10 грудня 2019 переглянуто 3818

Web Summit: 5 причин відвідати захід

Автор: Микола Демченко, співзасновник ЮК «Правое Дело» (Дніпро)

Фото: websummit.com 

Технологічну конференцію Web Summit 2019, що відбулась у Лісабоні (Португалія) у листопаді, відвідали понад 70 000 осіб зі 160 країн світу та понад 1200 інвесторів.

Основними «родзинками» щорічного заходу було спілкування та налагодження ділових контактів з першими особами глобальних компаній, різноманітних стартапів та з інвесторами.

Оскільки мені цього року вдалося потрапити на Саміт і отримати власні враження від нього – розповім, чим він цікавий.

Отже, до вашої уваги 5 причин відвідати наступний Web Summit 2020.

1. Побачити «найкращу технологічну конференцію в світі»*.

Саме так написав про неї журнал Форбс. Захід дійсно технологічний у всьому – до маленьких дрібниць. Відвідувачі можуть завантажити спеціальний додаток з усіма учасниками та спікерами, розкладом виступів, а їх до речі цього року було понад 1200. Додаток допомагає контактувати з будь-яким учасником – чи то глава глобальної компанії, чи невеличкого стартапу. Будь-кому з них можна написати онлайн повідомлення. Після завершення заходу всі контакти зберігаються і всіма опціями додатку можна користуватись.

Web Summit 2020: 5 причин відвідати захід
Скріншот – додаток Web Summit

Події підпорядковано й усе місто. Реєстрацію на подію можна пройти одразу в аеропорту, а тематичні борди, інформаційні табло на станціях метро та інших зупинках громадського транспорту допоможуть не заблукати. 

До слова, реєстрація в аеропорту заощадила кілька годин часу, які б довелося витратити для проведення цієї процедури на самому заході.

Після  цієї події вже не знаю як відвідувати наші конференції. Бенчмарк вже завдано і все, що я буду надалі бачити, буду порівнювати з Веб Самітом.

2. Дізнатись про світові тренди розвитку інновацій.

Web Summit – це один з найвідоміших європейських заходів, де за 4 дні можна хоч приблизно уявити та побачити куди рухається світ. Свої стенди виставляють не тільки компанії, а й міста та країни, які прагнуть залучити інноваційні компанії та розробників на свою територію.

Серед міст були представлені: Амстердам, Дубаї, Брюссель, Лісабон тощо. Перелік країн налічували: Саудівська Аравія, Польща, Рур (район у Франції). Росія мала 4 величезні стенди: Московський експоцентр, Бєлгород, Москва та Сколково. Біля десятка європейських інкубаторів презентували своїх резидентів.

Нажаль, Україна цього року не була представлена. Лише окремі наші співвітчизники привезли свої розробки.

Загалом Саміт дозволяє проаналізувати основні світові тренди та порівняти їх з нашим українським контекстом. Крім того, це можливість познайомитись з інноваційними розробками для окремого ринку, на якому ви працюєте.

Наприклад, для своєї ЮК «Праве Діло» я знайшов декілька цікавих ідей й знайомств. Зокрема, розробка від учасників з Огайо – онлайн заповіт, яка може бути затребуваною й у нас. Відповідаєш на стандартні питання системи, записуєш на відео своє звернення до близьких людей, через цифрову ідентифікацію підписуєш все це. Тобі відправляють картку з QR-кодом, яку ти залишаєш довіреній особі. Коли ж настає день смерті ця людина зв'язується з сервісом та отримує твій заповіт.

3. Люди та нові знайомства.

Нетворкінг – це одна з основних цінностей заходу. Під час вітального слова-відкриття на центральній сцені, де присутні одночасно біля 30 000 людей, засновник Саміту запропонував кожному познайомитись з людьми поряд. Поки відбувалося таке імпровізоване спілкування зал наповнився неймовірним гомоном. І це був дуже корисний досвід для всіх присутніх. Одразу відчуваєш себе частиною чогось масштабного. На додачу, отримуєш купу корисних контактів.

Також це можливість поспілкуватись з випускниками kmbs, які також взяли участь у заході. Зв'язок з ними можна було налагодити через додаток. Достатньо було ввести у пошук kmbs.

Окрема «опція» Веб Самміту – можливість поспілкуватись з першими особами глобальних світових компаній, видатними людьми. Наприклад, СЕО Tommy Hilfiger, власноруч допомагав відвідувачам зробити лазерні набивки на джинси – технологія, яку презентувала компанія під час заходу.

Спілкування відбувалось, як вдень – на стендах  і майданчиках Саміту, так і вночі – на неформальних «найт-самітах» по всьому місту. Останні виявилися дуже корисними для налагодження корисних контактів, адже неформальна атмосфера сприяє більш вільному спілкуванню.


Своїми враженнями від Саміту поділилась (MBA(l)-7), ідейний лідер проєкту оренди бізнес-компетенцій GMG, співзасновниця соціальної ініцативи Starenki Ірина Бараненко, яка відвідала захід два роки тому.

Web Summit 2020: 5 причин відвідати захід
Ірина Бараненко, співзасновниця соціальної ініцативи Starenki

Перед поїздкою на Web Summit я не ставила собі за мету отримати якийсь конкретний, комерційний результат, а хотіла швидше вирватися зі звичного контексту, «помацати» сучасні тренди, надихнутися. Ірина Бараненко: «Out of the box» мені там був забезпечений. На додачу до запланованого натхнення я отримала кілька дуже практичних інсайтів:

  • майбутнє за організаціями з гнучкими структурами, про безстрокові трудові контракти пора забути;
  • переконання можуть виростити або вбити компанію;
  • поки ми всі трохи боялися AI (Штучного інтелекту) в бізнесі, він міцно увійшов у наше життя.

Саміт пропонує безліч можливостей для встановлення корисних контактів. Всі вони доступні до початку заходу через спеціальний додаток. Зараз я б приділила більше часу попередній підготовці – заздалегідь домовлялась би про зустрічі з потрібними людьми.

Не варто навіть намагатися охопити весь Саміт: це неможливо фізично. Цікаві заходи проводяться одночасно в різних павільйонах, і відсутність фокусу перетворює подію на суцільну біганину. Так, за перший день я «набігала» понад 20 км – на третину виступів запізнилася,і «не впіймала»  головну думку, а ще на третині виступів не знайшла вільних місць. Дуже рекомендую вибрати одну конкретну локацію для кожного дня, і не витрачати дорогоцінний час на постійні переміщення.


4. Пітчинг стартапів та пошук інвесторів.

Зручний розподіл учасників на окремі категорії дозволяє визначити найбільш пріоритетні для відвідування зони та заходи.

Таких категорій цього року було п'ять.  Дві з них змінювалися щоденно – стратапи, бізнес, що шукає наступний раунд інвестицій. Відтак, протягом 4 днів можна було спілкуватись із новими людьми.

Три інші, мали постійні локації на весь час проведення Саміту – це бізнес, що планує розширюватись, глобальні компанії, країни та міста, а також – інвестори.

Кожна з категорій учасників об'єднувалась за окремими постійними сферами. Крім того, кожного дня мало не на кожній постійній локації відбувались власні заходи.

Окрема територія була виділена під локації інвесторів, на які вхід був обмежений. Натомість їх представники вільно пересувались залами і запрошували на свої стенди представників бізнесу чи стартапів, які їх зацікавили.

Крім того, підхід до процесу затвердження рішення про вкладання коштів значно спростився. Так, якщо раніше такі рішення затверджувались колегіально, то наразі більшість інвесткомпаній через своїх представників могли одразу пропонувати конкретні умови до співпраці. Звичайно, частіше це  можуть бути мікроінвестиційні проєкти, але для багатьох стартапів це значно спрощує доступ до інвестицій.

Додатковим плюсом було розміщення фудкортів всією територією, де також на великих екранах тривали трансляції окремих виступів. Отже, це був майже безперервний потік інформації, що надходила звідусіль – з додатку на смартфоні, з головної сцени, з окремих локацій тощо.


Про досвід участі стратапу у Саміті розповіла засновник і головний виконавчий директор hallway.pro – онлайн сервісу з пошуку архітектора/дизайнера для проєктів будь-якої складності, випускниця PMBA-16, KMBS Ольга Тадай.

Web Summit 2020: 5 причин відвідати захід
Ольга Тадай, засновник і головний виконавчий директор hallway.pro

Поїхати на WebSammit досить просто. Жінки могли купити квитки за програмою Woman in Tech – 2 квитки за 85 євро. У цю вартість ще входила і консультація ментора.

Але для стартапів були інші програми.

Вони поділялися на 3 категорії – Alfa, Betta, Growth. До якої категорію віднесуть стартап визначається після співбесіди з організаторами Саміту, які  відповідають за відповідну комунікацію. Категорія залежить від того, на якій стадії знаходиться проєкт.

Оскільки наш сервіс з пошуку архітекторів/дизайнерів тільки почав свою роботу, то ми потрапили у категорію Alfa. В пакет вартістю 950 євро входила можливість презентувати в певний день на стенді Alfa свій проєкт і 3 вхідних квитки.

Стенд – це такий собі стіл завдовжки 1,5 метра, на якому ти ставиш свій комп'ютер, а над тобою висить стандартизована вивіска з назвою твого стартапа.

Але і цього цілком достатньо, щоб весь день провести в переговорах, розмовах і презентаціях.
У нас була мета – побути серед прекрасних людей, які створюють майбутнє, послухати цікавих спікерів і показати свій проєкт – почути відгуки про нього, Крім того, подивитися, що пропонують акселеративні програми.

Інвесторів і партнерів ми не шукали. Тому можна сказати, що поставлені цілі були досягнуті. Чи їхати в наступному році? Скоріше так, але вже в іншій «ваговій категорії».

Перед поїздкою я почула одну мудру пораду, що на Веб Саміті соромно бути скромним. Це означає, що треба не боятися знайомитися, призначати заздалегідь зустрічі, для чого можна скористатись зручним додатком.

Загалом на Саміті нас здивували і порадували розмови про етичність цього нового майбутнього, опитування про те, чи готові ми, щоб наші дані ставали продуктом угоди чи ні.

Моя порада, починайте готуватися до саміту якомога раніше: з ким ви хочете зустрітися, що хочете від цієї людини або компанії. Іноді, щоб бути почутим, треба «постукати» декілька разів. Не забувайте написати тим, хто з вами зустрівся і немає після саміту. Якщо шукаєте інвестиції, одного стенду недостатньо, потрібно більш активну участь, благо саміт пропонуємо масу таких можливостей. Наступного разу я була б більш активної і до, і після, і під час заходу.

Ну і, звичайно, взувайте зручне взуття))


5. Закохатись у Лісабон.

Web Summit відкриває додаткові можливості і для міста, адже на ці дні значно збільшується потік гостей. Зазвичай учасники та гості Саміту залишаються у місті ще на кілька днів. Так, місто отримує додатковий прибуток від туристів – відвідувачів пам'яток, ресторанів, кав'ярень, а також готелів, апартаментів чи хостелів.

Web Summit 2020: 5 причин відвідати захід
Фото: Микола Демченко

Навіть звичайна прогулянка вулицями старого міста дозволить скласти власне враження, а також – зробити фото для інстаграму ;)

Додає позитивних вражень й дуже привітне ставлення містян до гостей. Майже всі з ким нам довелось спілкуватись добре володіли англійською і одразу йшли на контакт.


Ольга Семчук, CEO програми лояльності Fishka, розповіла про свій досвід поїздки на Саміт.

Web Summit 2020: 5 причин відвідати захід

Ольга Семчук, CEO програми лояльності Fishka

Це був мій перший Web Summit. Захід мене вразив своєю масштабністю.

Дуже приємно було зустріти українців у всіх категоріях, які були представлені на Саміті.

Такі події – це унікальна можливість стежити за останніми тенденціями в галузі ІТ та наблизитися до світу технологічних проривів.

Це платформа для обміну досвідом та стимул розвиватись. Адже саме на таких заходах можна дізнатись про нові кейси, продукти та проєкти, на які потрібно рівнятись, щоб бути конкурентними на ринку.

Для ефективного використання часу на конференції, рекомендую заздалегідь скачати мобільний додаток Web Summit. В аплікації можна створити свій персональний графік або скористатись рекомендаціями, які формуються на основі ваших вподобань за напрямками. Вам залишиться лише слідкувати за сповіщеннями, щоб не пропустити найкращих спікерів.

Якщо ви приїхали на конференцію самі – не проблема. Ви легко знайдете друзів чи колег, така опція є у мобільному додатку (через Facebook чи телефонну книгу).

Конференція дала мені зрозуміти, що потрібно залучати кращі практики і не боятись аутсорсу або підтримати цікаві стартапи. Це дешевше, швидше, якісніше.

Крім того, ви розвиваєтесь разом з компанією, з якою співпрацюєте, дізнаючись про основні тренди на ринку та отримуєте експертну думку стосовно впровадження тих чи інших рішень.

В першу чергу я б рекомендувала приїхати сюди прекрасній половині людства. Web Summit  дає зрозуміти, що жінки потрібні в ІТ, в менеджменті. До речі, для жінок є можливість у січні-лютому придбати 2 квитка за ціною 90 євро, при стандартній вартості близько 900 євро.

Але на справді, я б рекомендувала мінімум один раз відвідати цей захід усім. А тим, хто прагне змінювати себе та свою компанію – відвідувати його щорічно. Думаю, що буде багато повторюваного, можливо й зайвого, але можна систематизувати інформацію і відчути основні тренди. Для себе я виділила:
  • Data is the new oil
  • AI & Machine Learning needs Big, Always on Data
  • Apps is critical part of ecosystem
  • MARKETING=GROWTH
  • You are what you love

Крім того, раджу використовувати максимально нетворкінг, який дає конференція – відвідайте не лише Web Summit, але й Night Summit, сходіть на зустріч українців в кафе за келихом вина.

Якщо ви не живете поряд з конференцією, користуйтесь метро. Не зважаючи, що таксі досить дешеве, ранкових заторів уникнути на авто не можливо.

Про Лісабон: у будь-якому із ресторанів можна скуштувати свіжі морепродукти, а на десерт поласувати тістечком Pastel de Nata в старовинному кафе-кодитерській Pastéis de Belém.

Web Summit 2020: 5 причин відвідати захід

І, звичайно, просто погуляйте Лісабоном, відчуйте його легкість. Також обов'язково відвідайте Мис Рока, тому що не кожного дня можна побувати на краю світу. Адже саме там перед вами відкриється безмежний океан можливостей.


Про вартість та умови участі:

Вартість участі: якщо квитки на Веб Саміт бронювати за півроку, як робили ми, то вартість на двох учасників склала 900 євро. Пізніше і напередодні конференції квитки зросли мало не вдвічі. Отже таку подорож варто планувати заздалегідь.
Крім того, для жінок існують суттєві знижки – можна придбати квитки за 90 євро, якщо також потурбуватись про це завчасно.

За ці гроші можна відвідувати майже всі стенди на території Саміту, примати участь у нічних зустрічах, різноманітних вечірках. Також квиток передбачає можливість користування спеціальним додатком з вбудованим месенджером, про який йдеться вище.

Кожному відвідувачу видається спеціальний браслет та бейдж, які мають бути з Вами весь час проведення заходу. Якщо загубите один з них, то для продовження відвідування потрібно буде сплатити штраф 100 євро. Якщо ж загубите обидва, то доведеться знову сплатити повну вартість квитка.

Вартість проживання у місті: ми бронювали апартаменти за півроку і вони нам коштували 80 євро на добу. Проте, навіть так зазделегідь Booking видавав на дати Саміту завантаженість готелів майже на 70%. Отже, про проживання також варто подбати завчасно.

Як дістатись до Лісабону: найзручніший варіант для тих хто планує виліт з Києва – скористатись прямим рейсом від Wizz Air. Крім того, вже наступної весни прямі перельоти до Лісабону розпочне українська SkyUp. Також інші авіакомпанії пропонують квитки до міста із одною чи двома пересадками. Проте, для того, щоб не переплачувати, квитки варто купувати не пізніше ніж за півроку.

Замість висновків:
З огляду на активність випускників kmbs є ідея наступного року зробити власний стенд на Web Summit 2020. Якщо цікава така пропозиція – готовий до співпраці. Всі пропозиції і ідеї можна лишати у коментарях, а далі будемо зв'язуватись особисто.


*Ті ж самі організатори під різними брендами проводять ще дві конференції – Колізіум в Торонто та Райс у Сінгапурі.

Web Summit 2020: 5 причин відвідати захід
Фото: Ольга Семчук