25 квітня 2022 переглянуто 2323

83% українських компаній шукають виходу на зовнішні ринки

З них 60% розглядають можливість масштабування на ринки Європи

 Фото: depositphotos.com

МOZGI Group, співзасновницею і СЕО якої є випускниця kmbs Ірина Горова, провели опитування українського бізнесу щодо його поточного стану і наявних проблем, готовності виходити на нові зовнішні та внутрішні ринки та принципів подальшої роботи. 

В опитуванні взяли участь представники 72 компаній із широкого переліку галузей, а відповіді на запитання давали власники та топ-менеджери бізнесу. 73% компаній працюють на ринку В2В, 51% – виключно на В2В. 

83% українських компаній шукають виходу на зовнішні ринки

Щодо поточного стану роботи компаній,

  • 60% респондентів оцінюють роботу компанії на мінімальному рівні – до 5%,
  • 39% – на низькому, до 10%
  • і лише третина оцінює роботу своєї компанії вище 50%,
  • а 13% – вище 80%.

Звичайно, такий стан справ змушує компанії шукати нових можливостей самозбереження і подальшого розвитку, а тому 78% опитаних шукають можливості виходу на нові внутрішні ринки, з них 80% розглядають нові географії та напрямки, які навіть не потрапляли до поля зору компанії до лютого 2022.

Цікаво, що 77% потребують зміни внутрішньої маркетингової стратегії, тоді як 23% відсотки вважають її й досі актуальною й готові вносити хіба незначні зміни.

83% українських компаній шукають виходу на зовнішні ринки

При цьому, головним напрямом роботи на українському ринку більшість вважає підтримку репутації, а для просування товарів віддають перевагу насамперед онлайн-рекламі, прямим продажам і PR.

Можливість виходу на зовнішні ринки розглядають 83% компаній, причому, третина з них до лютого 2022 року нічого подібного не планували. 60% серед можливих напрямів розширення географії назвали Європу загалом, 19% – конкретно країни Східної Європи, по 10% згадали США та Азію, а ще 5% – регіон MENA (ОАЕ, Єгипет).

При цьому вони вказують на наявність певних труднощів при масштабуванні:

  • 30% – у проведенні якісного аналізу та деталізації цільової аудиторії;
  • 28% – у формуванні пропозиції цінності;
  • 21% – в аналізі та деталізації конкурентів;
  • 15% – у створенні рекламної кампанії;
  • 11% – у розумінні продукту/послуги.

У зв`язку з цим у більшості компаній роблять ставку на вже наявний продукт чи послугу, вже розвинуті компетенції та експертизу. А збирати інформацію планують одночасно з просуванням на новий ринок. Причому, на зовнішніх ринках, як і на внутрішніх, основними інструментами комунікації вважають онлайн-рекламу, прямі продажі і PR, додаючи до них хіба ще роботу з лідерами думок і блогерами.

Ключовими факторами при виборі партнерів у рекламі на зовнішньому більшість вважає надійність та наявність спільних цінностей, 60% нададуть перевагу українським компаніям і лише 6% опитуваних назвали таким фактором ціну.

83% українських компаній шукають виходу на зовнішні ринки
83% українських компаній шукають виходу на зовнішні ринки
83% українських компаній шукають виходу на зовнішні ринки
83% українських компаній шукають виходу на зовнішні ринки
83% українських компаній шукають виходу на зовнішні ринки
83% українських компаній шукають виходу на зовнішні ринки
83% українських компаній шукають виходу на зовнішні ринки
83% українських компаній шукають виходу на зовнішні ринки
83% українських компаній шукають виходу на зовнішні ринки
83% українських компаній шукають виходу на зовнішні ринки
83% українських компаній шукають виходу на зовнішні ринки
83% українських компаній шукають виходу на зовнішні ринки
83% українських компаній шукають виходу на зовнішні ринки
83% українських компаній шукають виходу на зовнішні ринки
83% українських компаній шукають виходу на зовнішні ринки
83% українських компаній шукають виходу на зовнішні ринки
83% українських компаній шукають виходу на зовнішні ринки