IT-індустрія під час війни: Sales'Up виходить на західні ринки та допомагає шити плитоноски
Компанія створила електронну систему реєстрації та обліку переселенців

Mind продовжує серію публікацій про те, як IT-компанії переживають рашистську навалу. Ця галузь – одна з небагатьох, яка оперативно поновила повноцінну роботу та здатна підтримувати економіку України валютними надходженнями. ІТ-компанії у 2022 році можуть принести понад 20 млрд грн податків. Минулого року експорт українських ІТ-послуг зріс на 36% – до $6,8 млрд. ІТ-галузь сплатила 23,5 млрд грн до держбюджету.
У цій публікації – кейс Sales’Up. Компанія працює на ринку України вже понад шість років та впроваджує ПЗ для автоматизації бізнес-процесів. Продукти Sales’Up – комплексні системи управління даними та галузеві вертикалі на платформі Creatio для управління контрактами, бюджетом і процесами планування, які використовують гіганти FMCG й Agro: Henkel, Lactalis Group, Savservice, Astra та інші.
Sales'Up успішно розвивалася, співпрацювала з великими українськими дистриб’юторами та агропідприємствами... А потім «прийшло» 24 лютого 2022 року. Чим займається команда під час війни? Чому «впряглася» в геть не айтішну справу – пошиття плитоносок? Які ще проекти підтримують 43 співробітники компанії? Про це та багато іншого Mind розповів співзасновник та СЕО Sales'Up, резидент Reactor.ua Олександр Андронік.
Про евакуацію
Sales’Up пощастило: крім основного офісу, у компанії була невелика регіональна локація – офіс розробки в Чернівцях. Саме туди перемістилася основна частина команди. Не лише вивезли свої сім’ї, а й допомогли багатьом людям залишити небезпечні райони та переїхати на Буковину.
Частина сімей поїхали далі за кордон, а хлопці подалися туди, де можуть принести найбільшу користь: хтось пішов до тероборони, багато хто активно волонтерить, один із співробітників пішов добровольцем у Червоний Хрест.
Про підтримку ЗСУ та переселенців
Допомогу почали надавати з перших днів війни. Задонатили ЗСУ – передали 500 000 грн. У перші тижні займалися переселенцями: разом із Чернівецькою міською владою допомогли налагодити процеси волонтерства та облаштувати в Чернівцях кілька центрів допомоги, забезпечували людей усім необхідним.

Реєстрація переселенців проходила одночасно з наданням їм гуманітарної допомоги
Ще до того, як громади почали офіційно оформлювати переселенців та отримали право надавати їм статус ВПО (відповідну постанову було прийнято 15 березня), команда Sales’Up на прохання Чернівецької міської ради розробила електронну систему реєстрації та обліку переселенців. Систему створили на платформі Creatio від Terrasoft, яка безкоштовно надала програмне забезпечення.
Налаштували систему та навчили персонал працювати із нею в усіх центрах приймання переселенців. Волонтери вносять у базу дані про людей, їхні родини та фіксують потреби, наприклад, у продуктах, юридичній або психологічній допомозі, ліках, дитячому харчування або одягу.
Після 15 березня цю функцію взяли на себе ЦНАПи. Незважаючи на те що оформлення переселенців за «офіційною лінією» відбувається за іншим алгоритмом (люди мають особисто, від руки заповнювати реєстраційні форми), електронна система працює й досі, що дає можливість зрозуміти профіль переселенця, тенденцію реєстрацій та швидко провести сегментацію потреб.

Щодня реєструють до 300 осіб, зараз у базі – понад 30 000 переселенців.
Про (не)випадкове залучення до виробництва плитоносок
Найбільший проект, у якому бере участь Sales’Up, – забезпечення роботи цеху з пошиття плитоносок та розвантажувальних жилетів для потреб армії й тероборони. Шукали бронежилет для мого тестя, який вступив до лав ТрО. Мені дали контакти хлопців, які шили плитоноски та робили бронепластини. Серед них був Анатолій Бевцик – власник професійного автоательє, що має необхідне обладнання й в якому працюють професійні швачки. Він з перших днів війни почав переорієнтувати виробництво на пошиття плитоносок та розвантажувальних жилетів.
Обговорили з Анатолієм процеси та чітко визначили, що потрібно зробити для збільшення виробництва. Я зібрав кошти через Facebook, ми закупили ще кілька швейних машин та необхідні тканини, добрали з десяток швачок-волонтерів. Налагодили процес, окремо виділили людину, яка займається пошуком та закупівлею матеріалів. Швидко зібрали легкий внутрішній сайт для обробки заявок. І запустили повноцінне виробництво.

Наразі цех випускає в середньому 250 плитоносок на тиждень. У ньому одночасно працюють 20 швачок – співробітниць і волонтерок. Спочатку працювали на волонтерських засадах і збирали кошти на виробництво. Багато запитів надходило від військових, тож близько 1000 розгрузок ми передали безкоштовно. Загалом за час роботи цеху пошили приблизно 3000 штук.
Для армії та тероборони віддаємо плитоноски за собівартістю. Для тих, хто хоче купити собі або знайомим, озвучуємо собівартість, але зазвичай люди відправляють більше.
Ви знайомі з терміном «підвішена кава»? Ми, напевно, першими в Україні та світі придумали таку штуку, як «підвішена плитоноска». Коли мене запитують про ціну і я називаю собівартість, багато хто передає вдвічі більше грошей і каже: одну передайте тим, кому це буде потрібно. Такі плитоноски були відправленні тим хлопцям, які не мали змоги їх купити.
Сьогодні завдяки замовленням цех окупає більшість витрат і має можливість нарощувати виробництво.

Загалом за час війни я зібрав на різні проекти 792 418 грн. На першому етапі багато грошей йшло на допомогу переселенцям: робили самостійно багато закупівель для людей, які приїжджали (матраци, подушки, засоби гігієни, дитяче харчування, медикаменти). Другий потік – допомога в запуску проекту з вироблення плитоносок. І третій потік – важка амуніція та техніка, яку знайомі купували за кордоном, наприклад, тепловізори чи автомобілі.
Про швидке повернення бізнесу в стрій завдяки ковідному «тренуванню»
У нашій команді неймовірні люди, які примудряються весь день волонтерити і водночас виконати всі наявні таски. Перше питання – забезпечити їх фізичною можливістю працювати.

Завдяки тому, що ще під час ковіду в Sales'Up повністю автоматизували та налаштували внутрішні процеси, централізованого офісу команда не потребує. У нашій системі йде глобальний workflow, починаючи від першого контакту з клієнтом і закінчуючи розрахунком P&L по проекту.
Таски для розробників, завантаження аналітики, робота проджект-менеджерів – усе повністю автоматизовано. Пошта, СRM, система обліку, таск-менеджер та месенджери формують єдину IT-інфраструктуру, що дає змогу максимально ефективно використовувати такий цінний час членів команди.
Хостинг у нас не в Україні, тому нічого переносити не довелося. А все, що можна було перенести в хмару, – перенесли. Тому офіс для нас має швидше емоційний характер, ми використовуємо його для комунікацій та підтримки бойового духу.

Тож сьогодні більша частина працівників може працювати повноцінно.
Про українських клієнтів та розширення на західні ринки
Звісно, змінився ландшафт проектів. Частина клієнтів (FMCG, виробництво, дистрибуція) мають склади та потужності на територіях, які зараз тимчасово окуповані або знаходяться в зонах бойових дій. Деякі компанії поставили проекти «на холд».
Крім того, були контракти, укладені в лютому 2022 року, тож проекти зі зрозумілих причин не стартували: клієнти мали дуже яскраво виражену потребу в діджиталізації, але війна сплутала всі плани.

Нещодавно Sales’Up приєдналися до Програми підтримки українського бізнесу від спільноти Creatio. До 31 серпня українські компанії можуть отримати від Sales’Up зі знижкою 50% 12 продуктів з Marketplace Creatio, серед яких – багатофункціональні доповнення, що дозволяють автоматизувати роботу з клієнтською базою і замовленням, процеси аналізу та планування продажів, фінансовий аналіз тощо.
Зараз компанія переорієнтовується на західний ринок. Тепер готуємо команду до ефективної комунікації – взяли у штат викладача англійської мови. Якщо раніше англійська у нас була факультативною (курси двічі на тиждень за бажанням співробітників), то зараз навчання проходить щодня. Є обрана група співробітників – PM, аналітики, sales-департамент – які з 9 травня щоденно займаються з викладачем англійської мови.
Про вакансії
Викладач англійської – це була, власне, єдина вакансія в компанії за час війни, і її швидко закрили. До війни ми мали шість вакансій на різні позиції. Сьогодні активних вакансій немає, але ми завжди дивимося на sales-фахівців, особливо зараз, коли вирішили рухатися на західні ринки.
Про вихід з «крутого піке»
У майбутньому на українську IT-галузь чекає бурхливий розвиток. Те, що відбувається зараз, можна розглядати як можливість повноцінно вийти на західний ринок для тих, хто ще не встиг цього зробити. У нас дуже талановиті хлопці. Попит на наші «голови» й на продукти, що виготовляються в Україні, постійно зростає. Вірю, що через певний період ми з цього «піке» вийдемо набагато сильнішими, ніж були перед тим.
Платформа REACTOR.UA – ваш провідник у світ інновацій.
Ми знаємо, як втілити інновації з урахуванням кращих практик та в стислі терміни.
Розпочніть зміни вже зараз!
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].