19 травня 2020 переглянуто 3119

Тетяна Башмачнікова: «Одна із головних цінностей бізнес-школи – це саме коло спілкування, networking»

Лідерка проєкту AlumniMatching — про створення нового cпільного проєкту на Платформі випускників Alumni kmbs, цілі на майбутнє та завдання на найближчий час

– Проєкт AlumniMatching на Платформі випускників kmbs. Яка його передісторія? Чим би ви хотіли поділитися стосовно нього?

– Мені здається, ідея подібного проєкту була у повітрі від самого початку створення Асоціації випускників. Адже одна із головних цінностей бізнес-школи – це саме коло спілкування, networking. А отже є потреба у більш легкому, простому створенні нових зв'язків серед широкого кола випускників.

– Як би сформулювати задум проекту? Що це по суті? Які він створює  можливості і для кого?

– Якщо коротко, AlumniMatching задуманий як нетворкинговий центр, мета якого – допомагати випускникам знаходити один одного для взаємодії у різних площинах.

Ми об’єднані спільними цінностями, бізнес-культурою, апріорі маємо високу ступінь довіри один до одного. Це є дуже якісним підґрунтям для партнерства.

Зараз ми починаємо із взаємодії у площині роботодавець – управлінець. Адже серед більш ніж 1600 випускників абсолютно точно є власники бізнесів або ТОПи, які шукають собі людей у команди, так само, як управлінці, які шукають для себе нові проєкти. Наша мета – допомогти їм зустрітися.

Але, врешті AlumniMatching має запрацювати на будь-які проєкти, які будуть об’єднувати випускників. Зараз взаємодія випускників відбувається більшою мірою в межах навчальних груп, і певної кількості так би мовити «груп за інтересами». Хотілося б сприяти розширенню кола партнерства.

– А що вас особисто спонукало до створення такого проєкту?

– Допоміг карантин (сміється). Насправді, збіглося кілька чинників одночасно. AlumniMatching має хорошу місію і одночасно цікавий для мене. Я давно думала  про подібний проєкт для спільноти, оскільки маю професійну змогу його втілити, адже я HR, рекрутер. А тут якраз на kmbs Advisory Board ми обговорювали новий виток розвитку Відкритої платформи для випускників, і стало очевидно, що подібний проєкт дуже потрібний, і може її підсилити. Одночасно карантин сповільнив чимало робочих процесів, чим звільнилось трохи часового ресурсу.

– А як виглядає процес для власника / роботодавця? Яке повідомлення чи який запит він має сформулювати?

– Я думаю, що остаточний запит ми будемо формулювати разом. На мою думку, саме у цьому є цінність – зробити з бізнесової потреби, формального опису вакансії живий меседж, який націлений знайти відгук саме у необхідної аудиторії. Для цього ми коротко зануримося у бізнес, у те, які задачі бізнесу вирішує роль, яка саме задача стоїть на сьогодні, на завтра, які навички є ключовими, людина з якими саме особистісними характеристиками найбільше підійде на посаду і, з іншого боку, в чому полягає ціннісна пропозиція запропонованої ролі для кандидата і чому вона потенційно може його зацікавити. Так в процесі розмови створюється жива картинка і далі вона вже оформлюється у повідомлення для спільноти.

Тетяна Башмачнікова: «Кращий спосіб створити довіру до проєкту – це крок за кроком його реалізовувати, збирати зворотній зв'язок та розказувати про результати спільноті»

– А як щодо управлінця, який шукає для себе проєкт?

– Тут процес дуже схожий. Під час розмови створюється живий портрет кандидата, summary його особистісних та професійних якостей, компетенцій, досвіду, успішно реалізованих завдань, поточних цілей і побажань щодо нового проєкту, тощо. Щоб читачу зразу було зрозуміло хто саме і що саме для себе шукає й, він, відповідно, міг «приміряти» таку людину в свою команду. Такі речі далеко не завжди можна «зчитати» з сухого стандартного опису досвіду і списку компетенцій кандидата.

Далі, коли є зацікавленість іншої сторони, відбувається знайомство.

– Тобто, по суті це про певну додану цінність з вашого боку. Ми кажемо, що запит з боку роботодавця чи власника, або скажімо, резюме співробітника, це щось закодоване, не таке просте. А для комунікації варто розкодувати «А що за цим резюме? Яка людина стоїть? Яка в неї потреба? Яка енергія?», тобто вийти за межі якогось такого формального документу.

– Абсолютно. Теоретично,  може спрацювати і просто вакансія, і просто резюме. Але, з мого досвіду, таргетована, чітка комунікація краще та швидше спрацьовує на ціль. Адже мета в решті решт не зібрати і обробити велику кількість відгуків, а знайти саме необхідну частину «пазлу», коли і цілі і особистості гравців збігаються й утворюється синергія. До речі, назва проекту – AlumniMatching не випадкова і вона саме про це.

– Запити, про які ми говоримо, є і зараз. Зазвичай вони комунікуються у каналах спілкування через певних людей зі школи чи спільноти. Частіше за все, афішується потреба, без розкриття особи, що звернулася. І якщо з'являється зацікавлення, тоді вже відбувається пряма комунікація. Наскільки відмінним від цієї практики є ваш проєкт? Чи буде це відбуватися більш відкрито?

– Мені здається це має залежати від бажання того, хто звертається. Ситуації бувають різні. Часто важливо і можливо зразу надати всю інформацію, але інколи це може бути небажаним на першому етапі, або взагалі, важливо зберігати конфіденційність певний час. І в цьому також, як на мене, є додана цінність проєкту –  дотримати  саме ту ступінь конфіденційності під час комунікації на широкий загал, яка необхідна стороні. Для мене як для рекрутера це звичайний робочий момент, ми часто з цим працюємо.

– Тобто в будь-якому разі ми говоримо про таку екологічну взаємодію?

– Так. Це дуже важливо.

– Якщо говорити про технічні аспекти. Що саме має зробити людина, яка хоче знайти собі працівника або проєкт? Звернутися до вас? Звернутися на Платформу?

– Найпростіше – це звернутися через Спільний проєкт на Платформі. Там є спеціальна форма для запиту, де можна залишити свої контакти і коротко описати потребу. Далі – домовляємося про розмову. Але також можна звернутися безпосередньо до мене. 0504468366 –  телефон, всі мессенжери, або через Facebook, LinkedIn.

Тетяна Башмачнікова: «Цей проєкт – це живе поле, яке однозначно буде розвиватися і змінюватись. Зараз є кілька гіпотез щодо його потенційної користі для випускників. Але життя покаже, що саме знайде відгук, що не спрацює, також обов’язково з’являться нові

– По суті це буде простий підхід до взаємодії і, якщо буде довіра, то зробити це буде нескладно. А якими кроками планується підсилювати цю довіру потенційних учасників?

– Я думаю, що кращий спосіб створити довіру до проєкту – це крок за кроком його реалізовувати, збирати зворотній зв'язок, розповідати про результати спільноті. Цей проєкт – це живе поле, яке однозначно буде розвиватися і змінюватись. Зараз є кілька гіпотез щодо його потенційної користі для випускників. Але життя покаже, що саме знайде відгук, що не спрацює, також обов’язково з’являться нові запити.

Насправді, вже зараз існує безліч ініціатив, які втілені в життя спільними зусиллями випускників. Наша мета – сприяти тому, щоб їх ставало більше, і таким чином підсилювати цінність всієї спільноти.

– А коли варто очікувати якоїсь події – маркера, що проєкт почав працювати? Чи він вже працює?

 Зараз іде підготовчий етап, але одночасно є кілька потенційних реальних запитів, з якими теж паралельно починаємо працювати. Отже можна сказати, що проєкт вже запустився.

– Ми раніше говорили про відносно відкриті кордони проєкту AlumniMatching. Тобто він може бути не тільки про рекрутмент, але також сприяти будь-яким проєктам, де є потреба у нетворкінгу? Про різні спільні ініціативи?

 Так, 100%. По суті він про те, щоб нас об’єднувати, допомагати спілкуватися та відкриватися один одному.

Візьмемо до прикладу проєкт kmbs Advisory Board. Часто бувають запити від випускників, коли потрібні експерти з якоїсь конкретної галузі. Отже, тут корисною може бути інформація, до кого потенційно можна звернутися. Для випускника, який звернувся із запитом на Advisory Board – це буде більш потужна відповідь на його проблему, для інших – можливість виступити експертами, поспілкуватися з колегами. Звісно, якщо є таке бажання. Але, з досвіду, випускники радо використовують таку можливість, охоче діляться експертизою.

А взагалі, якщо говорити про візію AlimniMatching, я б бачила його нетворкінговим центром, здатним ефективно допомагати випускникам з будь-якими запитами щодо пошуку партнерів для взаємодії. Хочеться побудувати систему та зв’язки саме таким чином. Поки працюємо над пошуком шляхів, як це втілити.

Очевидно, згодом також має з’явитися якесь технологічне рішення. Але, як на мене, первинною є можливість протестувати реальну потребу, щоб вже запрацювала так звана бета-версія. Як кажуть програмісти, кращий код той, що ще не написаний.

Тетяна Башмачнікова: «Кращий спосіб створити довіру до проєкту – це крок за кроком його реалізовувати, збирати зворотній зв'язок та розказувати про результати спільноті»

– А якщо серед спільноти випускників знайшовся б хтось, хто хотів би долучитися до цієї команди,  кого б ви хотіли бачити біля себе? З ким би хотіли взаємодіяти?

– Будь-кого, кому цей проєкт може бути цікавим і хто готовий вкластися в його реалізацію. Ми ж про нетворкінг, то чим більше нас, то краще (сміється). До речі, нас зараз у команді вже двоє – разом зі мною Яна Романенко з Agro MBA1.

– Тобто потрібна лише така жива зацікавленість і енергія? Чи необхідні також якісь точкові компетенції? Що це могло б бути?

– Мені здається ейчарівські компетенції, рекрутингові точно сюди вкладаються. Але за великим рахунком є  люди, які є нетворкінговими центрами за своєю природою. Відповідно, якщо хтось з таких людей долучиться, це апріорі підсилить проєкт, тому що одразу утвориться дуже багато додаткових зв'язків.

– Якщо ще раз повернутися до кордонів ініціатив спільноти. Насправді вони умовні, і, наприклад, між Advisory Board та Спільним проєктом менторів дуже багато чого «перетікає». Частина людей може себе проявити і там, і там. Мені здається з AlumniMatching така ж історія. Як думаєте?

– Так, у кожного проєкту є свій фокус. Advisory Board допомагає випускникам і не тільки вирішити складні бізнес-задачі, Спільний проєкт менторів і коучів  це про супровід і особистісний ріст, AlumniMatching – про те, щоб випускникам було легше знаходити один одного для спільних проєктів. Але по суті всі вони про взаємодію. У цьому сила спільноти. І чим більше перетинів, тим сильнішим є кожен з нас і ми всі разом.

– І насамкінець, чи є щось, з чим би ви хотіли звернутися до випускників?

– Запрошую за можливістю моніторити активність спільноти, брати участь у заходах, відкриватися новим проєктам. А ще, звернути увагу на можливості, які надає кожному з нас Відкрита платформа випускників kmbs. На жаль не всі про неї знають. Адже приєднатися дуже легко і просто.


Інтерв'ював Олександр Зеленюк

Тетяна Башмачнікова: «Кращий спосіб створити довіру до проєкту – це крок за кроком його реалізовувати, збирати зворотній зв'язок та розказувати про результати спільноті»