mind
Півцарства за бажання: як платформа Payris монетизує вподобання покупців
Півцарства за бажання: як платформа Payris монетизує вподобання покупців
 
Матеріал у партнерстві з Payris

Півцарства за бажання: як платформа Payris монетизує вподобання покупців

І які у неї плани щодо розвитку в Україні

Этот текст также доступен на русском

За прогнозами Світового центру досліджень реклами (WARC), у 2022 році глобальний рекламний ринок практично відновиться від наслідків пандемії, і його обсяг досягне $ 621 млрд. Ємність ринку цифрової реклами складе близько $ 420 млрд, а його частка перевищить 67%.

Причому, саме коронавірус посприяв міграції рекламодавців в Інтернет. Компанії не готові відмовлятися від просування, навіть під час кризи, але вони хочуть отримувати максимум з вкладень в рекламу. А оскільки онлайн дає великі можливості для виходу на цільову аудиторію покупців і клієнтів, бізнес переорієнтує свої бюджети саме в цифрові канали.

Втім, далеко не завжди витрати на онлайн-рекламу себе виправдовують. Великі охоплення аудиторії, які можна отримати в Facebook або Instagram, не тотожні високій конверсії. Більш того, рекламодавцям стає все складніше достукатися до свого клієнта, оскільки конкуренція за споживача зростає, і утримати його увагу дуже непросто. Навіть прицільний таргетинг втрачає ефективність.

Щоб підвищити дієвість своїх рекламних повідомлень, у бізнесу має бути якийсь інструмент, який дозволить чітко визначати бажання своєї цільової аудиторії і транслювати їй відповідні пропозиції. Таким інструментом є платформа Payris, яка забезпечує комунікацію, заміщаючи безособову рекламу вибудовуванням прямих відносин зі споживачем.

Цей проєкт був представлений на засіданні Клубу інвесторів UVCA – разом з ще п'ятьма відібраними для пітчингів стартапами, які вже відбулися. Все це – бізнеси, які вже отримали початкові інвестиції, мають досвід роботи і плани розвитку, які з нього випливають.

Більше знаєш – більше отримуєш

Про запуск Payris Mind вже писав раніше. У 2020 році платформа пройшла успішне тестування на ринку США і ось, у вересні 2021 року, вона нарешті запустилася в Україні.

Payris дає певні вигоди як споживачам, так і постачальникам товарів і послуг. Найголовніша перевага в тому, що покупці мають можливість монетизувати свої особисті дані, реалізуючи власні потреби і бажання. «Люди щодня діляться безцінною інформацією в соціальних мережах, в магазинах, не отримуючи за це ні копійки. Безоплатно передають свій номер телефону, на який потім постійно приходять розсилки про акції та знижки, розповідають про свої уподобання та інтереси. А Payris пропонує всю цю інформацію перетворити в товар, який споживач може продати зацікавленому бізнесу», – пояснює CEO Payris Олександр Глотов.

Бізнес, зі свого боку, за допомогою Payris отримує кваліфіковані «теплі» ліди, які локалізовані і конкретизовані до необхідного рівня.

Як це виглядає на практиці? Споживач розповідає про те, який гаджет він хоче, який сир йому подобається, яке взуття на зиму він шукає, в якому районі він планує повечеряти з друзями або де йому хочеться відпочити.

«Тобто ми, на відміну від маркетплейсів, не заганяємо покупця на «кладовище продуктів», а просимо його розповісти у вільній формі (за допомогою натяків і тегів) про свої бажання та вподобання», – уточнює Олександр Глотов.

Продавці та постачальники послуг, які цікавляться відповідними лідами, отримують прямий доступ до тих потенційних клієнтів в своєму місті чи навіть в конкретному районі, в яких вони зацікавлені. Саме цим клієнтам дістаються певні бонуси – знижки, кешбек, спеціальні пропозиції тощо.

При такій моделі бізнес витрачає свій маркетинговий бюджет гранично результативно, оскільки він направляє рекламу безпосередньо споживачам з цільовими потребами і встановлює з ними прямий зв'язок, що дозволяє сформувати базу постійних клієнтів і покупців.

До речі, затребуваність особистих даних буде тільки зростати, оскільки в Євросоюзі прийнятий Регламент про захист персональних даних (GDPR), який накладає певні обмеження на збір інформації про користувачів. Це ще один фактор, який стане для бізнесу стимулом платити за «теплі» ліди.

Бадьорий старт

Незважаючи на те, що платформа Payris працює в Україні менше місяця, вона вже змогла залучити 30 компаній і сформувати базу з більш ніж 1000 користувачів, кожен з яких генерує, в середньому, 5 бажань. При цьому 60% з цих бажань – виконується. Втім Олександр Глотов вважає, що до кінця 2021 року за рахунок активного масштабування число учасників системи зросте в рази. В тому числі, Payris має намір бути присутньою не тільки в Києві, а й в Одесі, і у Львові.

«Ми хочемо, щоб під кожною «кнопкою» (маються на увазі категорії товарів і послуг – ред.) Було як мінімум три компанії. Це підігріє конкуренцію між вендорами і залучить ще більше користувачів, оскільки попит на «бажання» буде постійно зростати», – розповідає Глотов.

У Payris є домовленості з проєктом Made In Ukraine, який об'єднує близько 8000 українських виробників товарів. Також в планах залучити в систему мобільних операторів, найбільші мережі електроніки та побутової техніки, продавців товарів повсякденного попиту і навіть футбольні клуби.

За словами Глотова, перевага Payris в тому, що в систему може зайти як великий, так і зовсім маленький бізнес. Учасники отримують особистий кабінет, адміністратори платформи допомагають їм зробити всі необхідні початкові налаштування і розповідають, як підвищити рентабельність продажів через Payris. А починати можна навіть з невеликих бюджетів, оскільки, в першу чергу, вони адресовані безпосередньо клієнтам, а не рекламним посередникам.

«Ми можемо зробити опитування серед потенційних клієнтів, щоб виявити їх бажання щодо подібних товарів. Таке опитування зацікавить учасників і підігріє їхній інтерес», – говорить CEO Payris.

Нові горизонти

Творці Payris впевнені в успіху своєї платформи, тому що вважають, що багато компаній недостатньо ефективно використовують свої клієнтські бази. Можливості платформи дозволять максимально розкрити потенціал тих даних, якими володіє український бізнес.

«Інформація про користувачів може збагачуватися додатковими відомостями про бажання та вподобання людей в різних сферах життя. Payris, зі свого боку, може об'єднати дані, отримані з різних джерел (онлайн-канали, фізичні точки продажів тощо), провести аналіз і підказати, в який час і в якому форматі потрібно взаємодіяти з клієнтами, щоб вони зробили необхідну дію – відвідали ТРЦ, зробили покупку, взяли участь в акції», – говорить Олександр Глотов.

Фото freepik.com / marymarkevich

До того ж Payris домовилася про співпрацю з платіжною системою PayRun. Завдяки цьому клієнти, які зацікавилися товаром або послугою, можуть отримати розстрочку на свої покупки на термін до 40 днів, але продавець отримає всю суму відразу.

«Ми прагнемо до того, щоб співпраця з Payris була зручною і вигідною усім учасникам. Тому ми відразу платимо покупцям за їхні бажання, звичайно це 5-20 грн. А бізнес платить за лід тільки тоді, коли знайшов свого клієнта. Причому, вартість ліда залежить від кількості компаній, представлених в місті і в категорії, але зазвичай це в 2-5 разів нижче, ніж таргет в Facebook або Google. З цієї суми ми 70% передаємо клієнту на його рахунок в Payris, і він може скористатися накопиченою сумою на свій розсуд, у тому числі, вивести собі на карту», – пояснює Олександр Глотов.

ПРОФАЙЛ ПРОЄКТУ

Проблема

У споживчих ринків є одна особливість, що відштовхує багатьох користувачів: інтернет-гіганти заробляють гроші на персональних даних клієнтів і, по суті, вирішують за них, що і де їм купувати.

За словами одного з ідеологів проєкту, футуролога Андрія Длігача, багато електронних магазинів як і раніше залишаються фактично он-лайн версією звичайних цегляних магазинів з «кладовищем брендів і продуктів», де клієнту доводиться довго і складно вибирати між великою кількістю невідповідних продуктів.

Адже споживачі ще й не завжди точно знають, чого хочуть, але при цьому ділитися просто так своїми запитами і перевагами, які потім стануть об'єктом продажу без їхнього бажання, їм не хочеться.

Рішення

На ринку катастрофічно не вистачає майданчика, який б допоміг бізнесу і споживачеві встановити безпосередні та довірливі стосунки – так, щоб клієнт міг задовольнити свої запити і отримати за це винагороду, а бізнес – вивчити реальні бажання споживача і направити свій маркетинг на конкретного клієнта з певною потребою , налагодивши з ним прямий зв'язок.

Загалом, настав час створити market place бажань замість market place товарів, пояснили творці Payris під час пітчингу на засіданні Клубу інвесторів.

Так само, вважає Андрій Длігач, соціальні мережі будуть ставати торговими майданчиками, а лояльність до брендів знижуватися, Payris йде вперед, пропонуючи локальним і глобальним виробникам модель D2C (direct to customer), причому в форматі підстроювання під ситуацію споживання, ступінь опредмечення (точності ) потреби, особливості поведінки споживача або його бажання «слідувати» за інфлюенсером.

Унікальність пропозиції

  • Згідно з дослідженням GfK, 27% інтернет-користувачів готові ділитися особистими даними за винагороду.
  • Завдяки мобільному застосунку і відпрацьованій системі виплат користувачам, Payris забезпечує особисту зустріч клієнта і виробника і їх взаємовигідний обмін бажаннями і можливостями.
  • Payris може зайняти ніші на стику декількох ринків: соціальних медіа, електронної комерції, ринків збуту, платформ по винагороді за дані, агрегаторів електронної комерції.
  • Залучаючи локальний бізнес, Payris допомагає місцевим брендам підвищити ефективність просування та інтернет-продажів.

Що є в наявності

  • мобільний застосунок з відпрацьованою системою натяків і тегів, за допомогою яких клієнти можуть озвучити свої побажання,
  • працює алгоритм виплат клієнтам за надання даних і використання застосунка (слайд 15),
  • тестування програми в США і старт в Україні,
  • понад тисяча користувачів і 20+ компаній,
  • +400 клієнтів на тиждень – і це без активності з боку Payris,
  • в середньому 5 бажань (1,5 унікальних) від кожного клієнта,
  • 60% бажань вже виконуються,
  • інтегровані платіжні системи,
  • домовленості про співпрацю з проєктом Made In Ukraine, який об'єднує близько 8000 українських виробників товарів.

Що потрібно і навіщо (для інвесторів)

Проєкт знаходиться на стадії пошуку партнерства/інвестицій/фінансування для масштабування проєкту в США, Україні та виходу на канадський ринок.

 
Матеріал у партнерстві з Payris
У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло