15 грудня 2021 переглянуто 8272

Дайджест kmbs alumni: про вплив пандемії на робочі місця, туризм та «зону відчуження»

Найцікавіше на платформі в листопаді

 Фото: depositphotos.com

У рамках співпраці з Києво-Могилянською бізнес-школою та, зокрема, спільнотою її випускників Mind пропонує своїм читачам ознайомитися з найцікавішими матеріалами, що публікувалися на платформі kmbs аlumni протягом листопада.

alumni news

Журналістика

Премією імені Георгія Ґонґадзе 4 листопада в просторі Izone нагородили учасників проєкту «30 до 30». Зазначається, що ведучими церемонії були Ольга Сніцарчук та Вадим Карп'як. «Серед лауреатів – журналісти-розслідувальники, автори ютуб-каналів, творці власних медіа і фрилансери. На заході ведучі ставили учасникам проєкту бліцзапитання, тож ви дізнаєтесь чимало цікавого і про лауреатів, і про журі», – йдеться у повідомленні.


Також оргкомітет премії ім. Гонгадзе запустив новий сезон відеолекторію «Журналістика незалежної України: Історія від першої особи». Своїми спогадами у цьому місяці поділилися чотири журналісти, які змінювали медіасередовище України:  Мирослава Гонгадзе, шеф-редактор Суспільного телебачення Юрій Макаров, експерт зі стратегічних комунікацій Євген Глібовицький та головна редакторка «Дзеркала тижня» Юлія Мостова.


Розвиток

Школа розвитку мислення Cowo.guru не перший рік поспіль підтримує традицію зустрічей зі студентами. У жовтні засновник школи Андрій Мельник поспілкувався з магістрантами КНУ ім.Тараса Шевченка. Зазначається, що запросив Андрія Мельника професор Сергій Пролеєв. «Раді ділитись досвідом та спілкуватись із молодим поколінням філософів», – зазначається у дописі.

Учасники школи також завершили курс читання нової книги Ярослава Грицака з історії України: «Подолати минуле: глобальна історія України». «Ця праця дозволяє поглянути на історію нашої країни в іншій оптиці та певним чином переосмислити історію України!», – йдеться у повідомленні. 

Згідно з ним, учасники дискусії дійшли висновку, що книгу написано, щоб розвінчати міфи, стереотипи та ілюзії про Україну, знайти нові вектори для дискусії про сучасне та майбутнє України, а також «подолати» минуле – вийти за рамки національної історії й «перезавантажити» країну.  


Учасники проєкту Docens організували зустріч з Тетяною Лукинюк та Ольгою Балашовою. Зазначається, що до обіду Тетяна Лукинюк розповідала про маркетинг та поділилася власним досвідом у цій сфері. Після обіду учасники зустрічі поринули у світ мистецтва, його розвиток у світі та Україні за допомогою Ольги Балашової, яка вразила своїм світоглядом. 


На kmbs Alumni Talks за темою «Коучинг та менторинг у світлі розвитку лідерів та організацій» учасники говорили про розвиток управлінців, менеджерів і співробітників за допомогою коучингу та менторингу. 

Згідно з повідомленням, важливим аспектом дискусії став розгляд відмінностей між цими підходами, який дозволив створити уявлення, в якому контексті доцільно покладатися на менторів, а коли краще запрошувати професійного коуча.


Бізнес

Advisory Board kmbs Alumni відбувся 24 листопада о 19:00 за запитом ІТ-компанії Unicsoft. Зустріч проходила онлайн. Зазначається, що у ролі експертів Advisory Board були випускники kmbs з різних галузей з різноманітним досвідом та експертизою, що є «надзвичайно корисним для розуміння різних поглядів, підходів, виходу за рамки сталого уявлення та розширення горизонтів бачення».

«Ви допомогли подивитись на наші питання під іншим кутом, поставлені запитання відкрили розуміння проблем, а поради наштовхнули на шляхи їх вирішення» – прокоментувала результати команда компанії Unicsoft.


Благодійність

Проєкт «Прокачай школу» в листопаді обрав навчальний заклад для технологізації – Новолинський ліцей №8. Зазначається, що навчальний заклад отримав нову інтерактивну смартдошку та проєктор.

«Це перша волинська школа, яка перемогла в проєкті. Я закликаю волинський бізнес доєднуватися до проєкту «Прокачай школу» та допомогами розвивати освітню інфраструктуру, бо ці діти завтра прийдуть до вас працювати й будуть створювати ваш продукт», – зауважив Дмитро Земляний.

«Прокачай школу» запустив власний сайт, де зібрана вся інформація стосовно проєкту. «Нам часто ставили питання щодо проєкту «Прокачай школу»: Навіщо це? Як ви обираєте школи? Як долучитися? Ми зробили сайт, де відповіли на всі питання», – пояснив Земляний мету сайту.


Благодійний фонд «Старенькі» в листопаді продовжив знайомити користувачів соцмереж із підопічними пенсіонерами. Фонд розповів про пенсіонерів, яким волонтери привозять їжу: колишню геологиню, працівницю міністерства фінансів, подружжя письменників, перукарку і ба з особистою історією. 

Фонд  також розповів, що 72 волонтерів, які у жовтні допомагали проєкту. Завдяки їм 644 стареньких отримали продуктові набори. Фонд також повідомив, що вони провели сім чаювань. А також зібрали понад 4 500 грн на смаколики для людей поважного віку.


У різних країнах світу від середини жовтня по кінець листопада тривають тижні «Pro Bono» – безкоштовна професійна й експертна допомога для суспільного блага». Зазначається, що національне свято Pro Bono в Америці проводиться в останній тиждень жовтня починаючи з 2009 року. Водночас перший Європейський тиждень Pro Bono відбувся у листопаді 2019 року. Заходи були зосереджені на наданні безоплатної допомоги організаціям громадянського суспільства, дискусійних панелях про можливості та виклики pro bono, а також святкування розвитку pro bono на місцевому рівні.

kmbs openmind

Винні «зелені»: про відновлювану енергетику

СЕО компанії «Атмосфера» Олексій Бадіка розповів, що у сфері «зеленої» енергетики змінилося за 14 років існування його компанії. Переломний момент припав на 2016-2017 роки. Пожвавився кліматичний рух, світові лідери почали звертати пильну увагу на екологічні питання. Україна долучилася до цих процесів: у нас нарешті з'явилося законодавство, що стимулювало підтримку відновлюваних джерел енергії. Якщо до 2017-го то був здебільшого бізнес ентузіастів, то від 2017-го почалася робота у справжніх ринкових умовах. З'явилися гроші, перспективи та відчуття невідворотності змін.

«Наша компанія також досягла точки окупності операційних витрат у 2017-му. До того майже сім років я інвестував власні кошти у розвиток команди, підтримку ринку. І упродовж цього часу ми самі активно навчалися, вчили працівників та клієнтів. У нас модель B2B, ми працюємо з інженерними компаніями, з фахівцями, яких треба було вирощувати, адже раніше на ринку їх просто не було», – поділився Олексій Бадіка.

На його переконання, ринок ще має розвиватися – цивілізований, зрозумілий, з доброю репутацією. «Останніми роками  відбувалася справжня інформаційна війна з відновлюваною енергетикою. «Зелених» звинувачували геть у всьому: від співпраці з олігархами до підвищення тарифів. Бджоли померли і яблука не налилися – винні «зелені»! Зараз протидія тихіша, але над репутацією нашої сфери ще працювати й працювати», – зауважив керівник компанії.


Туризм та зона відчуження

«Ми звикли думати про аварію на ЧАЕС як про трагедію й навіть не помічаємо, що це сприйняття шкодить нам, робить із нас жертв», – каже Ярослав Ємельяненко, засновник компанії «Чорнобиль Тур». На його думку, потрібно правильно поводитися з інформаційною травмою, з якою усі ми живемо від 1986 року.

У межах виїзного навчального модуля учасники MBA-програм kmbs поспілкувалися з Ярославом про чорнобильський туризм та взаємодію бізнесу й держави заради перетворення зони відчуження на зону відродження. «Термін «зона відчуження» виник у перші роки після аварії, й так і залишився у свідомості людей. Але під час моєї першої подорожі туди, 15 років тому, я переконався: визначення не відповідає суті. У наших генах є певне «інформаційне забруднення». Туризм, як не дивно, є інструментом подолання цієї інформаційної та психологічної травми», – переконаний Ємельяненко.


Бізнес і пандемія

В умовах карантину та дистанційного формату стало складніше організувати роботу з 9.00 до 18.00. А потім фахівці зрозуміли, що гнучко плануючи слоти, можна досягти кращого професійного та персонального балансу. Тож як тоді контролювати команду? Про це розмірковує Олена Жильцова, керівниця програми Executive MBA kmbs.

На її думку, представники багатьох креативних професій взагалі вловили й тепер відстоюють право працювати «будь-де та будь-коли». Ночами у джаз-клубі, ранніми ранками на узбережжі – має значення лише своєчасний та якісний результат. Олена Жильцова розповідає, що ось це «будь-де та будь-коли» остаточно провокує вибух управлінських емоцій. І постає питання, як бізнес може взагалі контролювати свої команди?


Пандемія також прискорила впровадження новітніх технологій: від безконтактних розрахунків до дронів, що розносять товари, і роботів-офіціантів. Автоматизація зараз трансформує кожен аспект повсякденного життя.

Зазвичай заміна людей на машини означає для клієнтів збільшення якості й швидкості та зниження вартості обслуговування. Але як бути тим, чиї робочі місця зникли через автоматизацію? Чи можуть вони також отримати користь від прогресу? Якщо технологія замінює людей, то робочі місця втрачаються. Якщо ж технологія  створює додаткову роботу, то виникають і нові посади.

З цієї точки зору найважливіше запитання: чи технології формують більше робочих місць, ніж знищують, чи навпаки? За оцінками Всесвітнього економічного форуму, до 2025 року технології створять щонайменше на 12 млн робочих місць більше, ніж зруйнують. Отже, у довгостроковій перспективі автоматизація може стати позитивним явищем для суспільства загалом.