Челендж з Reactor Monitor: Як задизайнити сталу міську мобільність і виманити людей із авто?
Подайте свій проєкт та реалізуйте його у найстарішому місті Угорщини

В інноваційному ландшафті міської мобільності кожен учасник має свої пріоритети та проблеми. Міста хочуть запропонувати своїм жителям оптимальні рішення, однак часто їх пропозиціям бракує практичності та зручності. Стартапи мають інноваційні ідеї, які можуть вирішити міські проблеми, але їм часто не вистачає знання міських норм і законів та погляду кінцевого користувача – жителів міста. Плюс існують певні зовнішні чинники, такі як географічні обмеження й чисельність міського населення, які створюють перешкоди для розвитку інновацій міської мобільності.
Міста відіграють вирішальну роль у формуванні та регулюванні потреб своїх мешканців. Однак постає питання: як узгодити інновації з міськими правилами та побажаннями громадян? Саме цим займається програма Європейського Союзу TICER – освітня програма, яка поєднує підприємницьке навчання, co-creation та реальні умови існуючого міста.
TICER Challenge: Революція міської мобільності – Сомбатгей
Ключова індустрія: Mobility.
Опис: Партнером даного етапу програми TICER виступає місто Сомбатгей, що знаходиться на заході Угорщини. Сомбатгей заснований у 45 році н. е. і є найстарішим містом в Угорщині. Сьогодні тут проживають близько 80 тисяч осіб. В останнє десятиліття місто набуває значення важливого економічного центру, і кількість автомобілів у ньому зросла на 30%. У межах програми місто пропонує інноваційним командам вирішити такі завдання:
1. Стала мобільність як альтернатива. Сьогодні небагато містян обирають екологічний транспорт для щоденних поїздок. Відсоток автомобілів у Сомбатгеї – один із найвищих серед міст Угорщини, а загальна частка громадського транспорту становить лише 10%. Як схилити мешканців до використання екологічно чистих видів транспорту – автобусів, велосипедів, скутерів або ходити пішки – замість авто? Очікувані результати для міста: зменшення трафіку, збільшення використання екологічного транспорту, зміцнення здоров’я громадян, підвищення рівня безпеки, зниження інтенсивності теплової плями, краща якість повітря.
2. Дизайн мобільності, орієнтований на попит. Жителі Сомбатгея вважають, що громадським транспортом їхати довше, ніж приватним: більше часу в дорозі плюс очікування на зупинках. Транспортних рішень, які б підвищили суспільне задоволення, в місті сьогодні не існує. Як розбудувати міську мобільності, урахувавши побажання мешканців? Завдання передбачає моніторинг потреб окремих осіб, різних груп містян, інших стейкхолдерів, які використовують транспорт, щоб можна було включити побажання користувачів у процеси прийняття рішень щодо міської мобільності. Очікувані результати для міста: охоплення декількох нішевих потреб (таких як шкільні автобуси, транспорт до торгових центрів, різні типи громадського транспорту тощо), підвищення довіри до альтернативних видів транспорту, комплексне покращення ситуації з міським транспортом (скорочення часу очікування та в дорозі, зменшення заторів, формування громадської думки щодо стійкого транспорту, створення інтелектуальної транспортної екосистеми тощо).
3. Data-driven синергія для мобільності. Для Сомбатгея характерні ранкові та вечірні затори, місто має інші специфічні транспортні проблеми. При цьому йому бракує загальної координації дорожнього руху: встановлено лише декілька датчиків, доступних даних мало, обробляти їх нема кому. Як муніципалітет може використовувати дані – наявні та ще невідомі – щоб прямо чи опосередковано заохочувати державний та економічний сектори покращувати рух транспорту? Місто шукає синергію, яка може мати мультиплікаційний ефект для покращення дорожніх ситуацій. Очікувані результати для міста: покращення дорожньої ситуації та зменшення заторів, трансформація інфраструктури міста в середньостроковій та довгостроковій перспективі, підвищення регіональної конкурентоспроможності через комплексний розвиток транспортної екосистеми.
Основні вимоги до учасників: бути зареєстрованою компанією не більше 3 років, мати реєстрацію в країні ЄС та асоційованих країн Horizon Europe (Україна входить), мати в штаті принаймні двох співробітників, готових присвятити свій час програмі, TRL 2-3.
Дедлайн: 31 серпня 2023 року.
Переваги для команд: навчання і менторство у галузі міської мобільності, співпраця з муніципальною владою та досвід роботи з місцевим законодавством, тестування, пілотування і валідація рішення в реальних умовах, можливість залучення інвестицій, потенційна участь у програмах інших партнерів TICER.
Як взяти участь: На першому етапі організатори лише збирають відомості про команди, які бажають долучитися до програми. Просто повідомте про свою зацікавленість – заповніть просту форму та дайте відповідь буквально на декілька запитань. Після цього організатори надішлють вам на електронну пошту більш докладну анкету, на основі якої прийматимуть рішення про вашу участь у програмі.
Це ще не все!
Mind і платформа відкритих інновацій Reactor.ua збирають найцікавіші челенджі відкритих інновацій, а команда Reactor Monitor допомагає подавати заявку на участь у них.
Більше викликів відкритих інновацій, на які ви можете податись - на платформі Reactor Monitor!