обробляються. Це для того, щоб фінальна система отримала чисті та об'єктивні дані.

Треба було створити 3 канали перетворення даних.

Перший канал даних – це ідентифікації пацієнтів, які дозволяють пацієнтам та іншим учасникам мережі завантажувати додаток, аутентифікуватися та почати використовувати систему.

Другий канал даних – це регулярні результати лабораторних досліджень. Це дозволяє медичній мережі щодня вносити нові результати в систему та робити їх доступними для своїх учасників, а також запускати певні алгоритми обслуговування учасників (business rules), такі як потрібні медичні процедури чи призначення лікаря.

Третій тип каналу даних – це дані про діючі сертифіковані ліки, які є менш регулярними та періодично змінюються. Цей канал обробляє ідентифікацію рецептів та відображає дані про рецепт пацієнтові та особі, що надає догляд.

«Цю компетенцію складно внутрішньо побудувати багатьом компаніям»
Засновники Modex Analytics –  Костянтин Григор'єв, Рональд Хайсман, Євген Пенцак

– Чи існували якісь спеціальні регламенти з боку клієнта, яким повинен був відповідати Modex Analytics?

– Так, навіть попри те, що в нас вже були всі належні сертифікати, та ми дотримувалися правил щодо безпеки та захисту даних, був один особливий регламент.

Наш клієнт із США повинен був дотримуватись норм HIPAA, які регулюють інформацію щодо стану здоров'я пацієнта. Тому ми у Modex Analytics підписали спеціальний договір та провели додаткове навчання нашої команди.

Тільки якщо компанія відповідає правилам HIPAA, вона може вважатися відповідною для надання послуг з управління даних для медичних мереж в Сполучених Штатах.

Я б не сказав, що це важко зробити, але компанія повинна мати правильну структуру, знання, налагоджені процеси та організацію для управління таким проєктом. Для Modex Analytics це не було важко.

– Як рішення вплинуло на вашого клієнта?

– Що ж, створена нами інфраструктура з управління даними та навчана команда дозволила нашому клієнту запустити свою систему для свого клієнта без додаткових витрат на створення компетенції з управління даними. Без цих каналів перетворення даних втілення системи для кінцевого споживача було б набагато складніше і займало б набагато більше часу.

Я б сказав, що рішення Modex Analytics допомогло втілити ідеї клієнта у реальність швидше та з більшою цінністю для кінцевого споживача.