Інновація – чорна скринька чи методологія розробки нових продуктів
Дмитро Шестаков
Інновації в тренді. За останні кілька десятирічь бізнес трансформувався від моделі технологічно-керованого розвитку до інноваційно-керованого. Інноваційна модель бізнесу вийшла за межі лишень ефективності виробничих та операційних процесів та стала обов'язковою для існування та тим більше розвитку в умовах посиленої конкуренції за споживачів.
У той час, як більшість компаній все ще мають розмите розуміння що таке інновація, ця модель набуває стрімкого поширення та є чітким набором методологій та практик до створення нових продуктів в умовах постійної трансформації потреб та вподобань споживачів, розвитку нових технологій, нових викликів та проблем що постають перед бізнесом та створення унікальних преваг компанії на ринку. Україна не залишається осторонь та такі компанії як ДТЕК, МХП, Альфабанк, ОККО, Київстар вже активно інвестують в цей напрямок.
У результаті, реалізація інновацій дозволяє вийти на нові ринки або навіть створити їх, збільшити присутність у вже наявних сегментах, збільшити вартість власного бренду та стрімко збільшити прибутки.
На тлі цифрової революції, поширення хмарних технологій та мобільних платформ, застосування IoT, робототехніки, технологій 3D та доповненої реальності нагальність переходу на інноваційну модель розвитку компаній є очевидною, адже залишаючись осторонь від нових умов ведення бізнесу компанії ризикують поступитися ринком новим продуктам, що враховують зміни у виробничих технологіях та формуванні нових вимог споживачів.
З одного боку, інновація є результатом інноваційної діяльності у вигляді нового (автоматичний пилосос) або вдосконаленого продукту (телефон з покращеною камерою), що вводиться на ринок, з іншого – нової (Apple Pay) або вдосконаленої технології (4G зв'язок), що застосовується у виробництві (3D принтери), операційній діяльності (Prozorro), маркетингу (Mailchimp) та продажах (CRM системи, маркетплейси), з третього – нового підходу до вирішення наявних соціальних проблем (Вікіпедія), або таких, що виникнуть у найближчому майбутньому (Space X Ілона Маска).
Фактично, сьогодні під інновацією розуміється щось нове, або щось схоже на наявне, з новими характеристиками, властивостями та функціями, що створює цінність для споживачів, тобто виконує певні задачі краще або в зовсім новий спосіб.
Інноваційна діяльність є інструментом створення нових продуктів – від ідеї до готового рішення, від реалізації до успішних продажів та широкого практичного застосування.
Про автора:
Дмитро Шестаков – партнер компанії з управління інноваціями Thinkera, радник зі стратегії̈ Фонду енергоефективності, експерт Advisory Board kmbs Alumni.
Сторінка автора: www.shestakov.com.ua