Atlassian інструменти: використання поза IT-бізнесом
Хто і як може застосувати продукти Atlassian

У компанії Atlassian – величезне сімейство продуктів, але сьогодні ми, як офіційні партнери Atlassian, пропонуємо сконцентруватися на основних: Jira Core, Service Desk, Confluence і Jira Software.
Що це таке, а також про які їхні особливості потрібно знати, розповів Mind Head of Atlassian business at Triangu, резидент відкритої платформи інновацій Reactor.ua Євген Роговець.
Зв'язка продуктів Jira Software – Jira Service Desk – Confluence це ідеальний варіант для організації процесів будь-якого бізнесу. Це рішення допоможе автоматизувати процеси бізнесу, позбавить від великої кількості ручної роботи і зменшить вплив людського фактора. Функціональні можливості системи підходять для будь-якого відділу компанії, як-от проектний відділ, HR, безпека або класичний для таких продуктів IT і Support.
Важливі відмінні риси продуктів Atlassian:
Варіанти розгортання
Є Cloud, Server, DataCenter версії продуктів. У кожної з них є свої особливості. Наприклад, банкам або держструктурам необхідно відповідно до закону зберігати всі дані на території країни, тому необхідно використовувати Server або DataCenter версію. А хтось може дозволити собі не турбуватися про власні потужності та скористатися швидкістю розвитку хмарної версії.
Низький поріг входу
Коли ви впроваджуєте інструмент у команду або компанію, важливо, щоб ним користувалися. Напевно, у всіх були ситуації, коли купувалося ПО, але співробітники просто ігнорували його, тому що розбиратися було складніше, ніж працювати так, як раніше. У випадку з Atlassian такого зазвичай не відбувається, тому що кожен користувач бачить поліпшення для себе. Всього кілька годин – і кожен може робити все, що повинен. Крім того, Atlassian надає велику кількість тренінгів через партнерів для навчання користувачів і адміністраторів системи.
Гнучкість
Той факт, що функціонал системи підходить як для IT-компаній, так і для виробництва або державних установ, говорить сам за себе. Всі настройки, які є в JIra, при належному розумінні інструменту і, що більш важливо, процесів і методологій, можуть бути кастомізовані практично під будь-які завдання. Розробка, промисловість, агрохолдинг, банк, логістичні компанії – все це наші клієнти, які використовують інструменти Atlassian для роботи.
Модульність
У продуктів Atlassian є великий вбудований функціонал, він, як ми вже з'ясували, не дорогий, але часто замовнику необхідно більш кастомізовані рішення, ніж доступні з «коробки». Тому існує marketplace, на якому на сьогоднішній момент представлені десятки тисяч плаґінів, які дають додатковий функціонал. Це може бути CMDB, ризик-менеджмент, робота KPI, розширена звітність, структури даних. За допомогою плаґінів можна зробити практично все, і це все в тій же системі, єдиному пульті управління процесами компанії.
Що потрібно пам'ятати при використанні Jira
Використання Jira та Service Desk не є чарівною паличкою. Вам все ще потрібно тверезо підходити до організації роботи, побудови бізнес-процесів і рівня бюрократії в вашому бізнесі. Часто буває, що після початку використання цих інструментів, виявляється, що багато речей можна робити швидше та простіше, що не потрібно витрачати день на підготовку звіту або 2 години щодня на комунікації. Не потрібно кожного разу по крупицях збирати дані й думати над тим, як приступити до виконання завдання або проекту. Але, щоб так не робити, потрібно з розумом підійти до обраної методології та використання інструментів.
Можливості налаштувань корелюються з експертизою. Це означає, щоб вибудувати складний процес з автоматичним створенням/закриттям завдань, копіюванням коментарів та іншими інструментами автоматизації, вам необхідно досить глибоко самому розібратися в інструментах, плаґинах, підходах і, напевно, головне – Best practices організації того чи іншого процесу. І на цьому етапі можна залучити консалтинг-партнерів, щоб швидко впровадити й налаштувати продукти або ж провести аналіз наявних продуктів і процесів.
Звітність
Звітність в Jira – окрема тема. Однак, якщо спробувати коротко пояснити різницю збору й подання звітності в компанії до і після Jira, це звучатиме приблизно так: «Уявіть, що вам потрібно їздити на машині раз на тиждень, але цю машину необхідно збирати кожного разу по частинах».
Кожен раз ви йдете у відділ, який займається двигунами, і він вам віддає двигун, але не весь, тому що циліндри роблять в іншому місці. Ви просите дістати вам циліндри, а поки йдете за шасі. Там вас теж чекає сюрприз: все начебто є, але ось коліс немає, а коли знаходите колеса, то вони без покришок. І ось ви пробігали весь день, начебто вже зібрали машину, але вам дали не ті ключі, а кермо взагалі ні до чого не прикріплено. І в результаті ви не можете поїхати до керівництва, щоб показати їм авто. Ви робите фотографії машини й розповідаєте, яка вона гарна.
Розумієте, про що тут йдеться? Звітність не відповідає дійсності, а її збір – каторга. Так ось Jira – вже побудований завод з формування звітності. Ви задаєте параметри відповідно до того, який звіт вам потрібен, і отримуєте його тут же, за останніми актуальними даними в системі.
На завершення
У наступних темах ми плануємо розповісти про методології, бізнес-аналіз та управлінні проектами в Atlassian стеку для різних бізнесів, про типові варіанти процесів і налаштувань для різних індустрій, які можна використовувати, а також надати докладні описи наших кейсів.
Компанії Atlassian у 2020-му буде 18 років, за цей час вона випустила у використання безліч продуктів. Сьогодні найпопулярнішими з них є Jira Softwawe, Jira Service Desk, Confluence, Bitbucket, Trello тощо.
Ці продукти допомагають компаніям і командам організувати свою роботу. Можна налаштувати роботу над проектами, організувати службу підтримки, вести проектну та й будь-яку іншу документацію, працювати з кодом.
Решту продуктів Atlassian, як правило, виконують допоміжну функцію для основної мети – організації процесу роботи компаній будь-яких масштабів. Наприклад, продуктами компанії користуються Nasa, Boing, Airbnb, Domino`s, The Telegraph і ще 350 000 компаній в усьому світі.
REACTOR.UA – відкрита платформа інновацій, що пропонує інфраструктуру та інструменти для успішної роботи з інноваціями.
Резиденти платформи – компанії, відкриті до інновацій, акселератори, інкубатори, інноваційні хаби, лабораторії, продуктові технологічні команди.
Ставши резидентом платформи REACTOR.UA, ви зможете:
- працювати з кращими світовими технологічними рішеннями і стартап-командами, здатними реалізувати будь-які інноваційні ідеї;
- шукати рішення своїх інноваційних викликів, використовуючи менторську підтримку резидентів – агентів інновацій;
- спільно з резидентами проводити відкритий пошук інноваційних ідей;
- бути в курсі провідних інноваційних практик і світових трендів;
- тестувати ідеї просто, швидко і з мінімальними витратами;
- увійти до списку інноваційних компаній України, взявши участь у Innovation Index.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].