Discuss Discuss
Інноваційність у навчанні: як її застососувати девелоперам
Pekлama

Інноваційність у навчанні: як її застососувати девелоперам

І як навчитися працювати з новими технологіями

Інноваційність у навчанні: як її застососувати девелоперам

Що? Де? Навіщо? – на ці запитання зазвичай дають відповідь освітні організації. Проте не завжди студенти після отримання диплому розуміють, як втілити на практиці те, чого вони навчились. І тут на допомогу можуть прийти інноваційні методи та технології. Школа управління будівельними проєктами PRO PM – один з таких освітніх партнерських проєктів, який народився чотири роки тому.

Три кити, які є фундаментом школи: сучасні та передові IT-технології, будівельна специфіка та інноваційність навчання.

З першими двома китами зрозуміло, адже сучасні та передові IT-технології – ключова компетенція компанії – співзасновника школи LEO Consulting, а будівництво – сфера діяльності групи компанії 7СІ Group, які також є співзасновниками школи. 

Чому інноваційність – це так важливо та в чому вона полягає?

Інноваційність – це про поліпшення, застосування нових технологій і того, чого раніше не було.

Ми даємо чітку відповідь (з процесами та інструментами) на запитання «Як управляти будівельним проєктом?».  Я знаю, що в більшості навчальних закладів студентів не запитують: «Яка тобі потрібна допомога?». А ми це робимо! Наші KPI – це не тестування засвоєного матеріалу, а зміни, які відбуваються в компаніях, у звичній поведінці та підходах студентів. Саме тому 60% нових учасників  приходять за рекомендацією від випускників, оскільки бачать ті зміни, які відбулися з колегами та компаніями після навчання.

Перша інноваційність. Практична прив’язка навчання до процесів, які відбуваються в реальному проєкті

«Прийди на роботу і забудь все те, чому тебе навчили раніше» – сумний стереотип. Наші програми – це повна відповідність реальному життю та потребам бізнеса. Для прикладу, наша програма «Керівник будівельних проєктів» з першого і до останнього модулю відтворює те, що насправді робить керівник проєктів на тому чи іншому етапі життєвого циклу будівельного проєкту.

Після навчання в школі PRO PM наш випускник знає, як насправді мають працювати процеси та бізнес відповідно до його ролі згідно з актуальною ситуацією. Інноваційність полягає в тому, що знання, які ми даємо на програмах, відповідають очікуванням замовника і одразу можуть бути практично застосовані. Наш підхід – домашні завдання і робота над власним проєктом, що дає змогу  одразу з перших днів застосовувати знання та навички в роботі.  Наприклад, зробити як домашнє завдання графік будівельного проєкту з будівництва бізнес- центру, представити його замовнику й отримати  контракт – реальний кейс одного з випускників.

Компанії, які навчають у нас своїх співробітників, оперують різними ролями в проєкті – сайт-менеджер, керівник, адміністратор проєктів тощо, але більшість із них (в особі HR або топів) не до кінця розуміють, що це за ролі, у чому їхній функціонал і зони відповідальності, не можуть сформулювати до них вимоги.

Тож діяльність нашої школи прямо впливає на те, яким насправді має бути керівник або адміністратор проєкту на ринку. Ми без перебільшення встановлюємо стандарти цих професій, знаючи як це працює на Заході та беручи до уваги українські реалії.

Друга інноваційність. Сильна та сучасна ІТ-складова

Будь-яка сучасна компанія повинна стати ІТ-компанією, тому що завдяки ІТ відбувається миттєвий обмін інформацію і з’являється можливість ухвалення рішень на підставі даних, а не емоцій.

Тому під час навчання в школі ми занурюємо учасника в ІТ-середовище, у якому в реальному світі працюють успішні компанії і, зокрема, будівельні. Під час навчання в учасників формується правильна звичка щодо корпоративної культура комунікації, роботи з документами, зі звітністю, з графіками, з’являється кореневе розуміння, у якому середовищі варто працювати, щоб бути успішною будівельною компанією та ефективно управляти проєктом.

Будівельна галузь – консервативна. Для прикладу, в ІТ та банківській сфері не можна бути консерватором. Чому? Тому що велика конкуренція та постійний прогрес технологій – що було актуально п'ять років, зараз вже застаріло, тож потрібно постійно розвиватись. Тому всі спеціалісти, які працюють у цих сферах знають, що зміни – це життя. А в будівництві не так, тут всі процеси більш-менш сталі, конкуренція несмертельна.

Третя інноваційність. Рух через культуру

Яка зараз динаміка на ринку? З одного боку покупець «культурно» виріс і почав висувати вимоги до якості, термінів, і відповідності вартості якості і термінам. З іншого – у девелоперів та будівельних компаній падає рентабельність. Якщо раніше вона була 100% на м кв, то зараз може бути і 20%, а є і такі об’єкти, які пост фактум можуть бути збитковими.

Компанії починають думати та шукати шляхи розвитку. А таких шляхів є чотири: поліпшувати процеси (оргструктура, інструкції тощо), впроваджувати інструменти, створювати круту команду, створювати у своїй компанії сильну корпоративну культури.

Як правило, компанії рухаються поетапно і культуру залишають на останок, хоча саме з неї треба починати. Переважно всі починають вкладатися у процеси, вибудовувати організаційну структуру тощо, але потім розуміють, що самі по собі вони не працюють, потрібно щось ще. Тоді переходять до інструментів, адже реалізація масштабних проєктів потребує потужних та надійних інструментів, зокрема ІТ-інструментів.

Коли процеси налаштовані, інструменти впроваджені, виникає потреба в професійній команді, яка не може працювати без належної корпоративної культури. Тож наша задача в тому, що ми змінюємо культурний код тих людей, які навчаються в нас у школі. Щоб у них виникало бажання управляти та створювати корпоративну культуру у своїх компаніях та командах.

Четверта інноваційність або вироблення ендорфінів

Переведення ендорфінів від навчання в правильне русло. Наш нетворкінг та вечірні неформальні посиденьки (боулінг мафія, бізнес-ігри, розбір фільмів, фестивалі тощо) ламають шаблонне уявлення щодо навчання. Під час останнього в учасників виділяється багато ендорфінів, як за часів першого студентства.

Коли відкорковується накопичення застояної енергії, людина починає вбирати в себе нові емоції, тенденції, вона починає змінюватись. Навчання без емоційної складової важке та сухе. І наше завдання за 3–4 місяці з групи незнайомців зробити команду, яка готова рухатися далі, підтримувати одне одного, впливати та допомагати. Ми викликаємо емоції в людей тим, що ми про них піклуємося, переймаємося за їхні досягнення, нам небайдуже, що у них відбувається в проєкті, на роботі, у житті. Ми формуємо справжню професійну спільноту і стаємо партнерами та друзями на роки.

Всі такі маленькі поліпшення, мінімальні вкраплення цілісно роблять нас інноваційними та унікальними.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті