Яка роль Консультанта. Поради від Юло Вооглайда
За що насправді відповідає та не відповідає консультант та де знаходяться межі його відповідальності
Фото: kmbs.ua
У 2016 році мені пощастило бути присутнім у стінах kmbs на програмі управлінського розвитку із запрошеним спікером. Лектором програми був відомий естонський філософ, мислитель, голова Римського клубу Естонії Юло Вооглайд.
З шестиденної програми я записав багато влучних та практичних думок. Дуже сильно запам’ятав його поради щодо консалтингу та консультантів. Останнім часом багато професійного часу проводжу з консультантами, і дуже важливо в стосунках з ними розуміти очікування один від одного. Оскільки рівень усіх консультантів різний, бачу, як деякі, особливо початківці, беруть на себе зайве.
Пропоную почитати нижче поради Юло та подивитись, за що насправді відповідає та за що не відповідає консультант, та де знаходяться межі його відповідальності.
Текст записано дослівно та перекладено з російської на українську мову.
- Не говорить про тих кого консультує.
- Не досягає успіху. Успіху досягає інший.
- Не приписує собі успіхи клієнта.
- Продає час. Він віддає за це все, що може. Найцінніше, що має.
- Не має права давати поради. «Роби так, а не так».
- Повинен бути на рівні виявити стан справ. Що добре, а що погано. Усвідомити клієнта.
- Не може виявити те, що відсутнє.
- Справа консультанта – що є, а не що повинно бути. (Знайти «що добре», а «що погано», виявити причини).
- Не може вирішувати за клієнта.
- Не може відповідати за те, що виходить у клієнта.
- Робить все залежне щоб виявитися зайвим. Все, щоб клієнт міг відмовитися від нього.
- Не має право поглибити дурість.
- Обов'язок зі сторони клієнта – вчитися. Директор вчиться в першому ряду. Якщо директор не бере участь у навчанні – толку немає.
Цікава думка про роль лідера у консалтингу. У наших реаліях я не раз чув та бачив, як засновники, лідери та ті, хто є носіями візії компанії часто віддають консультантів «на відкуп команди», а потім не розуміють, чому рішення такі слабкі. Чи ще гірше – доєднаються до стратегічних сесій, а не приймають участі у навчанні. Тому, раджу навчатись та працювати разом зі своїми командами у своєму бізнесі, бо це – справа нашого життя.