1 серпня 2019 переглянуто 1498

Історія суб’єктивізації спільноти випускників: від Асоціації до powered KMBS alumni platform

У цій розповіді зроблю спробу зафіксувати історію розвитку та поточний стан спільноти випускників kmbs

Почну з занурення в історичний контекст того, що наразі ми називаємо Асоціацію, Alumni kmbs, powered kmbs Alumni platform. У травні 2017 році ми разом з іншими випускниками почали організовувати спільноту випускників з боку самих випускників. Протягом першого півроку ми проводили для всіх охочих alumni різні події в kmbs, щоб почути кожного, виявити потреби, знайти спільне. Наступні півроку – стратегічні сесії зі Strategic, щоб вийти на стратегічну ідею. У березні минулого року ми формалізували візію й місію, розробили під них стратегію. Для її реалізації на той час було прийнято рішення організувати та зареєструвати громадську організацію «Асоціація випускників «Києво-могилянської бізнес школи».

Нашою гіпотезою було, що фінансування спільноти відбуватиметься за рахунок членських внесків випускників, які захочуть стати членами Асоціації. Протягом року було  підписано 98 заявок на членство.

Перша команда-камікадзе, зібрана у липні 2018 року, складалася з трьох людей: Анастасія Пахомова (виконавча директорка), Оксана Сирадоєва (контент-менеджер) та Ірина Євчик (менеджерка спільноти). Вони зробили неможливе: провели дві великі події – Реюніон (250 випускників) та Що? Де? Коли? (120 випускників та поточних учасників). Також був організований разом з kmbs виїзний модуль до Дубаю та проведено близько 20 подій (Idea days, вечері-знайомства тощо), на яких були присутні від 2 до 40 випускників. Завдяки цим подіям між випускниками утворилися нові зв’язки. На той час події та нові зв’язки були основними КРІ's команди. З 31 березня 2019 року у команді залишилась координатор спільноти – Оксана Сирадоєва. Ірина Євчик працює зараз у kmbs менеджером спільноти випускників, а Анастасія Пахомова реалізовує власний проект.

Останню подію – Що?Де?Коли? – Асоціація «закрила» зі збитком приблизно 60 000 грн. Рік від березня 2018 до березня 2019 ми «закрили» зі збитком у 270 000 грн. Із 98 підписаних на членство заяв сплачених було лише 60! Що це означає у дійсності? На той час 70% часу й енергії команди йшло на координацію транзакцій членських внесків. Команда з трьох людей  у якийсь момент стала колекторською службою, яка нагадувала й постійно турбувала випускників.

У лютому  2019 ми відкритим запрошенням зібрали всіх охочих випускників і членів та провели нову стратегічну сесію, на якій, із зібраної за рік інформації, вийшли на те, що закрита «елітарна система», стартап під назвою «Асоціація» не злітає. Вирішили будувати відкриту систему, платформу,  де кожен випускник є суб’єктом і за бажанням може себе реалізувати через дію та взаємодію з іншими випускниками. Матимете час – перечитайте статтю.

Історія суб’єктивізації спільноти випускників: від Асоціації до powered KMBS alumni platform

Що таке платформа? Та в яких ролях я, як випускник, можу себе реалізувати? Платформу реалізували на базі проекту нашого з вами колеги mind.ua – https://mind.ua/kmbs_alumni.

Чому mind? Чому не самостійно? У них є компетенція у створенні та обслуговуванні інформаційних систем (це – колишня команда forbes). Іншими словами, ми не вкладаємо ресурси у платформу, відтак,  у нарощування власних компетенцій у створенні  контенту. Випускник на платформі може реалізуватись у 4 ролях. Власне, у цих ролях усі з нас вже щодня реалізуються: користувач платформи, бізнес-євангеліст, коло-майстер та соціальний трансформатор.

Користувач платформи – це випускник, який не хоче проявляти себе у жодній ролі, а хоче відвідувати події, читати, чим займаються «свої»,  взаємодіяти з іншими випускниками тощо.

Соціальний трансформатор – основний клієнт нашої платформи. Всі ви знаєте надихаючий приклади Томаса Бруннера та його «Друзі Філармонії Дніпра». Всі ви знаєте про традицію випускників, започатковану минулого року  РМВА-14 та Андрієм Мельником – кожна група, яка випускається, фінансово підтримує  видання книги. Цього року інший випускник – Павло Білодід – з боку випускників координував заснування Премії імені Георгія Ґонґадзе, а інші 12 випускників виступили меценатами цього проекту.

Роль «Коло-майстер». Минулий формат роботи випускників – закрита система, певна  клубність. Для випускників ми створювали події, постійно щось вигадували. Протягом року ми провели близько 20 подій, на яких було від 2 до 300 людей. Ми не могли вгадати, що робити і як. Випускники всі суб’єктні й радили нам, що робити: спікер не той, кава не така, подарунків не має, «ми сплатили внески – давайте нам цінність». А саме в цей час наша з вами колежанка Наталка Мартиненко з іншими випускниками організувала Advisory board.

Проект, який допомагає управлінцям вийти за рамки, пробити скляну стіну власних обмежень. Вони збиралися та продовжують збиратися щосереди вже протягом вісьми місяців. Не менше 20 випускників. Щосереди!!! Це неймовірно! Отже, якщо у вас є якась ідея, навколо якої можна об’єднати інших випускників: медитація, медіація, розвиток, спорт, продаж, маркетинг, будь-що! Ставайте коло-майстром, створюйте події, відвідуйте ці події! Цього року виїздний модуль за кордон для випускників буде організовувати не Школа і не Асоціація, а хтось з випускників. Хто захоче проявитись, у кого це є власною цінністю чи є цінністю для бізнесу.

Як це працює: реєструюсь на платформі. Мені допомагають організувати інформаційне просування події, створити контент, залучити випускників. Я проводжу подію, займаюсь розвитком кола, ідеї. Залучаю інших ідейних випускників. Коло-майстер отримує сторінку Кола, на якому є події, блог, новини тощо. Також kmbs виступає тут інфраструктурним партнером та інвестує в аудиторії для подій випускників. Вам не потрібно шукати зовнішні локації. Все вже є. Також Коло-майстер може розміщувати свої інші бізнеси. Наприклад, наступний турнір Що?Де?Коли? може бути проведений випускником чи бізнесом випускника.

Роль Бізнес Євангеліста я пояснюю у відео. Основна ідея цієї ролі – налагодити взаємодію між бізнесами випускників. Щоб було більше А2А транзакцій. Це домінуюча потреба наших управлінських і бізнесових контекстів. Кожен випускник отримує свою власну сторінку, де він може створювати контент для інших випускників, а також назовні. Уже не потрібно створювати персональну сторінку для просування власного бренду, не потрібно писати блоги на Медіум, Linkedin та інших порталах. Переводь свої активності на портал та під брендом alumni kmbs виходь у зовнішній світ та у світ інших випускників. Кожен випускник підсилює власний бренд та спільний бренд.

Також користувачами (комерційний директор, маркетолог, піарник, закупівельник, інтегратор бізнес-процесів, віце-президент з розвитку екосистеми) платформи стають ваші бізнеси.

Вони так само створюють контент для збільшення взаємодії між випускниками. KPI від реалізації цієї ролі –  збільшення А2А транзакцій. Команда  mind.ua щоденно обслуговує  платформу та забезпечує успіх випускника в цій ролі через збільшення продажу чи зміну якості постачальників, як у бізнесі, так і персонально. Деякі випускники розцінюють це як класну інвестицію для пошуку нових клієнтів та ціннісних постачальників.

Над фінансовою моделлю ми ще працюємо. Тут фінанси будуть йти частково на підтримку функціонування платформи, а частково у «те, що ми називаємо Асоціацію» – на зарплатню координатора спільноти (забезпечувач успіху випускника, метчер) та на поступове закриття збитку. Гроші заходять на окремий рахунок.

Також  ми домовилися, що відсоток від будь-якої взаємодії між випускниками з  01.04.2019 йде на фонд реалізації спільної Ідеї Впливу. Ідею Впливу визначає kmbs. Наразі це – будівництво нового кампусу kmbs.

Історія суб’єктивізації спільноти випускників: від Асоціації до powered KMBS alumni platform

Новий кампус дозволить збільшити кількість випускників удвічі. Для нас це буде означати, що у геометричній прогресії збільшиться кількість зв’язків між випускниками та власне бренд kmbs і, як наслідок, наш власний бренд як випускників стане ще потужнішим. «Без школи не існує випускника, без випускника не існує школи».

До транзакцій вже доєдналась бізнес-школа. Так, кожний випускник має знижку 10% на своє навчання та на навчання свого оточення. З травня 2019 менеджери kmbs пропонують випускнику опцію не користуватися знижкою, а відправляти ці гроші на Ідею Впливу.

У Дніпрі  ми випускниками організували подію з Валерієм Пекарем. Відсоток від  нашої участі та наших команд йтиме до фонду кампусу. На днях ми домовилися з Fishka, щоб вони розробили спеціальну картку для випускника. Знижка на ОККО та мережі партнерів у майбутньому автоматично йтиме на будівництво нашого спільного кампусу. Таких історій вже багато, вони будуть найближчим часом висвітлені на платформі та у дайджесті.

Відсоток, по суті і за розміром, є добровільним. Ніхто його перевіряти не буде. Його сплата буде збільшувати рівень довіри між нами.

Історія суб’єктивізації спільноти випускників: від Асоціації до powered KMBS alumni platform

Яка роль Асоціації на сьогодні? Якраз для обслуговування цього фонду ми залишили Асоціацію як суб’єкта. Позаминулого тижня ми відкрили депозитний рахунок у банку Concord – банк нашої випускниці. Там акумулюватимуться гроші від наших з вами транзакцій. Щомісяця ми будемо інформувати, скільки грошей відправили випускники до фонду реалізації Ідеї Впливу.  Гроші від транзакцій заходять на окремий від основного рахунок і йдуть автоматично й виключно на спільний фонд Ідеї Впливу.

Яка структура правління платформи? Ми створили Development Board. Перший борд, як ми й говорили в квітні, закінчив своє існування 01.07.2019. Це була друга команда камікадзе. Зараз ми починаємо формувати другий борд. Бути членом борду – мати часткову зайнятість та інвестувати свій час й енергію. Наступний борд формуватиметься строком не менше ніж на 2 роки. На сьогодні нам потрібні члени борду в наступних ролях: координатор реалізації Ідеї Впливу, координатор забезпечення успіху випускника, координатор функціонування та розвитку платформи, координатор внутрішніх процесів (того, що ми називаємо Асоціацією): бухгалтерія, юридичні питання тощо та комунікаційний координатор. Тому, хто хоче доєднатися – пишіть мені у приват.

Наостанок я хочу подякувати всім вам! Тим, хто підтримував нас внесками, енергією та часом протягом року. Також ще раз подякувати першій команді-камікадзе.

Проявляйте суб’єктність!  Долучайтеся до платформи, аналогів якої точно не має в Україні! Проявляйте себе та свої бізнеси! Формуйте культуру довіри через кеш-беки від А2А транзакцій! Створюйте та реалізуйте ідеї через події з іншими випускниками! Змінюйте нашу країну та світ через проекти соціальних трансформацій! Пишіть про свої досягнення на платформі, надихайте інших випускників та все бізнес-середовище нашої країни власним прикладом!

Історія суб’єктивізації спільноти випускників: від Асоціації до powered KMBS alumni platform