Три українські компанії створили волонтерський проєкт для допомоги бізнесу
Сервіс називається «Форс-мажор» і полегшує виконання зобов'язань перед контрагентами
Як вести бізнес під час війни – такого досвіду ніхто в Україні донедавна не мав. Проте навіть нові обставини, непевні ситуації і непередбачувані зміни – не привід зупинятися. Це привід подумати і знайти нові рішення. В першу чергу – дати відповідь на запитання, як правильно давати раду форс-мажорам.
Цілком зрозуміло, що через війну багато хто з підприємців в Україні наразі об'єктивно не може у повному обсязі виконувати наявні зобов'язання за укладеними договорами: постачати товар, надавати послуги, здійснювати оплату. Як з цим бути з юридичної точки зору?
І от спеціалісти трьох компаній, заснованих випускниками KMBS (ЮК «Правое дело», Сlarity App i HTTP), сіли, подумали – і презентували бізнесу простий і дієвий з точки зору права інструмент.
Спеціалісти цих команд розробили зрозумілий алгоритм дій, за яким слід діяти за описаних обставин, і створили сервіс «Форс-мажор» для автоматичного складання листа до контрагента, якщо компанія не може виконати зобов’язання за договорами через воєнні обставини. За задумом авторів, сервіс зекономить час на консультації і дозволить швидко вирішити проблему, не приділяючи цьому надто багато часу та уваги.
Крім того, автори готові волонтерити – і відповідати в приват на запитання, які можуть виникнути у користувачів в процесі використання сервісу.
«Наразі це головне, що потрібно для юридичної допомоги бізнесу, – вирішити проблему форс-мажору, – вважає випускник KMBS, співзасновник ЮК «Правое дело» і компанії HTTP Микола Демченко. – Знаю також, що знайомі випускники KMBS планують зробити щось подібне для відшкодування заподіяних війною збитків через ЄСПЛ. Наступним кроком може бути створення сервісу для грамотного пошуку інвестицій, але поки що це не на часі».
За словами Миколи Демченка, сервісом за кілька днів від його створення скористалися до ста підприємців, але їх мало би бути більше. «Про цю можливість поки мало хто знає, тому головне – поширити інформацію, щоб вона стала у пригоді тим, для кого це важливо».