Захворіло у світі
11,279,465
Померло у світі
531,056
Вилікувалось у світі
6,069,717
Захворіло в Україні
48,500
Померло в Україні
1,249
Вилікувалось в Україні
21,376
Як ідея перетворюється на бізнес: три історії випускників n.cubator

Як ідея перетворюється на бізнес: три історії випускників n.cubator

Молоді підприємці – про просування сувенірів з «живого» паперу, автомобільних аптечок і мовних курсів

Цей матеріал також доступний російською
Як ідея перетворюється на бізнес: три історії випускників n.cubator
Фото: pixabay

Навесні 2020 року – в розпал карантину – платформа з розвитку підприємництва n.cubator запустила пілотну інкубаційну програму Adventure|easy start. Курс призначався для студентів і випускників вишів, які бажають створити власну справу, але не знають про підводні камені на шляху від ідеї до прибуткової компанії.

«Ключові перешкоди при створенні нового бізнесу – страх почати і відсутність розуміння перших кроків. За даними бюро Bureau of Labor Statistics, тільки в США перші два роки не переживає майже половина нових компаній. Дуже важливо, щоб підприємці отримували максимальну підтримку і допомогу на початку своєї діяльності», – раніше пояснював Mind співзасновник n.cubator Дмитро Швець.

Фішка Adventure|easy start – не стандартні лекції з менеджменту та маркетингу, а фокусування на навчанні через дію і симуляційні бізнес-гри. Такий підхід допомагає ефективніше засвоювати матеріал і набувати практичних навичок.

Спочатку засновники планували запустити офлайн-навчання в Києві. Але карантин вніс свої корективи. Програму «перевели» в онлайн, що дозволило пройти бізнес-курс студентам з інших міст країни.

Adventure|easy start стартувала на волонтерських засадах: засновники n.cubator профінансували її самостійно, з допомогою менторів та викладачів. Студенти отримали гранти на навчання, а автори найкращого проєкту – фінансування для старту бізнесу.

Нещодавно цей 9-тижневий інтерактивний курс завершився. Засновники платформи незабаром планують запустити другу програму для найманих працівників, які мріють створити власний бізнес. А Mind розповідає про три проєкти перших випускників, у яких великі шанси перетворити свої ідеї на прибутковий бізнес.


Greender

Как идея превращается в бизнес: три истории выпускников n.cubator

Суть продукту. Ви коли-небудь пробували подарувати «друге життя» використаним паперовим пакетам або стаканчикам: виростити з них квіти, лікарські трави та інші рослини? Засновниці Greender, киянки Дарія Сингаєвська та Марія Мовчан сподіваються, що ця ідея захопить багатьох українців.

Вони хочуть створювати щоденники, стаканчики, пакети з «живого» паперу. «Це матеріал з інкорпорованим насінням, що перетворюється на справжню рослину після посадки в землю. Спостерігаючи за звичками людей, ми вирішили, що варто міняти споживчу культуру. Найефективніше це можна зробити, реорганізуючи повсякденність», – пояснює виникнення ідеї запуску продукту Дарія Сингаєвська.

І уточнює, що технологія виготовлення такого паперу вже існує за кордоном: «Але ми в пошуках «ідеальної форми», тому плануємо її вдосконалити. Зокрема, хочемо виготовляти паперові стаканчики таким чином, щоб вони могли проростати без поливання. На міських газонах «гуляє» багато сміття, що могло б перетворюватися на рослини».

Как идея превращается в бизнес: три истории выпускников n.cubator

Як виглядатиме виробництво? Дівчата не планують створювати власний цех. Вони хочуть замовляти виготовлення продукції з «живих» матеріалів на сторонньому виробництві.

Хто цільова аудиторія? Підприємниці сподіваються, що ядром цільової аудиторії у В2С-сегменті стануть люди 22–45 років, які переймаються проблемами навколишнього середовища. У В2В – кафе, компанії, яким цікава нестандартна промо- та сувенірна продукція, а також екологічні співтовариства і політичні партії.

Як просуватимуть продажі? Дівчата вже створили сайт і сторінку в Instagram. «Запустимо там рекламу. Також плануємо відвідувати презентації та виставки ековідкриттів року», – уточнює Дарія Сингаєвська.

Обсяг інвестицій. Зараз дівчата в пошуку зацікавлених інвесторів. Для старту їм потрібно 30 000 грн (на матеріали, маркетинг, організаційні витрати).


QuickHelp

Как идея превращается в бизнес: три истории выпускников n.cubator

Суть продукту. Засновники QuickHelp, кияни Євген і Вероніка Коротичі хочуть випускати якісні автомобільні аптечки. «Коли шукали цей товар для своєї сім'ї, зрозуміли, що якість і комплектуючі переважної більшості аптечок на ринку України не відповідають світовим стандартам і завдяки їм неможливо надати необхідну допомогу людям. У нас з'явилося бажання створювати продукти, які дійсно рятуватимуть життя», – пояснюють автори проєкту.

QuickHelp включатиме:

  • аптечку з підібраним лікарем складом за українськими і міжнародними стандартами;
  • сервіс нагадувань і регулярних оновлень аптечки, безкоштовну доставку всією територією України;
  • зрозумілі друковані та відеоінструкції (другу можна буде подивитися за QR-кодом на аптечці);
  • сертифікат зі знижкою на проходження курсів домедичної допомоги.

Перед стартом проєкту підприємці провели опитування потенційних клієнтів і з'ясували, що далеко не всі споживачі знають, що має входити до складу аптечки, як часто потрібно оновлювати препарати тощо. «Термін зберігання аптечки встановлюється за найменшим терміном придатності її складових і повинен бути не менше 6 місяців. У середньому більшість препаратів можуть зберігатися до 2 років. Люди можуть використовувати частину з них і забути доповнити аптечку або ж зберігати її в місцях, де вона сильно нагрівається. У такому випадку аптечку потрібно міняти щороку. Ми пропонуємо клієнту зареєструватися через QR-код і вибрати, як часто (раз на півроку, рік або два) і через який канал (SMS, email, дзвінок і т. д.) йому буде зручно отримувати нагадування про оновлення аптечки», – розповідають Євген і Вероніка Коротич.

Як виглядатиме виробництво? Зараз підприємці шукають постачальника якісних сумок для аптечок (вже розглянули кілька варіантів). «З часом плануємо запустити власний пошив сумок і комплектувати аптечки перевіреними матеріалами. Спочатку хочемо протестувати продажі, отримати відгуки клієнтів і в разі збільшення обсягів орендувати склад, найняти фасувальників і збільшувати масштаби виробництва», – зазначають автори проєкту.

Хто цільова аудиторія? Пара сподівається, що їх продукт «зайде» кільком цільовим групам. У В2В-сегменті розраховують залучити підприємства з корпоративним парком авто, які піклуються про безпеку співробітників, а також компанії, що захочуть купувати аптечки для подарунків своїм партнерам/співробітникам.

«У B2C нашою ЦА стануть люди, які потрапляли в ДТП або були їх свідками і усвідомлюють необхідність мати якісну аптечку, яка може реально врятувати життя. За статистикою патрульної поліції, в середньому з 1 січня по 31 травня 2020 року щодня в Україні відбувалося 400 ДТП, травмувалися 70 і гинуло 8 осіб. Також наша ЦА – ті, хто можуть і не мати авто, але хочуть зробити подарунок його власнику – родичу, другу, колезі», – розповідають Євген і Вероніка Коротичі.

Как идея превращается в бизнес: три истории выпускников n.cubator

Як просуватимуть продажі? У В2В-сегменті підприємці хочуть безпосередньо пропонувати свій продукт клієнтам. А у B2C організувати онлайн-продажі. «При нарощуванні обсягів плануємо просувати аптечки через аптеки, автомагазини, господарські гіпермаркети, АЗС і маркетплейси (Rozetka, Prom.ua та т. д.)», – уточнюють автори проєкту.

Обсяг інвестицій. Проєкт став переможцем програми n.cubator і виграв грант 30 000 грн для старту. «Плюс плануємо залучити власні кошти. При нарощуванні обсягів розглядатимемо можливість залучення інвестицій у розмірі 270 000–300 000 грн», – резюмують підприємці.


Speak Easy 

Как идея превращается в бизнес: три истории выпускников n.cubator

Суть продукту. Speak Easy – освітня платформа для вивчення англійської, корейського та польської мов.

Як просували? Ще у 2016 році студентки з Кропивницького Світлана Козлова, Наталія Гаваза і Ксенія Германович запустили проєкт на волонтерських засадах. У рідному місті зареєстрували ГО «Мовний центр «Говорити легко» і стартували з пілотним проєктом для тестування потреб ЦА – безкоштовними курсами польської мови в Центрі національних культур «Єдина родина». Поступово додали курси вивчення інших мов. Почали брати участь у різних заходах для залучення молоді.

«Перші роки ми придивлялися, освоювали ринок, моніторили запити споживачів. З квітня 2020 року розпочали працювати як прибуткова організація. Хоча не менше 15% заходів залишилися некомерційними: наша місія – зробити освіту якісною, практичною і доступною», – пояснює Світлана Козлова.

Хто цільова аудиторія? Проведення безкоштовних занять і опитування для з'ясування потреб ЦА на базі ЦДПУ ім. В. Винниченка допомогли дівчатам більш чітко сегментувати курси для різних цільових груп.

Как идея превращается в бизнес: три истории выпускников n.cubator

«У нас займаються школярі, студенти та дорослі до 45 років. Польську вивчають для роботи, переїзду за кордон або подорожей. Англійська в основному цікавить студентів для підготовки до іспитів і пошуку перспективної роботи. Корейську вивчають старшокласники та студенти. Ця мова набирає популярність завдяки перспективі отримання якісної вищої освіти і кар'єрного зростання в Південній Кореї», – пояснює Світлана Козлова.

Як відбудовуються від конкурентів? На ринку мовних курсів – безліч гравців. «Звичайно, ми не єдині в цій ніші. Є чимало класних компаній з досвідом у цій сфері. Вважаю, наші переваги в розробці унікальної програми з викладачем під індивідуальні потреби клієнта або групи, клієнтоорієнтованості й лояльності», – сподівається Світлана Козлова.

За її словами, сильнішими їх зробив і карантин: «Нам довелося оперативно переформатуватися. Раніше 90% занять були офлайн у групах до семи осіб. Зараз організовуємо індивідуальні та групові заняття в месенджерах. Намагаємося створювати корисний і цікавий контент (публікації, відео, конкурси, сторіс) для користувачів Instagram і Facebook.

Как идея превращается в бизнес: три истории выпускников n.cubator

Що далі? Восени 2020 року дівчата хочуть запустити онлайн-платформу, на якій можна буде сканувати рівень знання мови користувача і відповідно до його цілей, часу, бюджету пропонувати на вибір різні програми навчання.

«Плануємо запрошувати до співпраці установи середньої та вищої освіти, а також українські бізнеси для проведення спільних заходів, корпоративного та індивідуального навчання. Надалі хочемо масштабувати проєкт через франшизи по містах України. А у 2025 році спробуємо вийти на іноземний ринок», – розповідає Козлова.

Необхідний обсяг інвестицій. Дівчата запустили проєкт на особисті заощадження. «Зараз шукаємо інвестиції від 100 000 грн: для комплексного розвитку необхідно оплачувати рекламу, оренду приміщення, друковані матеріали, роботу викладачів», – резюмує співзасновниця Speak Easy.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті